DISKUZE K ČLÁNKU FIA zruší neomezené používání DRS v trénincích a kvalifikaci

FIA v příštím roce omezí používání DRS v tréniních a kvalifikaci. Nebude se již moci používat během celého kola, nýbrž jen v k tomu určených zónách.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: FIA zruší neomezené používání DRS v trénincích a kvalifikaci

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 10, poslední 17.11.2012 15:22 Vložte komentář

Nejlepší názory

» uzivatel000397 (Hlasovali 2 lidé) 16.11.2012 09:05
To rozhodně není špatný nápad. 01 »
» uzivatel001000 (Hlasoval 1 člověk) 16.11.2012 11:40
Podle mně je to velká lobby... ... od týmů,… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

  • uzivatel001000

    uzivatel001000

    90.178.240.XXX
    Podle mně je to velká lobby... ... od týmů, které se nevěnovaly vývoji tohoto systému. Já bych to zrušil úplně a nahradil bych to pár sekundama KERSu navíc pro útočníka. Kde by chtěl, kdy by chtěl. Omezený počet pro závod.

    + 1 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Kapor

    194.160.178.XXX
    Je dobré, že si to konečne FIA ujasnila,.. ...lebo mne bolo jasné hneď od začiatku, že používanie DRS bolo vymyslené preto, aby v závode dochádzalo k predbiehaniu v zóne DRS, rýchlo a bezpečne, autom rýchlejším, ktoré dostihne pomalšie, identifikuje sa v bode, ktoré mu umožní v zóne DRS otvoriť krídlo a predbiehať. V tréningoch a kvalifikácii otváranie krídla mimo zóny DRS vždy spôsobuje a od začiatku to viedlo k nepredvídanému chovaniu auta a znižovaniu bezpečnosti na trati na úkor nejakých desatín k dobru, čo sa mnohým nevyplatilo, preto tá zmena. 11

    + 1 / − 2

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • anonym

    78.102.82.XXX
    Konečně jim došlo, že DRS nebylo určeno pro tréning a kvalifikaci, ale pro předjíždění v závodě! Konečně! Hi-tech sport ale sedí si na vedení!

    + 11 / − 3

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • anonym

    109.202.68.XXX
    na zóny bych se vyprdnul, stačí určit třeba použití DRS 10x za závod kde chci a jak chci a bude vymalováno, nikoho to nezvýhodní a každej to použije ke skutečnému problémovému předjetí nebo obraně

    + 9 / − 5

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • uzivatel000397

      uzivatel000397

      90.178.29.XXX
      To rozhodně není špatný nápad. 01

      + 2 / − 3

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
    • zeto

      88.102.119.XXX
      Přesně tak - když už tam tahle blbost musí být, tak by neměla nikomu dávat nezdůvodnitelnou výhodu. Proč má mít výhodu někdo, kdo má jen větší maximálku, proti tomu, kdo má lepší trakci?

      + 0 / − 7

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • anonym

        188.120.195.XXX
        Pleteš se, příteli, že jde o neodůvodnitelnou výhodu. Důvod je totiž prostý - nahradit silnější drag starších vozů s méně dokonalou aerodynamikou a zároveň odstranit penalizaci, kterou dává současným vozům dokonalá, ale až příliš citlivá aerodynamika při jízdě ve špinavém vzduchu v zatáčkách.

        + 3 / − 1

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • anonym

          213.192.37.XXX
          Konečně někdo, kdo to chápe 01
          Ještě doplním, pokud se vrátíme rok dva před zavedení DRS, tak si můžeme vybavit týmová rádia, kde si pilot stěžoval na to, že dojel o sekundu na kolo pomalejšího soupeře a nemůže se k němu vůbec přiblížit na vzdálenost k předjetí. Na vině byla aerodynamika vytvářející za každým vozem "dirty air", takže vůz vzadu neměl absolutně žádný přítlak, což mělo za následek horší trakci a sníženou ovladatelnost vozu. Proto nejprve z vozů zmizela všechna křidélka a následně bylo zavedeno DRS. Je to prostě kompenzace moderního vývoje aerodynamiky. Kdo to nechápe, ať si představí třeba rychlostní kanoistiku nebo veslování a situaci kde by závodník vpředu vytvářel takovou vlnu, že by ji druhý v pořadí prostě nemohl překonat, třetí by nemohl před druhého, apod.

          + 1 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
    • Mynona

      165.72.200.XXX
      A k čemu to pak bude ? 10 x použiju DRS na předjetí a druhý 10 x použije DRS na obranu. Co se tím zlepší ? Akorát se to vzájemně vyruší a skutek utek.
      Třeba 10x DRS za závod, pokud je v tom okamžiku do sekundy za jiným jezdcem a je na jezdci, kdy a kde si DRS aktivuje, žádný zóny. Prostě jezdec bude muset DRS šetřit a nebude ho moci použít na obranu a bude na jeho zvážení, kde ho použije. Jedno použití by bylo buď omezeno časově, nebo do jeho zavření. Tohle má teprve smysl

      + 1 / − 1

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
  • Omni

    88.103.99.XXX
    Zóny To by raději měli zakázat úplně, než aby vytvářeli další zóny.

    + 2 / − 9

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Ferrari SF-24 Carlose Sainze na startovním roštu

"Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

Max Verstappen vyváží Landa Norrise mimo trať

"V takové situaci jsem poprvé." Norris o tom, jak jeho přátelství s Verstappenem ovlivňuje boj o titul

Carlos Sainz stříhá v Maranellu metr

"Zbývající závody s Ferrari nebudou mou poslední šancí na vítězství," věří Sainz mířící k Williamsu

McLaren je jedním z témat našeho ohlédnutí za předposlední částí sezóny

Jednou z mála jistot současné F1 je rekordman Fernando Alonso

Max Verstappen se svou trofejí

Colapinto varován před přestupem k Red Bullu: "Zničí tě!"

Valtteri Bottas v F1 se závoděním brzy skončí

Stake F1 úplně obmění svou jezdeckou sestavu, místo Bottase přichází nováček z Brazílie

Sergio Pérez sezónu za Red Bull podle Helmuta Marka dokončí

Colapinto či Sainz do Red Bullu místo Péreze? Spekulace sílí

George Russell sice dostal pokutu, ale výsledku na trati se netýkala

Poslední rest vyřízen - čtveřice provinilců, která porušila startovní proceduru, zná verdikt

Alex Albon a Williams zažili opravdu krutý závodní víkend (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po závodě: Verstappena uznává i konkurence

Pierre Gasly a Esteban Ocon dokázali téměř nemožné a posunuli Alpine z devátého na šesté místo v Poháru konstruktérů

Ani závod se neobešel bez červené, hrdinský výkon Alpine zastínil Verstappen

  • Pátek

    • 1. Trénink (5:30 - 6:30)
    • 2. Trénink (9:00 - 10:00)
  • Sobota

    • 3. Trénink (5:30 - 6:30)
    • Kvalifikace (9:00)
  • Neděle

    • Závod (7:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama