Jak rychlé je Ferrari F60 s běžným benzínem?

Jiří Žemlička, 7. srpna 2011, 09:03 Google+

Položili jste si někdy otázku, jaký by byl výkon vozu formule 1, pokud by měl v nádrži načerpané běžné palivo? Na tuto otázku hledali ve Fioranu odpověď Ferrari a Shell.

Počet komentářů:  18 komentářů (Poslední 12.08. 14:49) Napište svůj názor
Massa, Felipe

Massa, Felipe | foto: Scuderia Ferrari

Sdílejte článek

Ferrari společně se svým dlouholetým partnerem Shell uskutečnili zajímavý test na trati ve Fioranu. Fernando Alonso usedl do monopostu F60. Cílem čistě komerční akce bylo zjištění skutečného rozdílu mezi běžným palivem, které může do svého vozu načerpat každý z nás, a palivem, které používají vozy Formule 1.

Pravidla FIA totiž uvádí, že pohonné hmoty ve formuli 1 by měly obsahovat látky běžně používané u průmyslových paliv. Rozdíly jsou v hmotnosti benzínu a rafinaci, stejně jako v použití speciálních přísad pro lepší regulaci teploty a výkonu.

Na videu můžete vidět test: První čtyři kola odjel Fernando Alonso za volantem F60, které bylo naplněno závodním palivem, a jeho nejrychlejší kolo mělo hodnotu 1:03,950. Další čtyři kola absolvoval v totožném voze s palivem, které je k dostání u běžné čerpací stanice. Ve druhém případě výkon vozu zaostával o devět desetin sekundy, přičemž nejrychlejší kolo mělo hodnotu 1:04,850.

Z telemetrie můžeme vyčíst, že závodní benzín vykazuje mnohem lepší hodnoty především při akceleraci: „Palivo Shell V-Power se zdá být téměř stejně rychlé jako závodní benzín, který používáme ve formuli 1. Myslím si, že rozdíl necelé sekundy na výkonu je skvělou vizitkou paliva Shell V-Power“, řekl v závěru testu Alonso.

Loading...
 
Vytisknout

Diskuze: Jak rychlé je Ferrari F60 s běžným benzínem?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 18, poslední 12.08.2011 14:49 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 18 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Carlos Sainz během předsezónních testů v Barceloně

Díry v rozpočtových stropech nahrávají McLarenu, stěžuje si Helmut Marko

Toto Wolff se raduje z vítězství obou Mercedesů v kvalifikaci v Maďarsku

Wolff vysvětluje, proč Mercedes nepodpořil návrh experimentálního závodního víkendu

Lando Norris s vozem Formule 3 v Zandvoortu

Norris se konečně dočká jízdy s monopostem - na dráze otestuje vůz F3

Claire Williamsová v Ázerbájdžánu

Trápení Williamsu? Schumacher mluví o nedostatečném vedení

Po startu Velké ceny Rakouska 2019

F1 konečně potvrzuje prvních 8 závodů sezóny 2020. Co bude následovat po Rakousku?

Autokláv pro zapékání dílů z uhlíkových vláken

Týmy se měsíc před prvním závodem pomalu vracejí do práce, Ferrari se daří s motorem

Fernando Alonso uvažuje o návratu do F1

"Fernando by posunul Formuli 1 na další úroveň," komentuje Domenicali možný návrat Alonsa

Šéfové týmů na tiskové konferenci - zleva: Tanabe, Seidl, Monaghan, Green a Isola

Změní se formát závodního víkendu? Týmy o tom vážně uvažují

Vettel, Sebastian

Co by měl udělat Sebastian Vettel? Ecclestone má jasno

Nový Williams při prvotním testu v Barceloně

Hrozí Williamsu konec ve Formuli 1? Ve hře je prodej jiným investorům

  • Pátek

    • 1. Trénink (11:00 - 12:30)
    • 2. Trénink (15:00 - 16:30)
  • Sobota

    • 3. Trénink (12:00 - 13:00)
    • Kvalifikace (15:00)
  • Neděle

    • Závod (14:10)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. ALBON, 2. BOTTAS, 3. GASLY... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Alonso, Fernando

Alonso: Nezapomínáme na trpící

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Týmy se měsíc před prvním závodem pomalu vracejí do práce, Ferrari se daří s motorem

  2. Co by měl udělat Sebastian Vettel? Ecclestone má jasno

  3. Ricciardo přiznává, že jednal s Ferrari. Chápe, proč dalo přednost Sainzovi

  4. F1 konečně potvrzuje prvních 8 závodů sezóny 2020. Co bude následovat po Rakousku?

  5. Hrozí Williamsu konec ve Formuli 1? Ve hře je prodej jiným investorům

  6. "Fernando by posunul Formuli 1 na další úroveň," komentuje Domenicali možný návrat Alonsa

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud