McLaren přes problém, který se objevil v sobotu po skončení kvalifikace, necítil žádnou potřebu měnit nastavení. Podle Pirelli se puchýře objevili kvůli tomu, že týmy překročily při nastavení sklonu (camber) kol doporučené hodnoty.
"Hovořili jsme o tom a naši inženýři pro oblast šasi a pneumatik, kteří to vyhodnocovali. Věřili jsme, že změna sklonu kol nám nepomůže a že to bude bezpečné," uvádí Whitmarsh dle Autosportu.
"Věříme, že Red Bull řešil větší dilema, protože dle jejich analýz by změna sklonu kol byla bezpečnější. Dostali se do podle mě do velmi nepříjemné situace. Budu o tom s Adrianem [Neweym] hovořit.
Myslím si, že ostatní týmy byly docela neústupné v tom, že by nám neměla být umožněna výměna poškozených pneumatik a změna sklonu kol, aniž bychom byli penalizováni startem z boxové uličky," pokračuje šéf McLarenu.
McLaren ani Ferrari doporučení Pirelli v Belgii nepřekročili (foto: Pirelli)
Zašel tým v nastavení sklonu kol dál, než doporučovalo Pirelli? "Ne. Neudělali jsme to v minulosti a neudělali jsme to ani teď. Jsme nakonec odpovědni za bezpečnost těchto pilotů a oni zde sklon snížili, jak možná víte. Přišli tím o trochu výkonnosti, ale jak se ukázalo, byla to správná věc," dodává Whitmarsh.
Šéf Ferrari Stefano Domenicali ke stejné otázce řekl: "Za nás mohu říci, že jsme instrukce Pirelli přesně dodržovali. Pirelli jsou tady od toho, aby zajistili, že pneumatika je využívána tím nejlepším a nejbezpečnějším možným způsobem. Vyslechl jsem spoustu diskusí o problému s puchýři. Nevím, jak na tom byli ostatní, ale když jezdíte, pak si myslím, že je absolutně správné držet se instrukcí Pirelli."