Dva roky pracoval Symonds jako technický konzultant Marussie. Předtím kvůli trestu, který si odpykával za zinscenovanou nehodu Nelsona Piqueta mladšího v Singapuru 2008, nemohl v F1 přímo pracovat. Nyní se přidává k Williamsu, kterému má jakožto nový technický ředitel pomoci na cestě na vrchol F1.
Jaké ale byly ty poslední dva roky v Marussii? Míří do většího týmu po období plném frustrace? "Frustrace není to správné slovo," říká Symonds při opouštění ruského týmu, který je s méně než 200 zaměstnanci v F1 nejmenším. "Začínám nenávidět plýtvání, které je téměř nevyhnutelné, když máte příliš mnoho peněz."
Williams má přibližně dvakrát více lidí než Marussia, což samo o sobě dle Symondse ale nestačí. "Problém je, že musíte mít ty správné lidi," pokračuje s odkazem na trápení menších týmů. S tím svým trávili v aerodynamickém tunelu jako jediní pouze 160 hodin měsíčně, zatímco velká stáje v něm jedou na tři směny - testují 24 hodin 7 dní v týdnu.
"Nesmíme zapomínat, že i ten nejskromnější program testování v aerodynamickém tunelu spolyká celkový rozpočet GP2. Není jednoduché smysluplně investovat hodně peněz," podotýká nová posila Williamsu.
Pat Symonds opouští Marusii, která letos společně s Mercedesem dosáhla největšího zlepšení - ztráta na Red Bull se smrskla ze 7 na 4 procenta
(foto: Marussia F1 Team)