Změny v technických pravidlech
- všechny kontrolní a řídicí parametry týkající se standardizované ECU, které se objevily pouze v technických směrnicích FIA zaslaných týmům, jsou nyní součástí zveřejněných technických pravidel
- koncovky výfuků jsou přísně regulovány, aby byl aerodynamický efekt výfukových plynů omezen na absolutní minimum
- stanovení lepšího označení nouzových vypínačů (vypnutí KERSu, motoru) pro traťové komisaře
- boční nárazové struktury budou muset projít dalším tlakovým testem v horní části
Změny ve sportovních pravidlech
- vozy se nesmí zúčastnit předsezónních testů, aniž by neprošly všemi crash-testy
- stanovení maximální délky závodu, který po přerušení nesmí přesáhnout 4 hodiny (jako letos v Kanadě)
- před návratem zpomalovacího vozu (safety car) do boxů bude jezdcům o kolo zpět umožněno vrátit se do stejného kolo a zařadit se na konec skupiny v zájmu toho, aby po restartu pomalejší auta neblokovala vedoucí jezdce
- vozům, které se v době přerušení budou nacházet v boxové uličce, bude umožněno, aby se postavily na startovní rošt na místo, které jim před přerušením náleželo
- jezdci už nebudou smět ani v trénincích opouštět trať bez oprávněných důvodů, např. si krátit šikany v kolech, kdy vyjíždějí (out lap) či zajíždějí (in lap) do boxů ve snaze ušetřit čas a palivo
- pilot se nesmí vrátit po změně směru při bránění své pozice zpět do závodní stopy
- během sezóny se uskuteční jeden třídenní test (doposud bylo testování během sezóny zakázáno)
- všechny pneumatiky přidělené pilotovi mohou být využity během prvního dne tréninků (doposud to byly pouze tři sady)
- všechna rozhodnutí komisařů, vůči nimž se nelze odvolat, jsou nyní v pravidlech na jednom, nikoliv na různých místech
O některých dalších změnách vysvětlovaných Jamesem Allisonem si můžete přečíst zde.