RED BULL
Sebastian Vettel, 1.
Nejprve bych chtěl poděkovat všem fanouškům za podporu, která se nám dostává, respekt je fenomenální. Velmi špatně jsem odstartoval, dotkl jsem se předním křídlem Lewise, neměl jsem kudy jet. Podařilo se mi nakonec Romaina předjet a Marka porazit díky strategie.
Rozhodnutí ohledně pneumatik padlo během prvního stintu, kdy jsme zůstali venku déle. Není to lehké zařídit, aby dvouzastávková strategie fungovala, obzvlášť ve druhém sektoru, ale nakonec to vyšlo.
Chci si dnešek užít. Myslím, že šlo o fantastický závod. Miluji tento závod, lidé jsou skvělý a dělají z něj zvláštní zážitek. Není na škodu, když v šampionátu vyhráváte. Zvítězil jsem zde už čtyřikrát a už se těším na příští rok. Pokud jde o šampionát, máme dobrý náskok, ale dále na to tlačíme. Vypadá to v této chvíli velmi dobře, ale dokud není konec, tak ještě není hotovo.
Mark Webber, 2.
Je to úžasný okruh. Závod byl dnes hodně dobrý, více by se mi ale líbila o jeden stupeň vyšší příčka na pódiu, měli jsme ale odlišné strategie. S druhým místem jsem hodně spokojený, vždy ale chcete o trochu více. Dostal jsem dnes maximum z toho, co jsem mohl. Nakonec jsme šli do tří zastávek, dostali jsme se ale zpět tam, kde jsme byli.
Byl jsem trošku překvapen změnou na třízastávkovou strategii a ptal jsem se, jestli je to správné. Seb jel o něco déle, ale dvě zastávky v boxech byly možné i v mém případě. Cítil jsem, že jsme mohli jet déle a zvládnout to. Seb odjel perfektní závod a jeho strategie fungovala perfektně.
Tři zastávky nebyla úplná hloupost, ale byl to risk a musel jsem přejdet jiné piloty. Nemyslel jsem si, že budu soupeřit se Sebastianem, ale tak to dopadlo. Chtěl jsem Romaina předjet dřív, ale nepodařilo se.
Christian Horner, šéf týmu
Vše šlo dobře kromě startu, těžíme z tvrdé práce mnoha lidí. Byl to velmi strategický závod. Seb ho zvládl s takovou disciplínou. Žel první stint diktoval zbytek závodu. Rozdělili jsme strategie - Mark tři a Seb dvě zastávky - a to v závislosti na životnosti pneumatik těch dvou aut.
Markovy pneumatiky nevydržely tolik, co Sebovy, takže jsme museli měnit jeho. Žel to trvalo příliš mnoho kol, než předjel Grosjeana, takže nemohl bojovat se Sebem. Obzvlášť statečné byly manévry v první zatáčce.
Jde o ohromný výsledek - získat v Japonsku double. Skvělý výsledek pro tým a oba šampionáty. Gratuluji Renaultu k dalšímu zisku tří míst na pódiu.
LOTUS
Romain, Grosjean, 3.
To byl start! Dnes to byl velmi dobrý závod, ale Red Bully nás dostihly. Byli jsme však jediní, kdo si to s nimi dnes mohli rozdat. Myslel jsem, že dnes přijde můj vítězný den. Byli jsme rychlí na střední sadě, ale bohužel auto nebylo tak dobré na tvrdé.
Na konci byl pěkný souboj s Markem, ale nemohl jsem mu odjet a pnematiky začaly odcházet. Během našeho setkání ohledně strategie jsme si nikdy nemysleli, že bychom dnes mohli porazit Red Bull a dojeli jsme tam, kde jsme očekávali.Vždy je to příjemné sem přijet, fanoušci jsou skvělí a závod byl výborný.
Radost na pódiu v Suzuce (foto: Red Bull Racing)
Kimi Räikkönen, 5.
Měl jsem hodně špatný start, protočili se mi při odlepení kola a ztratil jsem několik míst, což není ideální, ale zvládl jsem je později získat zpět. Po poslední zastávce v boxech auto fungovalo o mnoho lépe. Ve druhé polovině jelo velmi dobře a byl jsem spokojen. Byl to dost normální závod, řekl bych. Je tady těžké předjíždět, takže je dobré, že jsme získali body. Udělali jsme maximum.
Eric Boullier, šéf týmu
Romain závod vyhrát nemohl, protože v první části, kdy vedl, zůstáváte opatrní. V té chvíli jsme nevěděli, jaká bude taktika, takže pokud jde o rychlost Red Bullu, viděli jsme, že jen krouží. Třetí místo bylo maximum, které jsme mohli očekávat. Romain je zvyklý závodit vpředu poté, co před F1 vyhrál na všech úrovních. Můžete pozorovat, že se z něj stává skvělý pilot.
Oba piloti, naši stratégové i lidé na boxové zídce opět odvedli brilantní výkon a na trati jsme udělali, co se dalo. Ukázali jsme také Mercedesu a Ferrari, že jsme silným soupeřem ve zbývajících závodech sezony. Musím poděkovat všem v Enstone za tak vynikající auto jakým je E21.
FERRARI
Fernando Alonso, 4.
Před námi byli silní soupeři a zezadu hrozba v podobě Kimiho, ale závod se vyvíjel dobře. Čtvrté místo je dobrým výsledkem, měli jsme však štěstí vzhledem k problémům Mercedesu. Byl to dobrý závod z pohledu bodů do šampionátu konstruktérů, na pódium jsme ale rychlost neměli. I kdyby Vettel nedokončil všechny zbývající závody, musel bych je vyhrát, takže to je jen otázkou času, kdy získá titul. Máme teď odlišné cíle.
Dnes mi řekli, že jsem dosáhl rekordu v počtu bodů v historii F1 [Fernando s 1571 body ve 213 velkých cenách dnes překonal Schumacherových 1566 bodů - pozn. red.], takže to je šťastný den - vést v největším počtu bodu v historii F1 je skvělé. Vím, že se bodovací systém změnil, ale když mě někdo v bodech předstihne, nikdo si na tu změnu ani nevzpomene.
To see my name leading the points record for a sport like Formula 1 is something I never imagined. Thanks to everyone! 1571 points.
— Fernando Alonso (@alo_oficial) October 13, 2013
Felipe Massa, 10.
Byl to skutečně obtížný den, penalizace v podobě průjezdu boxy vygumovala naši šanci na dobrý závod či na přivezení většího počtu bodů. Když jsem projížděl boxovou uličkou, tak jsem si neuvědomil, že jedu příliš rychle. Stalo se mi to poprvé a je to opravdu škoda, protože na konci prvního stintu závodu jsem měl dobré tempo.
Po penalizaci jsem se zasekl v provozu a auta, která ke konci stavěla potřetí, byla na nových pneumatikách schopna mě snadno předjet. Jsem zklamaný, protože jsem si jistý, že nebýt té chyby, mohl bych získat dobrý výsledek. Ve zbývajících závodech musíme pokračovat v boji a doufám, že v Indii budeme moci být konkurenceschopní hned od začátku.
Stefano Domenicali, šéf týmu
Víkend na Suzuce začal smutnou zprávou o smrti Marie de Villotaové a naše první myšlenky patřily jí. Vzhledem k potenciálu našeho vozu musím poděkovat týmu zde na okruhu, který dokázal, že výsledek závodu nás udržel na druhé příčce v obou šampionátech, na což se nyní zaměřujeme.
Dnešní čtvrté místo znamená, že je Fernando na první příčce historické tabulky získaných bodů, což dokazuje jeho neobyčejný talent a jsme na to pyšní. Až do penalizace bojoval Felipe o první pětku a je smůla, že trest ovlivnil jeho závod a nebyl odměněn za jeho pokrok.
Dnešní vedoucí trojice měla větší rychlost než my, ale je důležité, že jsme to vůbec nevzdali. Během posledních čtyř závodů je naším cílem dokázat, že Ferrari se nikdy nevzdá boje o přední příčky.
SAUBER
Nico Hülkenberg, 6.
Dojet s oběma vozy na bodech určitě není špatný dárek [Peter Sauber, zakladatel týmu, dnes slaví 70. narozeniny - pozn. red]. Pro tým je to skvělé. Byl jsem pár kol před koncem ještě o něco výš, ale bohužel mi odešly pneumatiky a to dalo Fernandovi a Kimimu šanci na to mě předjet.
Esteban Gutiérrez, 7.
Konečně mohu po závodě odcházet s pocitem uspokojení. Bylo zapotřebí odvést spoustu práce, abychom se dostali do tohoto bodu a skutečně to nebylo nic lehkého. V posledních závodech jsme se neustále zlepšovali. A jak jsem řekl již včera – je třeba pozitivního přístupu. Pokud víte, že je něco možné, tak ze sebe zkrátka musíte vydat maximum.
Přestože to v několika posledních kolech bylo velice obtížné, protože Nico na mne opravdu hodně tlačil, tak jsem si závod skutečně užil. Chci poděkovat týmu, který odvedl skvělou práci a také bych rád popřál Peteru Sauberovi vše nejlepší k narozeninám!
Moniša Kaltenbornová, šéfka týmu
Toto je fantastický výsledek, obzvláště v den Peterových narozenin. Všichni věříme, že jsme mu tím udělali radost. Oba naši piloti opět předvedli velice kvalitní výkony. Tento výsledek ukazuje, že jsme se vydali správným směrem, což nám dodává zdravé sebevědomí pro několik zbývajících závodů, ve kterých bychom mohli ještě leccos dosáhnout. Nejvyšší uznání pro naše piloty, tým tady na trati a i v továrně. Všichni pracovali skutečně skvěle.
Ve jménu celého týmu bych tímto chtěla poblahopřát Peteru Sauberovi k jeho 70. narozeninám. Od jeho 43 let jej závodění pohltilo a výrazně ovlivnilo jeho život. Za tu dobu se mu podařilo Sauber F1 tým dostat do Formule 1 a zde jej etablovat. A Sauber se tak stal 4. nejstarším jménem v F1.
Peteru Sauberovi se ve Švýcarsku povedlo vytvořit něco, co by ještě před čtyřmi desítkami let považovali lidé za nemožné. Založil závodní tým, dovedl jej až do královny motorsportu a zde ho udržel po dobu více než dvaceti let. Peter Sauber kladl vždy zájmy svého týmu na první místo – a zato si zaslouží naší úctu a obrovský dík.
MERCEDES
Nico Rosberg, 8.
Trest byl určitě fér, protože šlo o nebezpečné vypuštění v boxech. Pak už to bylo těžké. Pérez mi pak nenechal žádné místo - když brzdíte a změníte směr, musíte soupeři nechat místo. Pro tým je velmi špatné, že jsme přišli o body v šampionátu konstruktérů, ale věřím, že takovou smůlu už mít nebudeme.
Lewis Hamilton, nedokončil
Byla to zkrátka fakt smůla. Cítím se špatně kvůli mým klukům - tak tvrdě pracují! Jako tým si zasloužíme více. Je to škoda. Měl jsem nejlepší start v celém letošním roce, byl to tak dobrý pocit, takže jsem opravdu zklamaný, ale takový už je život.
Ross Brawn, šéf týmu
Těžké odpoledne pro všechny v týmu a je to o to víc frustrující vzhledem k tomu, že jsme měli dobré auto a bohužel nedostali příležitost to ukázat. Naše časy byly konkurenceschopné a opotřebení pneumatik dobré, ale z několika důvodů jsme neměli dobrý závod. Lewis měl defekt hned po startu, a zatímco to vyřešila zastávka, poškození vozu se ukázalo být vážnějším.
Nico měl problém v boxech, což vedlo k penalizaci průjezd boxy. Obvykle jsme spolehlivý tým, pokud jde o zastávky v boxech - nechápu, co se stalo, ale prošetříme to. Tým během posledních dvou týdnů hodně tvrdě pracoval a já stále věřím, že máme potenciál na to dokončit sezonu na druhém místě v poháru konstruktérů. Musíme ale využít všechen potenciál našeho auta ve čtyřech zbývajících závodech, abychom tohoto cíle dosáhli.
MCLAREN
Jenson Button, 9.
První dvacet kol bylo děsných, trpěl jsem děsnou nedotáčivostí, blokoval jsem kola. Pak mi přenastavili přední křídlo, změnili vyvážení. Ale třetí stint byl dobrý, koncovka byla zábavná, mohl jsem dostihnout několik aut. Pokažená zastávka neměla moc vliv na závod, stála nás jen několik sekund.
Ke konci jsem předjel Paula [Di Restu] a to byl dobrý manévr vnějškem šikany. Zkusil jsem to stejně i na Felipeho [Massu], ale vytlačil mě na obrubník, takže jsem jej nakonec předjel na rovince. Byl to dobrý konec závodu, ale začátek byl trápením.
Sergio Pérez, 15.
Pro nás to bylo nešťastné odpoledne. Měl jsem takovou smůlu a nic se nedařilo. Faktem je, že mohu říci - co se mohlo pokazit, to se pokazilo. Ten incident s Rosbergem v boxech, pomalá zastávka, další incident s Nicem, což vedlo s defektu, i když naštěstí se to stalo při vjezdu do boxů. Po takto těžkém závodě se můžeme jen dívat dopředu. Za dva týdny začneme znovu a doufám, že budu mít v Indii více štěstí.
Martin Whitmarsh, šéf týmu
Dnešní závod byl pro oba naše piloty těžký, ale oba ukázali silný charakter, zvládli několik nepříjemností, které je během oněch 53 kol potkalo. Jenson měl dobrý start, ale ne jeho chybou byl zapleten do incidentu v první zatáčce, kde ztratil několik pozic.
Poškození pneumatiky vedlo k vibracím, což jsme vyřešili brzkou zastávkou v boxech. Museli jsme jeho dvouzastávkovou strategii změnit ve třízastávkovou, ale odjel perfektní závod, využil výhodu novějších pneumatik a v závěru předvedl pár skvělých předjížděcích manévrů a dojel devátý.
Checo měl skvělý start, z jedenáctého se posunul na osmé místo na konci prvního kola a udržel si rychlost s ostatními kromě těch prvních tří během prvního stintu. Žel jeho první zastávka byla ovlivněna nebezpečným výjezdem Nicova Mercedesu a to způsobilo, že vyjel za Estebanem (Gutiérrezem) a za ním ztratil hodně času ve druhém stintu, protože jej nebyl schopen ani přes snahu předjet.
Ve třetím stintu přišel defekt levé zadní pneumatiky, ironií osudu opět s Nicem, což vedlo k neplánované zastávce a stálo ho boj o body. Pokud by se to nestalo, získal by je stejně jako Jenson. Nyní míříme do Indie, kde chceme upevnit naše páté místo v poháru konstruktérů a doufáme, že to bude méně "akční" závod než zde na Suzuce.
FORCE INDIA
Paul di Resta, 11.
Neměl jsem moc dobrý start a okamžitě se propadl za pár vozů. Pak jsme navíc ještě ztratili nějaký čas během první zastávky v boxech, když nás předskočil Bottas. To značně ovlivnilo náš druhý stint, proto jsme zkusili agresivnější strategii a předsunuli náš druhý pit stop, abychom před sebou měli volnou trať a dostali se tak zpět před Williams.
Během posledního stintu se vůz řídil o něco lépe a už se zdálo, že nabíráme kurz směrem na bodované pozice. Ke konci jsme však o nějakých pět kol přestřelili předpokládanou životnost pneumatik a já tak proti Jensonovi neměl šanci. Do konce sezony zbývají už jen 4 závody a my si tak to pozitivní z této Grand Prix musíme vzít do Indie a pokusit se konečně vrátit na bodované pozice.
Adrian Sutil, 14.
Byl to velice obtížný víkend a startovat jako posledním nám cestu k bodovaným pozicím příliš neulehčilo. Nakonec jsem dojel jako 14. a zažil několik pěkných soubojů, ale po celý závod jsem bojoval s přetáčivostí a tak nebylo jednoduché zajíždět konsistentní časy.
Nejlepší z dneška byl start, protože se mi povedlo probojovat se až na 16. příčku. Pak se nám ale nepodařilo dosáhnout potřebného závodního tempa a trápili jsme se i s pneumatikami.
Robert Fernley, zástupce šéfa týmu
Nijak jsme se netajili tím, že Suzuka pro nás bude pravděpodobně nejobtížnější tratí ve zbytku sezony. Takže pro nás nebylo překvapením, že dostat se na bodované pozice bylo velice obtížné.
Paulovi se to skoro podařilo, když dokončil závod jako jedenáctý, ale jeho závodní strategie byla ovlivněna Bottasem, kterého nemohl překonat. Nakonec se nám podařilo překonat Williams brzkou zastávkou v boxech, ale v závěru jsme již neměli dostatek sil na odražení Buttona, což nás stálo bod. S Adrianem to bylo podobné – ten se pro změnu zasekl za Maldonadem.
Takže dnes to byl pro nás opravdu obrovský boj, ale zůstáváme pozitivní, jelikož příští závod se bude konat v naší domovské Indii. Místní trať by nám měli svědčit o poznání více a my bychom tak měli být schopni dostat se zpět na body.
TORO ROSSO
Jean-Eric Vergne, 12.
Z dnešního dne si můžeme odnést nějaká pozitiva, protože auto v závodě fungovalo dobře. Přesto, naše zastávky v boxech nebyly nejlepší a to nás stálo čas. Po startu jsem se dostal do provozu, takže mě tým povolal do boxů o něco dříve a přezuli jsme, ale pit stop byl moc pomalý a to mě opět dostalo do provozu.
Bylo těžké předjíždět, takže jsme se pokusili prodloužit další dva stinty a i zbývající pit stopy nebyly nejlepší. Kromě toho, moje rychlost vypadala dobře, takže je to škoda, protože si myslím, že to mohlo dopadnout lépe, zvlášť když jsem měl k dispozici hodně nových pneumatik. Doufám, že budeme mít v Indii více štěstí a opět dobré auto.
Daniel Ricciardo, 13.
Jsem zklamaný, že jsem dnes nezískal body, protože jsem přesvědčen, že jsem mířil do první desítky, což by byl povzbudivý výsledek potom, co jsme se v sobotu trápili s vyvážením vozu. Začali jsme na tvrdé sadě a po dobrém startu jsem se posunul o dvě místa, vypadalo to dobře, předjel jsem Bottase a posunul se pořadím, protože ti, kteří jeli na středně-tvrdé, zajeli do boxů přede mnou.
Po první zastávce v boxech jsem se dál posouval dopředu a udělal manévr na Sutila vnějškem v 130R a předjel ho. Potom jsem byl příliš široky a vjel na trávu, což mě stálo čas. Bohužel, komisaři rozhodli, že jsem získal výhodu tím, že jsem vyjel mimo trať a dostal jsem penalizaci průjezd boxy, což zkazilo můj závod. Byl jsem devátý, odbyl si penalizaci a to mě odsunulo mimo body.
Franz Tost, šéf týmu
Nejprve musejí být oceněni mechanici, kteří včas připravili Jevovo auto po včerejším požáru. Byli jsme relativně flexibilní, co se strategie týče, uvažovali jsme o třízastávkové pro Jeana-Erica, protože měl hodně nových pneumatik, takže to vypadalo jako rozumná volba.
Daniel mířil ke dvěma zastávkám v boxech. Jak se na Suzuce často stává, Jev se zasekl v provozu po startu, takže jsme s ním zajeli do boxů dřív, ale po dlouhé zastávce vyjel na stejném místě. Potom jel velmi dobře, předjížděl.
Daniel měl čistý start a získal dvě místa a vyhnul se provozu. Potom, no, po předjetí Sutila vyjel mimo trať a ztratil čas. Přesto se komisaři rozhodli, že získal výhodu. Dostal proto penalizaci průjezd boxy a to ho stálo body.
WILLIAMS
Pastor Maldonado, 16.
Bylo to příjemné předjet v posledním kole svého týmového kolegu. Cítím, že jsme dnes měli trochu špatnou strategii. Trochu se také trápíme s rychlostí, ale podařilo se nám z vozu dostat sto procent.
Valtteri Bottas, 17.
Na začátku závodu to s námi nevypadalo tak špatně, podařilo se nám za sebou udržet několik vozů. Ke konci druhého stintu a na začátku třetího se zdá, že naše tempo pokleslo, a nebyli jsme si schopni své pozice udržet. Jak se pneumatiky ke konci opotřebovávaly, trochu jsme se trápili, takže jsme žel již nemohli vůbec bojovat.
Xevi Pujolar, hlavní závodní inženýr
Oba jezdci předvedli dobrý, čistý start a první kolo. Závodili jsme s Toro Rosso a s Force Indií, cílem byla dvouzastávková strategie. Drželi jsme se jí, potřebovali jsme ale být o něco agresivnější ve druhém stintu, abychom je za sebou udrželi, což se nám nakonec nepodařilo.
Naše rychlost nebyla dost dobrá. Tento okruh je tvrdý na pneumatiky a životnost těch našich byla na hraně, takže jsme nemohli zajet do boxů dříve, jinak bychom riskovali, že nedojedeme do cíle závodu. Valtteri a Pastor proto skončili vlastním soubojem poté, co se Valtteri po většinu závodu držel před Pastorem, ten si před něj našel cestu v poslední šikaně posledního kola.
CATERHAM
Charles Pic, 18.
Měl jsem dobrý start, ale museli jsme si hned odpykat penalizaci v podobě průjezdu boxy na konci prvního kola, pak jsem jenom doháněl. Mým cílem bylo předstihnout Chiltona a v cíli jsem byl téměř o 20 sekund dříve než on, což je asi maximum toho, v co jsme dnes mohli doufat.
V prvním stintu jsem byl na tvrdých pneumatikách, které držely dobře. Mohl jsem díky tomu na to brzdy tlačit, abych co nejvíce snížil ztrátu. Poprvé jsme zastavili v 17. kole a druhý stint odjeli na nových středně-měkkých pneumatikách. Má rychlost na nich byla dobrá, až do druhé zastávky v 35. kole.
Poslední stint jsem odjel na další sadě tvrdých pneumatik, vyjel jsem 11 sekund za Marussií, takže jsem na to co nejvíce tlačil a 11 kol před cílem jsem ztrácel osm sekund. Získával jsem na něj sekundu na kolo a pět kol před koncem jsem jej dostihl a poodjel, takže jsem byl v cíli na 18. pozici.
Musím říci, že mě to velmi potěšilo vzhledem k časové ztrátě v prvním kole, zkrátka jsem pak na to neustále tlačil. Myslím, že dnes jde o férový výsledek vzhledem k práci celého týmu. Ukazuje to na to, že nikdy nepřestáváme bojovat.
Giedo van der Garde, nedokončil
Můj start byl OK, ale při nájezdu do první zatáčky mě obě Marussie zmáčkly a neměl jsem kudy jet. Přišel jsem při kontaktu s Bianchim o své přední křídlo, auto pak jelo rovně přímo do zdi. Byl to celkem prudký náraz, ale jsem v pořádku.
Samozřejmě to je zklamání, šlo však o závodní incident a tyto věci se stávají. Nyní se tedy přesuneme do Indie a budeme se tam snažit o lepší víkend a zbytek sezóny.
I am ok guys, was a hard impact in T1 Unfortunately.. Nowhere to go, was stuck between the 2 marussias! On to India
— Giedo van der Garde (@GvanderGarde) October 13, 2013
MARUSSIA
Max Chilton, 19.
Obecně byl tohle pro mě skutečně pozitivní víkend, vše jsme provedli správně. Včera to bylo skvělé se kvalifikovat před mými třemi nejbližšími soupeři a dnes jsem tuto pozici po většinu závodu udržoval, takže nakonec bylo zklamání, že jsem o ni přišel několik kol před cílem.
Byl jsem spokojený s tím, jak se náš závod vyvíjí, ale na tvrdší směsi jsem se ve finálním stintu mnohem více trápil a udělal jsem drobnou chybu, když jsem vjel na žmolky, což způsobilo, že jsem se dostal mimo dráhu.
Pak jsem toho na těch pneumatikách už moc napravit nemohl. I když jsme nakonec o pozici přišli, myslím, že se musíme soustředit na pozitivní věci. Auto je mnohem silnější a my jsme v dobré pozici pro boj s Caterhamy.
Jules Bianchi, nedokončil
Po to všem si myslím, že to nebyl víkend předurčený pro mě, což je škoda, protože Suzuku miluji. Dnes jsme odvedli tu nejlepší práci, abychom mohli zezadu bojovat, a já jsem si hodně věřil po způsobu, jakým jsme k závodu přistoupili.
žel když jsem zatočil do první zatáčky v úvodním kole, Van der Garde vrazil do mého zadního křídla a vytlačil mě z dráhy do štěrku. Nic moc se k tomu nedá říct, kromě poděkování týmu za spoustu tvrdé práce o tomto víkendu. Doufám, že v Indii budeme zpět, protože u výkonnosti vozu pozorujeme dobré příznaky.
John Booth, šéf týmu
Závěr víkendu je zklamáním poté, co jsme pozorovali velmi pozitivní známky u výkonnosti vozu. Julesův start byl tento týden opět fantastický, dokázal díky němu přeskočit Gieda van der Gardeho. Pokud by jeho závod pokračoval, pak jsme si jisti tím, že by předvedl velmi dobrý výkon poté, co jsme při dlouhých jízdách v sobotu dopoledne pozorovali obrat v rychlosti.
Max si závod užíval a my jsme dobře hlídali jeho pneumatiky, aby fungovala dvouzastávková strategie. Žel se na poslední sadě tvrdých pneumatik o trochu více trápil a skončilo to tím, že vyjel zeširoka, což uvolnilo cestu Charlesovi Picovi.
Celkově máme dobrý důvod k tomu, abychom se cítili v mnoha ohledech po tomto víkendu povzbuzeni. Těšíme se, že v Indii představíme další drobné vývojové novinky, o kterých doufáme, že nám dále pomohou vylepšit rychlost našeho vozu.