Testy v Jerezu souhrnně

Petr Hlawiczka, 10. února 2012, 21:00 Google+

Pojďme se ohlédnout za uplynulými 4 dny testování v Jerezu. Jaké časy zajeli jednotliví piloti a kolik kol ujeli? A jak si v počtu kilometrů vedly týmy a výrobci motorů?

Počet komentářů:  15 komentářů (Poslední 14.02. 10:36) Napište svůj názor
Toro Rosso

Toro Rosso | foto: Scuderia Toro Rosso

Sdílejte článek

Nejrychlejší čas zajel Nico Rosberg se starým Mercedesem MGP W02. S novým vozem byl nejrychlejší Romain Grosjean, jehož Lotus E20 si v Jerezu za své výkony vysloužil uznání soupeřů. Svůj čtvrteční čas na rozdíl od Ferrari zajel na středně tvrdých pneumatikách, Alonso měl v pátek během svého rekordního kola měkkou směs.

Lotus byl zároveň spolehlivý, Francouz s ním ujel celkem 212 okruhů. Větší porci zvládl už pouze Bruno Senna s Williamsem, jenž v pátek také jako první ujel simulaci celého závodu. Brazilec nalítal celkem 249 kol, což představuje 1102,572 km.

Největším smolařem byl Jules Bianchi, jenž jako jediný pilot dokázal rozbít nové auto. Svou Force Indii moc neroztřískal, žel tým ještě neměl dostatek náhradních dílů a přesto, že k nehodě došlo ráno, vůz do večera opravit nestihl. Nico Hülkenberg, který měl jezdit odpoledne, si místo toho šel rozmrzele zahrát tenis.

Z pohledu týmů ujel nejvíce kilometrů Lotus - téměř 1789. Hodně dat nasbíral také Williams (1643 km) a Caterham (1585 km). Caterham dle nejrychlejších časů jakoby na střed pole nic nestáhl, když jsem dnes večer hovořil s jeho inženýry, byli celkem klidní. Ujistili mě, že jezdili velmi konzervativně a stále s velkým množstvím paliva.

Nejméně kilometrů ujelo HRT, které však testoval pouze dva dny (navíc s loňským vozem), a Ferrari, jež kvůli nasazování nových dílů a přestavbám vozu v pátek většinu času prostál v garáži. Z časů lze zatím velmi obtížně rozklíčovat formu týmů, rozdíly v množství paliva mohou způsobit časové odstupy přes 5 sekund, neznáme navíc ani jejich programy.

tym_motor

Z pohledu výrobců motorů urazil největší vzdálenost Renault, což je pochopitelné vzhledem k tomu, že zásobuje nejvíce týmů: Caterham, Lotus, Red Bull a nově i Williams. Cosworth, jenž své pohonné jednotky vyrábí pro Marussia - v Jerezu nepřítomnou - a HRT, má na kontě nejméně kilometrů.

Ferrari v počtu kol svou spolehlivostí nejvíce pomohlo Toro Rosso, přesto motory rudé stáje ujely méně než Mercedes. Agregáty z Maranella používá také Sauberu; německý tým pohání krom své stáje rovněž McLareny a Force Indii.

 

Fotografie z Jerezu najdete zde.

Vytisknout

Diskuze: Testy v Jerezu souhrnně

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 15, poslední 14.02.2012 10:36 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 15 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Pohonná jednotka Hondy

Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

Lando Norris po startu zádovu v Austrálii

McLaren doufá, že i letos dokáže ve vývoji předčit své soupeře. Kdy nasadí další novinky?

Lewis Hamilton s Mercedesem W15 v Bahrajnu

Alonso už nepovažuje Mercedes za atraktivní. Zůstává u Aston Martinu, opět s Hondou za zády

Sebastian Vettel

Vettel k Mercedesu a Sainz k Red Bullu? Vyjádřují se Russell i Marko

Max Verstappen s Red Bullem RB20

"Maxe už letos nikdo nedostihne," mrzí Wolffa. Hamilton odešel z tiskové konference

Alexander Albon a celý Williams zatím mají ke spokojenosti hodně daleko

PROHLÁŠENÍ po GP Japonska: Rozjásaný Cunoda, pohřební nálada u Williamsu

Juki Cunoda rozjásal davy domácích fanoušků

GP JAPONSKA: Pohodové vítězství Red Bullu, Ferrari strategicky na výši

McLarenům se kvalifikace mimořádně vydařila

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Red Bull na koni, u McLarenu vládne bojovná nálada

Max Verstappen bez konkurence opanoval kvalifikaci na okruhu Suzuka

KVALIFIKACE GP JAPONSKA: Red Bull zpět na vítězné vlně, úspěšný McLaren, potrestaný Mercedes

Aston Martin přivezl do Suzuky několik drobných aerodynamických změn

Poslední trénink opanovaly Red Bully s Mercedesy v zádech, Ferrari ztrácí

  • Pátek

    • Trénink (5:30 - 6:30)
    • Kvalifikace (9:30 - 10:14)
  • Sobota

    • Závod (5:00 - 6:00)
    • Kvalifikace (9:00 - 10:00)
  • Neděle

    • Závod (9:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Senna, Bruno

Senna věří, že nový Williams bude lepší

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. McLaren doufá, že i letos dokáže ve vývoji předčit své soupeře. Kdy nasadí další novinky?

  2. Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud