La Gazzetta dello Sport včera uvedla, že systém ovládá pilot z kokpitu. V tom případě by však porušoval článek 3.15 Technický pravidel F1, v němž stojí: "S výjimkou částí nezbytných pro úpravy popsaných v článku 3.18 [popisující systém DRS], je zakázán jakýkoliv systém vozu, zařízení či procedura využívající pohybu pilota ke změně aerodynamický vlastností."
Podle Autosportu však k úpravám světlé výšky - což aerodynamickou výkonnost a stabilitu Lotusu při brzdění bezpochyby vylepšuje - nedává pokyn pilot. Systém reaguje na brzdný moment a je přímo propojený se zavěšením - proto nemůže být považován za pohyblivé aerodynamické zařízení, jako byly klasifikovány například hmotové tlumiče.
To, že jeho fungování nezasahuje pilot a že je součástí zavěšení, znamená, že je zcela v souladu s pravidly.
Nákres systému Lotusu pro stabilizaci světlé výšky při brzdění (zdroj: omnicorse.it)
Lotus byl při vývoji tohoto brzdového systému ve spojení FIA již od roku 2010, kdy pro něj obdržel oficiální schválení. Znamená to, že soupeři, budou muset dát FIA k dispozici své vlastní systémy, budou-li chtít tento nápad využívat. K tomuto kroku již sáhl mininálně jeden ze špičkových týmů, jenž chce podobný systém pro stabilizaci světlé výšky v sezóně 2012 využívat.