Webber: Uvítal bych návrat 1300 koní, tankování a závod v Imole

Petr Hlawiczka, 22. června 2011, 07:00 Google+

Oficiální server Formule 1 zveřejnil další část svých rozhovorů, v nichž popouštějí piloti uzdu své fantazii - tentokrát s australským pilotem Markem Webberem.

Počet komentářů:  20 komentářů (Poslední 23.06. 18:18) Napište svůj názor
Red Bull

Red Bull | foto: Red Bull Racing

Sdílejte článek

Kdyby sis musel vybrat nový městský okruh pro závod F1 - které město by sis ve světě vybral a proč?
Řekl bych, že v centru San Francisca. Všechny ta stoupání a skoky – to by bylo hodně dobré, výborná podívaná pro fanoušky.

Pokud by sis mohl vybrat někoho z bývalých mistrů světa za svého týmového kolegu, kdo by to byl a proč?
Juan Manuel Fangio. Jako druhého bych vybral Sebastiana (Vettela).

V minulosti se v F1 objevilo hodně novinek - přísavný efekt, aktivní zavěšení, přeplňování motorů, šestikolky, atd. Pokud by se mohla zavést jedna z bývalých inovací, kterou by sis vybral a proč?
1300 koní. Velké motory a velký kravál. S tím si fanoušci spojují Formuli 1.

Kterou novinku bys rád viděl v budoucnosti?
Vrátil bych zpět dotankovávání. S lehčími auty se jezdí lépe.

Kdybys mohl po zbytek života jezdit pouze na jednom okruhu, který - ať už z minulosti či ze současnosti - by sis vybral?
Sepang. Jedná se o výbornou trať. Bývá tam těžký závod s těmi podmínkami, jaké tam vždy panují, ale já mám ten okruh moc rád.

webber

Maserati, Alfa Romeo, Tyrrell, March - to jsou některé týmy, které opustili F1. Za který bývalý tým bys jezdil nejraději a proč?
Rozhodně Brabham. Bylo by skvělé, kdyby se Brabham vrátil, už jen z vlasteneckých důvodů.

Kdybys měl navrhnout nový okruh pro F1 a mohl dát dohromady všechny své oblíbené zatáčky z ostatních světových okruhů - které tři bys do něj chtěl zahrnout nejvíce a proč?
Eau Rouge ze Spa, Copse ze Silverstone, tu starou první zatáčku, a první šikanu z Magny-Cours – ta která následuje po vlásence.

Kdyby ses mohl vrátit v čase a závodit v F1 v kterékoliv dekádě od 50. do 90. let, kterou by sis vybral a proč?
Osmdesátá léta. Bylo to nebezpečné, piloti museli mít opravdu velkou odvahu. Byla to ta éra, kterou jsem sledoval v TV, když jsem byl malý. A abych byl upřímný, padesátá a šedesátá léta byla trochu extrémní. Ta osmdesátá byla správnou dobou – správným vyvážením mezi bezpečností a extrémem.

Které ze současných pravidel F1 bys nejraději změnil a proč?
Vyžadoval bych méně zastávek v boxech. Více útočení a ježdění s vozy na hraně. Více závodění, méně strategie.

Které dva piloty z odlišných období bys viděl nejraději proti sobě závodit?
Vybral bych Ayrtona Sennu a Jima Clarka. Oba byli výjimečně rychlí. Myslím, že něco z toho jsme viděli, když proti sobě závodili Senna s Alainem Prostem. Prost se podle mě v taktizování podobal Clarkovi.

Kdybys byl šéfem týmu, kterého ze současných pilotů by sis vybral do svého týmu (krom sebe a svého týmového kolegy)?
Fernanda (Alonsa). Je neuvěřitelně všestranným. Je zkušený a rychlý.

webber

Pouze 19 světových závodních okruhů tvoří letošní kalendář Formule 1. Kdybys mohl jeden přidat, který by to byl a proč?
Vždy jsem rád jezdíval do Imoly. Vzpomínky mnohých ve Formuli 1 a pomýšlení na návrat zřejmě nejsou tak dobré. Určitým způsobem je tak trochu temnou tratí vzhledem k tomu, co se tam stalo. Není to samozřejmě nejšťastnější místo, ale myslím si, že by se tam spousta pilotů moc ráda vrátila kvůli té atmosféře.

A abych byl upřímný, vždy jsem rád jezdíval do Magny-Cours. I když si mnoho lidí stěžuje, že se nachází uprostřed ničeho, samotná dráha je moc hezká. Měl jsem to tam rád, protože tam nebyly žádné fanynky a šašci ve svých oblečcích – bylo to čistě o závodění (smích)!

Pokud bys pořádal party a mohl pozvat lidi z motosportu - z minulosti či současnosti - koho bys přizval?
Rogera Penskeho, Jima Clarka, Ayrtona Sennu a Maria Andrettiho.

Kdybys měl šanci se svézt v kterémkoliv z legendárních vozů F1 z minulosti, který by sis vybral?
FW14B – Williams z roku 1992. Nejsofistikovanější vůz velkých cen vůbec.

Ve většině motorhomů chybí nástřešní bazén, bowlingová dráha či otočný suši bar. Kdybys mohl přidat něco navíc do motorhomu týmu, co by to bylo?
Kulečníkový stůl.

Právě jsi vyhrál titul mistra světa - kam bys to zašel oslavit a jaké jídlo by sis vybral?
Letěl bych rovnou do Austrálie, pozval bych tam všechny své přátelé z Evropy a samozřejmě také všechny své přátelé z Austrálie, objednal bych nějaké nezdravé jídlo. Nesměl by to být kaviár. Bylo by to o příjemně stráveném čase.

 

Tip: Mark Webber v naší fotogalerii zde.

Vytisknout

Diskuze: Webber: Uvítal bych návrat 1300 koní, tankování a závod v Imole

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 20, poslední 23.06.2011 18:18 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 20 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Pohonná jednotka Hondy

Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

Lando Norris po startu zádovu v Austrálii

McLaren doufá, že i letos dokáže ve vývoji předčit své soupeře. Kdy nasadí další novinky?

Lewis Hamilton s Mercedesem W15 v Bahrajnu

Alonso už nepovažuje Mercedes za atraktivní. Zůstává u Aston Martinu, opět s Hondou za zády

Sebastian Vettel

Vettel k Mercedesu a Sainz k Red Bullu? Vyjádřují se Russell i Marko

Max Verstappen s Red Bullem RB20

"Maxe už letos nikdo nedostihne," mrzí Wolffa. Hamilton odešel z tiskové konference

Alexander Albon a celý Williams zatím mají ke spokojenosti hodně daleko

PROHLÁŠENÍ po GP Japonska: Rozjásaný Cunoda, pohřební nálada u Williamsu

Juki Cunoda rozjásal davy domácích fanoušků

GP JAPONSKA: Pohodové vítězství Red Bullu, Ferrari strategicky na výši

McLarenům se kvalifikace mimořádně vydařila

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Red Bull na koni, u McLarenu vládne bojovná nálada

Max Verstappen bez konkurence opanoval kvalifikaci na okruhu Suzuka

KVALIFIKACE GP JAPONSKA: Red Bull zpět na vítězné vlně, úspěšný McLaren, potrestaný Mercedes

Aston Martin přivezl do Suzuky několik drobných aerodynamických změn

Poslední trénink opanovaly Red Bully s Mercedesy v zádech, Ferrari ztrácí

  • Pátek

    • Trénink (5:30 - 6:30)
    • Kvalifikace (9:30 - 10:14)
  • Sobota

    • Závod (5:00 - 6:00)
    • Kvalifikace (9:00 - 10:00)
  • Neděle

    • Závod (9:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

McLaren

McLaren chce prodloužit smlouvu s Buttonem

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. McLaren doufá, že i letos dokáže ve vývoji předčit své soupeře. Kdy nasadí další novinky?

  2. Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud