Již od roku 2011, kdy se začal začal využívat systém DRS, mohl každý pilot tohoto prvku během tréninků a kvalifikace využívat neomezeně. To se však v příštím roce změní. Nově jej piloti budou moci využívat jen v DRS zónách, jako je tomu v závodech. FIA tak reaguje na stížnosti pilotů.
"Zakazujeme pro příští rok použití DRS v kvalifikacích a trénincích jinde, než v místech k tomu určených tak, jak se využívají v závodech. Takto jsme to řekli týmům. Je to něco, co děláme z bezpečnostních důvodů," uvedl závodní ředitel Charlie Whiting.
"Domníváme se, že zde bylo několik incidentů. Pochopitelně každý může argumentovat, že dřívější nasazení DRS není tak odlišé od plynu, například. Ale DRS je tak trochu za/vypínač a plyn můžete regulovat, takže to není to samé," komentuje situaci Whiting.
Dodává, že hlavním smyslem DRS je zlepšení předjíždění v závodech. Nechtěli jej proto využívat v trénincích a kvalifikaci, ale existovala obava, že to potom nebude efektní. Teď Whiting věří, že týmy mají veškeré informace a proto nevidí důvod, proč sílu DRS neomezit.
Upozornil také na to, že pokud na některém okrhu DRS příliš nefungovalo, mají vždy možnost prodloužit délku DRS zóny.