DISKUZE K ČLÁNKU Jak rychlé je Ferrari F60 s běžným benzínem?

Položili jste si někdy otázku, jaký by byl výkon vozu formule 1, pokud by měl v nádrži načerpané běžné palivo? Na tuto otázku hledali ve Fioranu odpověď Ferrari a Shell.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Jak rychlé je Ferrari F60 s běžným benzínem?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 18, poslední 12.08.2011 14:49 Vložte komentář

Nejlepší názory

» uzivatel000792 (Hlasovali 2 lidé) 07.08.2011 10:52
Preco tam nedali naozaj bezne palivo ale rovno V… »
» uzivatel000374 (Hlasovali 2 lidé) 07.08.2011 11:43
Možná proto, že partnerem Ferrari je Shell a ne… »
» uzivatel000792 (Hlasovali 2 lidé) 07.08.2011 15:27
Ale ved Shell nema na benzinkach len V-Power,… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

  • Caesar

    XXX
    Trapná reklama, V Ústí nad Labem jsem se za rok setkal s 6 lidmi, co jim benzín z Shellky zlikvidoval motor a to- Kouř jak prase, auto bez síly a posledně kamarádka musela nechat vyčistit kompletně nádrž a palivové potrubí. Sice ji to stálo "jen" 5000.-, ale na Shellce i s účtem z servisu ji dělali dost dusno ty prasata. Jak tu někdo psal je rozdíl paliva u nás a v cizině a nevěřím, že na tento test by riskovali poškození motoru formule a palivo si neprověřili,ani kulový:)) Jinak palivo je téměř totožné do F1 jako naše "civilní" protože se upustilo od nebezpečných směsí na bázi metanolu a benzínu s toluenem akorát olej má viskozitu jako "voda" kvůli vysokým otáčkám.

    + 2 / − 2

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • hmm

    XXX
    Ona hlavně nebývají prémiová paliva v ČR/SR až tak prémiová, jako třeba v sousedním Německu/Rakousku.

    [odkaz na stránku]
    [odkaz na stránku]

    + 1 / − 2

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Panek

    XXX
    A kámoš v únoru přijel ke stojano Shell, aby natankoval jejich super naftu. Jen to cvaklo a nic. Na stojanu 3,50 Prostě ta nafta zamrzla už ve stojanu. Nejlepší je, že musel zaplatit ty 4,- Kč a pak mohl teprve odjet. Fakt bych tomu nevěřil, ale GoPro video bylo .......... 11

    + 1 / − 2

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Panek

    XXX
    Tak tuto reklamní akci na Shell jim nežeru!

    Zkuste vaší trubku a najdete video, kde Shell-V Power zničil motor Ferrari V8 od TR, protože způsoboval detonace už při nasávání!!!!

    + 2 / − 2

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Mac

    XXX
    Po těch čachrech, co předváděl Shell v Česku s palivem, by se nad tímhle marketingovým trikem měl normální člověk od srdce zasmát... 04

    + 3 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Oňo

      XXX
      Máš úplnú pravdu, lebo je tomu tak aj na Slovensku. Ak by totiž v F1 museli používať komerčné palivo, aké dostaneš na benzínkach, určite by sa kvalita musela zlepšiť ! 18

      + 2 / − 2

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
    • airwar

      XXX
      Ona je hlavně otázka co s palivem dělá ta která benzínová pumpa, protože palivo mají všichni stejné, minimálně v Brně a okolí. Já jsem z Brna-Bosonoh, kousek od nás ve Střelicích je zásobník paliv a dělá tam moc dobrý kamarád. Když jsem s ním řešil kam jezdit pro benzín do auta, tak se děsně začal smát a popisoval mě jak jim tam přes den jezdí cysterny s logy Benzina, Schell či Agip a čerpají všichni stejný benzín a naftu. Dokonce i Agip který se chlubí speciální Winter naftou na zimu tak údajně čerpá stejnou naftu jako konkurence.

      + 1 / − 2

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
  • Mcmatej

    XXX
    Já měl jednou od Shellu naftu a tak autu chutnala, že jí za stejnou (zpáteční) cestu sežralo o 1 litr víc než cestu tam.

    Děkuju, ale už nechci.

    + 3 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • ERacer

    XXX
    To je strašlivý FAKE. nedávno jsem četl výrobu paliv a co se s palivem musí udělat aby se mohlo nalít do nádrže F1 a upozorňuji že tenhle V-Power by takto nefungoval. Jako do civilu je to dobré a kvalitní ale do F1...kde pak. Takže tento článek a video považuji za dobrou reklamu společnosti Shell ve spolupráci s Ferrari. 03

    + 1 / − 2

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • majky

    XXX
    Vladoil racing fuel 03 11

    + 1 / − 2

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • uzivatel000792

    uzivatel000792

    XXX
    Preco tam nedali naozaj bezne palivo ale rovno V-Power? 04 Pri sucasnych cenach paliv rozhodne predrazene V-Power za bezny benzin sa povazovat velmi neda. Ci ano?

    + 2 / − 2

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Lukas

      XXX
      Mé auto po V-Power chrochtá blahem, takže já si raději připlatim ;)
      Jo, je to dražší...předražený, ale ruku na srdce, co u nas jeste předraženy neni;)

      + 1 / − 2

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • airwar

        XXX
        Tak tomu říkám solidní placebo efekt 01 18

        Dělali se nezávislé testy vlivu výkonu 100 oktanových paliv na zvýšení býkonu motoru a výsledek byl ten že výkon byl stejný, nebo dokonce nižší. Problém je v tom že motory automobilů (a dokonce i sportovních) jsou nastavované na cca. 92-95 oktanové palivo, s tím že by měli zvládnout benzín až k cca. 90 oktanům. Důvod je ten že ne vžde je dostupné palivo dostatečně kvalitní. Výhodou tohoto nastavení je že motory běžně fungují téměř ze vším, nevýhodou ovšem je to, že nedokáží využít potenciál vysokooktanových paliv (nad 95 oktanů). Takže pokud motor vašeho vozu neprošel dost podstatnou úpravou, včetně změny časování zážehu a výfuku, tak má 100 oktanové palivo nulový efekt na výkon vašeho motoru.

        Jedinou "výhodou"použití vysokooktanového paliva může být, že se vlivem vyšší teploty při spalování vysokooktanového benzínu rychleji opotřebovává motor.

        + 2 / − 2

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • uzivatel000221

          uzivatel000221

          XXX
          Á pán je "odborník"! 04
          A o zpětnovazební smyčce s čidlem klepání ale asi nikdy neslyšel, že? No ona se do lepších aut dává teprve asi 25 let...
          To si piš, že je v tom rozdíl, v tom správném autě. Moje Supra to pozná nejpozději 100m od benzínky 04
          Ale jestli ty "nezávislé testy" dělal pan Dolejš na Octavii 2.0 8v tak tam asi rozdíl nenaměřil, tomu věřím... 03

          + 1 / − 2

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • airwar

            XXX
            Právě proto že nejsem odborník, se vě věcech kterým nerozumím obracím na odborníky, četl jsem na toto téma několik testů, kromě jednoho českého minimálně tři anglické, dělané v jednom případě na sportovních motorkách - cca. třech sportovních motorkách, ty dva testy byly s auta. Všechny testy měli něco společného, jeden-dva spotřební stroje, a minimálně jeden hodně sportovní stroj. U spotřebních strojů byl rozdíl ve výkonu naprosto nulový, u sportovních strojů byl výkon maximálně do 1% vyšší, takže naprosto zanedbatelně a podle testujících se mohlo jednat i o chybu v rámci testování - protože i když šlo o test motorů v podstatě na stolici, tak se logicky během testu měnila teplota, vlhkost vzduchu. Pouze u jednoho sportovního stroje který byl pro použití tohoto paliva speciálně přeladěn bylo prokázáno zvýšení výkonu o cca. 3%, jednalo se tuším o nějakou dvanáctistovku Ducatti.

            Takže pokud to tvůj motor pozná, ej to dobře, protože si podlehl masáži reklamy. 18

            + 1 / − 2

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
        • FWMonty

          XXX
          .....zaleží jaký je to motor,sportovní verze motorů jsou lépe připravené na 100 oktanů než třeba nejslabší motor do fabie.Já mám VR6ku a tam výrobce doporučuje 98oktanů,ale můžu použít i 95 za cenu nížšího kroutícího momentu a výkonu.Ale i do slabšího motorů se může použít 100oktanů ne pro výkon,ale pro pročištění motoru neboli pístů a ventilu 03 03

          + 3 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
    • uzivatel000374

      uzivatel000374

      XXX
      Možná proto, že partnerem Ferrari je Shell a ne Benzina...

      + 2 / − 2

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Alexander Albon v druhém tréninku strávil více času v boxech (ilustrační foto)

Druhý trénink v Las Vegas noční můrou pro Williams, v čele opět Hamilton

Lewis Hamilton si v prvním tréninku připomněl „staré časy“

V Las Vegas pod nadvládou Mercedesu - první trénink opanoval Hamilton

Ferrari SF-24 Carlose Sainze na startovním roštu

"Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

Max Verstappen vyváží Landa Norrise mimo trať

"V takové situaci jsem poprvé." Norris o tom, jak jeho přátelství s Verstappenem ovlivňuje boj o titul

Carlos Sainz stříhá v Maranellu metr

"Zbývající závody s Ferrari nebudou mou poslední šancí na vítězství," věří Sainz mířící k Williamsu

McLaren je jedním z témat našeho ohlédnutí za předposlední částí sezóny

Jednou z mála jistot současné F1 je rekordman Fernando Alonso

Max Verstappen se svou trofejí

Colapinto varován před přestupem k Red Bullu: "Zničí tě!"

Valtteri Bottas v F1 se závoděním brzy skončí

Stake F1 úplně obmění svou jezdeckou sestavu, místo Bottase přichází nováček z Brazílie

Sergio Pérez sezónu za Red Bull podle Helmuta Marka dokončí

Colapinto či Sainz do Red Bullu místo Péreze? Spekulace sílí

George Russell sice dostal pokutu, ale výsledku na trati se netýkala

Poslední rest vyřízen - čtveřice provinilců, která porušila startovní proceduru, zná verdikt

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama