Podle Jensona Buttona se McLaren ve výkonnosti propadl až na sedmé místo, rychlejší vůz měly za určitých podmínek i Williams a Sauber: "Rychlejší už nejsou pouze Red Bully a Ferrari, ale spousta aut. Williams je rychlejší v pomalých zatáčkách, Sauber v rychlých. Zdá se, že momentálně nejsme výjimečně už nikde."
S MP4-27 se mu ale jezdilo dobře, i v suchém tréninku zajel druhý nejrychlejší čas na starších tvrdých pneumatikách než Alonso. Button znovu cítil vůz tak, jak to potřebuje. V posledních dvou závodech se díky návratu k základnímu nastavení opět začal cítit lépe. V Silverstone se prosadil kvůli jiným okolnostem, než tomu bývalo v předchozích víkendech po Velké ceně Bahrajnu.
Podle technického ředitele McLarenu ale není situace až tak zlá, jak by se zdálo z výsledků z posledního víkendu: "Nedíváte se na to tak, že byste řekl: 'OK, to auto je hrozné ve svých základech.' Znovu to bylo o tom, jak z něj po celou dobu dostávat co nejvíce," vysvětluje pro Autosport.
"Auto bylo během víkendu velmi silné na mokrých (full-wet) pneumatikách, takže pokud byste neměli dobrý přítlak, nedokázali byste hned dosahovat takové výkonnosti. Jedná se o konzistenci, s níž se trápíme," pokračuje Lowe.
Jenson Button se začíná s vozem opět sžívat (foto: Vodafone McLaren Mercedes)
Vzhledem k tomu, že pokles přišel tak brzy po triumfu v Kanadě, nemůže se podle něj jednat o skutečný obrázek relativní konkurenceschopnosti McLarenu: "Samozřejmě, že jde také o závody ve vývoji mezi týmy. Přivážíme novinky, stejně tak činí ostatní. Určitě bylo dost týmů, které byly rychlejší, a několik takových, které nedojely do cíle.
Pokud byste byli pesimisty, řekli byste, že jsme osmé a desáté místo získali se štěstím po ztrátách u Sauberu a v případě Maldonada, kteří by podle mě skončili před námi."
"Těžko bych uvedl, že se všem těmto týmům podařilo za poslední měsíc ohromně zvýšit výkonnost svých vozů ve srovnání s námi. Myslím, že zkrátka musíme odvádět v továrně svou práci s ohledem na to, jak dolaďujeme auto," uvědomuje si Lowe.
McLaren byl v Silverstone na mokrých pneumatikách velmi rychlý, v závodě ale nakonec nepršelo
(foto: Vodafone McLaren Mercedes)
McLaren plánuje další velký balík vylepšení pro závod na Hockenheimu. Měl by obsahovat viditelnější změny v zadní části karoserie. Další novinky jsou ve vývoji pro Maďarsko: "Máme velký program vylepšení pro tyto dva závody. Bude to velmi hektické, protože všichni se před přestávkou snaží zabrat.
Ten v Maďarsku je skvělý, když vyhrajete, jen kvůli emocím. Vyhráli jsme tam dvakrát za poslední tři roky, kdy jsme měli letní přestávku. Jste přece tak dobří, jak dopadnete v posledním závodě, ne?" ptá se na závěr Lowe.