Závod na Nürburgringu očima Webbera: Férové souboje, svezení Alonsa

Petr Hlawiczka, 28. července 2011, 06:30 Google+

Mark Webber ve svém sloupku pro BBC popisuje, co prožíval během Velké ceny Německa, která pro něj sice nedopadla úplně tak, jak by si přál, ale přesto si ji užil.

Počet komentářů:  16 komentářů (Poslední 29.07. 08:13) Napište svůj názor
Red Bull

Red Bull | foto: Red Bull Racing

Sdílejte článek

Lewis Hamilton, Fernando Alonso a já jsme jeden druhého tlačili v průběhu závodu až na limit a jsem rád, že jsem se toho účastnil. Jen velmi zřídka se stává, že by spolu tři auta bojovala tak dlouho o vedení. I během mého posledního stintu, kdy jsem už věděl, že je nedoženu, jsem si přál, aby byl závod o něco delší.

Neexistuje pilot, který by si nepřál všem ujet, ale když máta takový závod, je to opravdu potěšením, byť já jsem s výsledkem nebyl úplně spokojený. Všichni [tři] jsme se v různých okamžicích dopustili drobných chyb, ale měli jsme jinou rychlost než ostatní, z toho mám dobrý pocit.

Chováme vůči sobě vzájemný respekt, což bylo patrné z našeho rozhovoru před tím, než jsme se odebrali na podium. Samozřejmě to nekončí vždy tak sladce a růžově po těžkém závodě - někdy vznikne více napětí, což není těžké poznat z řeči našeho těla, ale to už je součástí hry.

Red Bull i já jsme byli velmi rychlí a svedli jsme dobrý souboj, nebyli jsme však dostatečně rychlí. Kvalifikace nám vyšla, dostali jsme se do pozice, kdy jsme mohli bojovat na čele, ale velmi brzy během druhého stintu jsem pocítil, že se nám vítězství v závodě vzdaluje.

start
Start Velké ceny Německa (foto: Vodafone McLaren Mercedes)

Byl jsem ve vedení a zajel několik kol, s nimiž jsem byl opravdu spokojený, nedařilo se mi ale vytvořit náskok větší než 1,5 sec. Zkrátka jsem Lewise a Fernanda nemohl setřást. Věděl jsem, že to bude velmi těžké ještě dvakrát zastavit a udržet je za sebou.

Lewis po své druhé zastávce vyjel těsně přede mnou. Zkusil jsem jej předjet vnějškem druhé zatáčky, ale nevyšlo to. Kdybych byl o 1,5 m více vpředu, bylo by to pro něj mnohem těžší se přede mnou udržet, jenže když jste na vnějšku, riskujete vyjetí z dráhy. Bylo to férové.

Jiná situace nastala, když vyjel před Lewisem Fernanda - Lewis měl k dobru tu polovinu délky vozu na vnějšku, takže Fernando mu nemohl udělat to, co Lewis mě. Měl jsem na to parádní výhled a samozřejmě jsem doufal, že do sebe narazí! Na druhou stranu s Fernandem vždy víte, že to bude tvrdé, ale fér.

Poté jsem hodně bojoval o to, abych se udržel v kontaktu s nimi, ale bylo to pro mě těžké udržovat časy na kolo či z toho ždímat více, aniž bych ničil pneumatiky. Jediný způsob, jak jsme se mohli dostat před ty kluky bylo udržovat rozumnou rychlost a zůstat na trati na měkkých pneumatikách o něco déle, když se budou snažit zahřát tvrdé pneumatiky na počátku svých posledních stintů. To se nám podařilo, ale nakonec se ukázalo, že tempo bylo příliš pomalé.

webber
Taxislužba Webber (foto: Red Bull Racing)

Minulou neděli jste mohli vidět, jak jsem Fernanda svezl do boxů. Poprvé mě to vůbec nenapadlo, ale hodně lidí říkalo, že jim to připomnělo časy, kdy se Ayrton Senna svezl na voze Nigela Mansella poté, co Nige vyhrál Velkou cenu Británie 1991.

Viděl jsem, jak Fernando zastavil, tak jsem zajel na bok k němu a poklepal bočnici, abych zjistil, jestli nechce přibrat. Ukázal mi palec nahoru. Chtěl jsem, aby rychle vystoupil ze svého auta a naskočil na to mé, zatímco jsem sledoval teploty vozu. Vše se odehrálo prostřednictvím gest, ale k nedorozumění nedošlo.

Jakmile se pohodlně usadil a dobře se chytnul auta, dojeli jsme zpět do boxů. Slyšel jsem, že David Coulthard a Martin Brundle byli při komentování pro BBC trochu nervózní, že bychom mohli porušit pravidla, ale všichni toto gesto přijali v duchu, v jakém bylo zamýšleno.

Vytisknout

Diskuze: Závod na Nürburgringu očima Webbera: Férové souboje, svezení Alonsa

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 16, poslední 29.07.2011 08:13 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 16 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Max Verstappen v závodě v Miami

Piloti se vyjadřují k "extrémně" vysoké hmotnosti vozů F1

Daniel Ricciardo - kudy se dál ve své kariéře vydá?

Ricciardo už další šanci v F1 nedostane, myslí si Schumacher. Zpochybňuje výroky Szafnauera a Alpine

Pohonná jendotka Honda RA618H

Nová pravidla pro motory od roku 2026 schválena: stejný výkon bez MGU-H, 100% udržitelná paliva + VIDEO

Rodina Andretti má zvuk nejen v USA, ale i v historii F1

Rozšířit nebo ne? Znamenal by pro F1 příchod dalšího týmu zkázu nebo oživení?

Fernando Alonso v Baku

"Je profesionálem." Alpine se žádných potíží s Alonsem ve zbytku sezóny neobává

Lando Norris s McLarenem MCL36 v Imole

"Vůbec mi neseděl." Norris si musel letošní McLaren upravit, přál by si mít stejný problém jako Mercedes

Nicholas Latifi - syn utajeného miliardáře

Otazníky kolem Latifiho, může Kanaďan skončit?

Robert Kubica

Po návratu se mi nedostalo zaslouženého uznání, mrzí Kubicu. Sám v něj nevěřil

Robert Shwartzman, Callum Ilott a Mick Schumacher (vpravo) ve Fioranu

Ferrari prozradilo, jakého mladíka posadí do vozu během pátečních tréninků

Fernando Alonso v Ázerbájdžánu

Nadbíhá Marko Alonsovi? Španěl je prý překvapením roku

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. LECLERC, 3. ... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Mercedes

Foto: Na návštěvě u Mercedesu aneb jak Schumacher s Rosbergem skládali motory

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Ricciardo už další šanci v F1 nedostane, myslí si Schumacher. Zpochybňuje výroky Szafnauera a Alpine

  2. Rozšířit nebo ne? Znamenal by pro F1 příchod dalšího týmu zkázu nebo oživení?

  3. Nová pravidla pro motory od roku 2026 schválena: stejný výkon bez MGU-H, 100% udržitelná paliva + VIDEO

  4. Ferrari prozradilo, jakého mladíka posadí do vozu během pátečních tréninků

  5. Po návratu se mi nedostalo zaslouženého uznání, mrzí Kubicu. Sám v něj nevěřil

  6. Otazníky kolem Latifiho, může Kanaďan skončit?

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud