Tým sídlící v Brackley již minulý rok oznámil, že se na trať s monopostem pro sezónu 2012 dostane až v Barceloně. Žádný jiný tým s výjimkou HRT a Marussie však čas pro vývoj navíc oproti testování na dráze neupřednostnil. Největší soupeři Mercedesu si dají dostaveníčko již za 11 dní v Jerezu.
"Pokud máte na vývoj vozu půlroku, pak může být 10 dní klíčových. Bylo to naše rozhodnutí. Chceme otestovat pořádné auto, dotažené do konce v nejmenších detailech. Proto potřebujeme čas pro vývoj," vysvětluje viceprezident sportovní divize Mercedesu Norbert Haug.
"Je důležité vyzdvihnout, že se jednalo o uvědomělé rozhodnutí. Vím, že všechny ostatní týmy budou v Jerezu, ale to není nic neobvyklého. Ostatní týmy, které dohánějí své plány, se rozhodli poprvé vyjet ve druhém testu, takže se nejedná o žádnou novinku.
Plně oceňujeme, že ostatní týmy mají odlišné plány a jsou připravené na první test. My však nemáme zpoždění, zkrátka se držíme našeho procesu. Jaký bude výsledek, to se uvidí," pokračuje Haug.
Nico Rosberg v loňském Mercedesu MGP W02 (foto: Mercedes GP)
Týmy mají v rámci tři předsezónních testů k dispozici 12 dní, Mercedes tedy přijde absencí v Jerezu o třetinu z nich - před prvním závodem v Melbourne si bude muset vystačit s osmi. Podle Hauga však tým do Jerezu dorazí sice se starým vozem, ale s novými součástkami, takže budou moci nasbírat cenná data o nových pneumatikách Pirelli.
"Budeme mít několik součástek, z nichž se budeme moci v prvním testu učit. Můžeme využít novou generaci pneumatik, což je dobrý způsob pro položení základu, protože je můžete porovnat s daty ze starých pneumatik. Musíme se toho o pneumatikách na našem voze dozvědět více," uznává.