DISKUZE K ČLÁNKU Stručný přehled změn v pravidlech pro rok 2012

FIA krom kalendáře dnes chválila také úpravu sportovních a technických pravidel pro příští rok. Týkají se vozů o kolo zpět za zpomalovacím vozidlem, zkracování zatáček v kvalifikacích a dalších detailů, jejichž stručný přehled najdete níže.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Stručný přehled změn v pravidlech pro rok 2012

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 33, poslední 10.12.2011 13:54 Vložte komentář

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

  • tom

    XXX
    k tomu návratu do závodnej stopy.
    Čo je závodna stopa - bude nakreslená? 12

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Anonym

      XXX
      Největší sranda je, že ideální stopa a stopa, která vychází z obrany, se v určitém bodu protíná. Takže to vlastně neřeší odpovědnost za případnou kolizi.
      Osobně bych to řešil následovně a jasně.
      Jezdec může zaujmout obranou pozici pouze do okamžiku kdy tím neomezí jízdu soupeře. V případě, že jezdec není v momentu zahájení zatáčení celým svým vozem před soupeřem MUSÍ soupeři ponechat dostatek prostoru pro projetí zatáčky vedle něj. Tzn, že se musí držet na polovině strany ze které do zatáčky vjížděl. V případě, že jezdec přejede do soupeřovi stopy tak, že ho omezí v jízdě, tak se musí následně vzdát pozice, kterou takto uhájil. Pokud však svým nepovoleným manévrem ohrozí soupeře natolik, že ho donutí zpomalit i v místě kde se obvykle nezpomaluje, tak následuje automaticky trest průjezdu boxu. Pokud nepovoleným manévrem poškodí soupeře nebo ho výrazně zpomalí, vytlačí z tratě nebo soupeř ztratí kontrolu nad vozem z důvodu, aby zabránil kontaktu tak následuje automaicky trest stop and go.
      Žádná absolutní přednost jezdce, který není celým vozem před soupeřem neplatí !!!

      + 0 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • uzivatel000249

        uzivatel000249

        XXX
        super, dobre si to myslel, ale kým by to prečítali a pochopili traťoví komisári napríklad v Indii, už by dávno bolo po závodoch ... 04

        + 0 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
      • Mike17

        Mike17

        XXX
        Myslíš to tak, že pokud jezdec strčí 1cm svého vozu vedle vůz před ním, bude muset ten předjížděný jezdec vyjet mimo stopu a nechat se předjet? A ten cm se bude měřit na konci rovinky, nebo v průběhu zatáčky? No nevím, jestli by se mi tyto "souboje" líbily. 05

        + 0 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
  • Funferr

    XXX
    Pravidlo o změně směru při předjíždění už se pokud vím dávno praktikovalo, akorát to asi neměli písemně v pravidlech, ale jen jako dohodu... Tak nevím co tu plašíte, že se nebude moci bránit...

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • hmmm

      XXX
      Samozřejmě to v pravidlech je, konkrétně v článku 20.2 sportovních pravidel. Nicméně je to formulace velice jednoduchá, kterou je možno vykládat různě.

      Osobně jsem návrat do ideální stopy v nájezdu do zatáčky nikdy do obranných změn směru nepočítal, protože to IMO je něco, co ychází z principu závodění (snaha projet zatáčku ideálně). Teď se to zjevně počítat bude a fakt nevím, co si o tom mám myslet. 07

      + 0 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • Funferr

        XXX
        To nebude tak zlý.. V podstatě se opět nic nezmění... To jsem tím chtěl naznačit...

        + 0 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
      • McMatej

        McMatej

        XXX
        Tak ono je tam i to, že smí používat jen závodní trať. Ale pro tupce se to musí napsat po lopatě. 12

        + 0 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
  • Anonym

    XXX
    Technologické řešení: rychlost vozu A, rychlost vozu B, GPS pozice vozu A, GPS pozice B (případně laserový snímač), délka vozu A, délka vozu B. Na základě těhle údajů se dá spočítat kdo koho a jak mnoho blokoval v realném čase. Dále bych navrhoval, aby přes nějakou barevnou diodu na volantě, v okamžiku kdy se délky vozů na dráze protnou, s nějakým nastaveným předstihem (na základě rozdílu rychlostí vozů), aby toto bylo indikováno blikající diodou. V tom okamžiku jsou oba jezdci povinni držet si svou stranu dráhy.
    V zatáčce pak "vnitřní" jezdec, musí ponechat soupeři jasně stanovenou šířku tratě, např. 2 metry od vnějšího kraje zatáčky a stejně tak obráceně. Pokud toto jezdec nedodrží musí pozici přepustit, což mu bude oznámeno přes modrou rychle blikající diodou po dobu např. 10 sec, ve kterých musí soupeře pustit. Znamená to trest za to, že v okamžiku nebo těsně před, přejel do soupeřovi stopy a neponechal mu nezbytnou mezeru na průjezd zatáčky. V případě, že zatáčka bude širší a jezdci kolidují v neutrálním prostoru, což znamená, že oba měli od soupeře nezbytný prostor k projetí zatáčky, pak bude na vině ten, který byl v okamžiku střetu hlouběji na soupeřově straně nebo by se netrestalo a incident by byl vyhodnocený jako závodní.
    Pokud v okamžiku nebo těsně před kdy přejížděl do soupeřovy dráhy, nebyl tento soupeř ani z části na jeho úrovni pak měl právo volby stopy a o přestupek se nejedná. To těsně před znamená, že software může dopočítat na základě rozdílu rychlostí, že se jednalo o blokování i když vozy ještě nebyly vedle sebe.
    V případě porušení pravidla, kdy soupeři blokoval v jízdě a následně po indikaci blikajícího modrého světla nepřepustil pozici, takový jezdec by obdržel automaticky trest průjezd boxovou uličkou. Pokud by došlo i kontaktu se soupeřem, s viditelným poškozením soupeře, nebo by soupeře vytlačil mimo trať, případně ho tímto donutil k chybě a následné časové ztrátě, pak by takový jezdec obdržel trest stop and go.

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Mike17

      Mike17

      XXX
      Tak vymyšlený to máš pěkně. To musím uznat. Jen by byly asi možné situace, kdyby tvůj systém byl sporný.
      Třeba se zrovna rozsvítí dioda upozorňující na vůz vedle ve chvíli, kdy jezdec vepředu najede do zatáčky a dojde ke kontaktu. Nějaká reakční doba je u každého a je různá podle situace. To by první jezdec dostal trest jen za to, že mu předjíždějící na poslední chvíli strčí 1cm svého vozu vedle jeho? Trochu drsný ne? Nebo by měl uprostřed zatáčky opustit vnitřní stopu a v té rychlosti tím vyletět úplně ze zatáčky? Sice tam uvádíš nějaký předstih, ale žádný počítač nedokáže předvídat reakci pilota (zpomalení, změnu směru atd.).
      Další varianta: Druhý vůz by se dostal kousíčkem na úroveň prvního vnitřkem až v průběhu zatáčky. To by měl pak ten první opět uprostřed změnit směr a vyjet ven? Opět následek je výlet do únikových zón nebo penalizace. Je to fér?
      Další věc: Na hodně okruzích je trať mimo ideální stopu silně zaprášená. Jízda vnějškem by pak byla podobná jízdě za mokra. Stejně tak by byl obrovský rozdíl mezi stopami za mokra nebo na usychající trati. Dokážu si představit, že takto předjížděný vůz ztratí hned několik pozic. A to je fér jen kvůli tomu, že mu někdo strčí kousíček křídla na jeho úroveň? Nebo bys chtěl v průběhu závodu čistit a sušit trať?
      Současný systém není zrovna ideální, ale i ten tvůj by nebyl v tomto o moc lepší. A to ani neřeším jaké by byly nároky na hardware a software. A pochybuju že by tak náročný systém pracoval bez chyb. Teď dělají občas chyby lidé, ale zdá se mi to spravedlivější. 03

      + 0 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
  • Anonym

    XXX
    Já bych aktivní bránění zakázal úplně. V cartech to tak je a nepotřebují žádný KERS ani DRS. Ve většině sportů je zákaz umyslně vstupovat do jízdy nebo běhu soupeře za účelem nedovolit mu jet v plném tempu, tak nevím proč zrovna ve formuli je to povoleno. Že to zjednoduší předjíždění ? Tak mu to může soupeř stejně dobře vrátit a VOTOMTOJE .

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • ladys

    ladys

    XXX
    Co vlastně není omezeno...
    Je
    testování
    tunel
    simulátor
    otáčky
    kers
    výfuky
    aero
    a co se týká peněz všechno lze obejít.Určité věci-výzkum atd..může objednat někdo jiný a jenom předat informace,jakékoli omezování stropem,testováním a dalšíma věcma je špatné a dost často neúčelné.
    Není omezeno
    jaké matky mají být v motoru....

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Inkognito

    XXX
    V tom připadě můžou zrušit KERS i DRS které tu má být pro přšedjíždění, nebudou potřeba když se jezdci nebudou moct bránit...

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Fararek

      XXX
      Ještě jednou si to přečti, špatně si to pochopil.

      + 0 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
  • uzivatel000190

    uzivatel000190

    XXX
    To bylo hodně ostré pravidlo, jednou by se začal bránit a do konce závodu by nesměl do závodní stopy. 03

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • uzivatel000249

      uzivatel000249

      XXX
      haha, tak teraz si zabil ... to je celkom pravda ... bolo asi myslené bránenie pozície proti konkrétnemu jazdcovi. (možno do najbližšieho brzdného manévru) ... 03

      + 0 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
  • Don

    XXX
    Nemalo sa niečo robit s nosom? Ako že níže?

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Inkognito

    XXX
    Je to o tom že komisaři se tím budou řídit a pak to končí nesmyslnými penalizacemi. Když to trochu přeženu tak za chvili ani nebude potřeba piloty...

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • uzivatel000324

    uzivatel000324

    XXX
    "- pilot se nesmí vrátit po změně směru při bránění své pozice zpět do závodní stopy"

    Toto je co za hlupe pravidlo? To sa idu pretekari obchadzat namiesto pretekania sa?? Dalsia monza v podani MSCH nehrozi...

    dodo

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Pierre Gasly pokračuje v dobrých výsledcích (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci v Las Vegas: všichni se shodují, že v závodě bude možné vše

George Russell si vyjel letošní třetí pole-position

Kvalifikaci v Las Vegas provázely trosky - Williams a Pérez prožili další černý víkend, fantastický výkon Russella v čele

Lance Stroll bude očekávat, zda defekt jeho vozu bude do kvalifikace možné opravit

Třetí trénink v USA nevybočil z „normálu“ - poněkud humorný závěr nesebral Mercedesu prvenství

Alexander Albon v druhém tréninku strávil více času v boxech (ilustrační foto)

Druhý trénink v Las Vegas noční můrou pro Williams, v čele opět Hamilton

Lewis Hamilton si v prvním tréninku připomněl „staré časy“

V Las Vegas pod nadvládou Mercedesu - první trénink opanoval Hamilton

Ferrari SF-24 Carlose Sainze na startovním roštu

"Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

Max Verstappen vyváží Landa Norrise mimo trať

"V takové situaci jsem poprvé." Norris o tom, jak jeho přátelství s Verstappenem ovlivňuje boj o titul

Carlos Sainz stříhá v Maranellu metr

"Zbývající závody s Ferrari nebudou mou poslední šancí na vítězství," věří Sainz mířící k Williamsu

McLaren je jedním z témat našeho ohlédnutí za předposlední částí sezóny

Jednou z mála jistot současné F1 je rekordman Fernando Alonso

Max Verstappen se svou trofejí

Colapinto varován před přestupem k Red Bullu: "Zničí tě!"

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama