Proč nová pravidla omezují nejen objem, ale i počet válců motoru?

PH, 23. června 2011, 11:45 Google+

Komise Formule 1 se včera dohodla na odkladu zavedení nových motorů a úpravu jejich technických specifikací. Místo 1,6l přeplňovaných řadových čtyřválců se zřejmě dočkáme vidlicových šestiválců. Proč ale vzniká tolik povyku kvůli počtu válců? Nestačí definovat objem motoru a jejich počet nechat na výrobcích?

Počet komentářů:  19 komentářů (Poslední 27.06. 13:49) Napište svůj názor
Cosworth

Cosworth | foto: www.cosworthformula1.com

Sdílejte článek

"Odpověď je spojena hlavně s technickou rovností, aby bylo zajištěno, že žádné technické řešení nezíská velkou konkurenční výhodu. Úzce to souvisí také s potřebou zachování finanční rozumností," cituje James Allen slova generálního ředitele Cosworthu Marka Gallaghera.

"Pokud omezíte objem a ponecháte volnost v počtu válců, výrobci by mohli přijít s odlišnými motory v závislosti na nákladech na vývoj a architektuře, což nevyhnutelně vede k válce v utrácení peněz. Někdo by například přišel s V8, jiný s V10 - a pokud by ten fungoval lépe, pak by se někdo mohl rozhodnout jít do V12... a peníze by se vytrácely," poukazuje Gallagher na finanční stránku věci.

Schvaluje také zmražení jejich vývoje. Proč? "Pokud homologujete motory na tři roky, ten s nejhorší konfigurací by byl po celou tu dobu nahraný, zatímco ten nejbohatší s nejlepší konfigurací by dominoval. Pokud neschválíte homologaci a zmražení na 3 roky,  budou se [motory] každý rok vyvíjet a pravděpodobně se měnit i počty jejich válců mezi sezónami."

motor

"Když se stanoví přísně kontrolovaná pravidla týkající se kapacity, průtoku paliva, počtu válců a dalších, získáte tím rámec pro finanční kontrolu a zajistíte, že motory nebudou zdrojem konkurenční výhody - to co máme nyní, funguje. Nad konkurencí vítězíte v poháru konstruktérů [šasi] a pilotů. Neexistuje nic jako Světový šampionát motorů. Žel," pokračuje generální ředitel Cosworthu, jenž momentálně zásobuje motory týmy HRT, Virgin a Williams.

"A díky stejné velikosti/architektury nakonec nejste penalizování při změně dodavatele motorů. Renault vleze do zadní části vozu týmu Lotus nebo Cosworth do Red Bullu, aniž byste museli dělat velké změny v hmotnostním vyvážení, upravovat návrh vozu, rozvor, rozhraní převodovky atd. Je to opět o penězích," dodává Gallagher.

Vytisknout

Diskuze: Proč nová pravidla omezují nejen objem, ale i počet válců motoru?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 19, poslední 27.06.2011 13:49 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 19 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Fernando Alonso se stal smutným hrdinou sprintu (ilustrační foto)

GP ČÍNY - Sprint ovládl Verstappen, dramatický boj o bronzovou příčku

Pohled na startovní rovinku v Číně

GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

Norrisovi se podařilo ovládnout povětrnostní ruletu v Šanghaji (ilustrační foto)

Kvalifikaci sprint v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

Lance Stroll využil podmínek na trati

V Číně hořelo, trénink rozhodly poslední minuty, vynesly na piedestal Strolla

Pohonná jednotka Hondy

Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

Lando Norris po startu zádovu v Austrálii

McLaren doufá, že i letos dokáže ve vývoji předčit své soupeře. Kdy nasadí další novinky?

Lewis Hamilton s Mercedesem W15 v Bahrajnu

Alonso už nepovažuje Mercedes za atraktivní. Zůstává u Aston Martinu, opět s Hondou za zády

Sebastian Vettel

Vettel k Mercedesu a Sainz k Red Bullu? Vyjádřují se Russell i Marko

Max Verstappen s Red Bullem RB20

"Maxe už letos nikdo nedostihne," mrzí Wolffa. Hamilton odešel z tiskové konference

Alexander Albon a celý Williams zatím mají ke spokojenosti hodně daleko

PROHLÁŠENÍ po GP Japonska: Rozjásaný Cunoda, pohřební nálada u Williamsu

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Lotus

Trulli není u Lotusu spokojený, stále bojuje s autem

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

  2. Kvalifikaci sprint v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

  3. GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

  4. V Číně hořelo, trénink rozhodly poslední minuty, vynesly na piedestal Strolla

  5. GP ČÍNY - Sprint ovládl Verstappen, dramatický boj o bronzovou příčku

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud