DISKUZE K ČLÁNKU FIA zruší neomezené používání DRS v trénincích a kvalifikaci
FIA v příštím roce omezí používání DRS v tréniních a kvalifikaci. Nebude se již moci používat během celého kola, nýbrž jen v k tomu určených zónách.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: FIA zruší neomezené používání DRS v trénincích a kvalifikaci
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
» uzivatel001000
(Hlasoval 1 člověk)
16.11.2012 11:40
Podle mně je to velká lobby... ... od týmů,… »
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
-
uzivatel001000
11:40 16.11.2012 90.178.240.XXXPodle mně je to velká lobby... ... od týmů, které se nevěnovaly vývoji tohoto systému. Já bych to zrušil úplně a nahradil bych to pár sekundama KERSu navíc pro útočníka. Kde by chtěl, kdy by chtěl. Omezený počet pro závod. -
Kapor
11:19 16.11.2012 194.160.178.XXXJe dobré, že si to konečne FIA ujasnila,.. ...lebo mne bolo jasné hneď od začiatku, že používanie DRS bolo vymyslené preto, aby v závode dochádzalo k predbiehaniu v zóne DRS, rýchlo a bezpečne, autom rýchlejším, ktoré dostihne pomalšie, identifikuje sa v bode, ktoré mu umožní v zóne DRS otvoriť krídlo a predbiehať. V tréningoch a kvalifikácii otváranie krídla mimo zóny DRS vždy spôsobuje a od začiatku to viedlo k nepredvídanému chovaniu auta a znižovaniu bezpečnosti na trati na úkor nejakých desatín k dobru, čo sa mnohým nevyplatilo, preto tá zmena. -
-
-
-
anonym
10:47 16.11.2012 188.120.195.XXXPleteš se, příteli, že jde o neodůvodnitelnou výhodu. Důvod je totiž prostý - nahradit silnější drag starších vozů s méně dokonalou aerodynamikou a zároveň odstranit penalizaci, kterou dává současným vozům dokonalá, ale až příliš citlivá aerodynamika při jízdě ve špinavém vzduchu v zatáčkách.-
anonym
15:22 17.11.2012 213.192.37.XXXKonečně někdo, kdo to chápe
Ještě doplním, pokud se vrátíme rok dva před zavedení DRS, tak si můžeme vybavit týmová rádia, kde si pilot stěžoval na to, že dojel o sekundu na kolo pomalejšího soupeře a nemůže se k němu vůbec přiblížit na vzdálenost k předjetí. Na vině byla aerodynamika vytvářející za každým vozem "dirty air", takže vůz vzadu neměl absolutně žádný přítlak, což mělo za následek horší trakci a sníženou ovladatelnost vozu. Proto nejprve z vozů zmizela všechna křidélka a následně bylo zavedeno DRS. Je to prostě kompenzace moderního vývoje aerodynamiky. Kdo to nechápe, ať si představí třeba rychlostní kanoistiku nebo veslování a situaci kde by závodník vpředu vytvářel takovou vlnu, že by ji druhý v pořadí prostě nemohl překonat, třetí by nemohl před druhého, apod.
-
-
-
Mynona
12:34 16.11.2012 165.72.200.XXXA k čemu to pak bude ? 10 x použiju DRS na předjetí a druhý 10 x použije DRS na obranu. Co se tím zlepší ? Akorát se to vzájemně vyruší a skutek utek.
Třeba 10x DRS za závod, pokud je v tom okamžiku do sekundy za jiným jezdcem a je na jezdci, kdy a kde si DRS aktivuje, žádný zóny. Prostě jezdec bude muset DRS šetřit a nebude ho moci použít na obranu a bude na jeho zvážení, kde ho použije. Jedno použití by bylo buď omezeno časově, nebo do jeho zavření. Tohle má teprve smysl
-
Nadcházející závod 24.11.2024
GP Las Vegas50 kol (309.958 km)
Las Vegas
-
Pátek
- 1. Trénink (5:30 - 6:30)
- 2. Trénink (9:00 - 10:00)
-
Sobota
- 3. Trénink (5:30 - 6:30)
- Kvalifikace (9:00)
-
Neděle
- Závod (7:00)
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí
dní | hod | min | sek