DISKUZE K ČLÁNKU Proč nová pravidla omezují nejen objem, ale i počet válců motoru?
Komise Formule 1 se včera dohodla na odkladu zavedení nových motorů a úpravu jejich technických specifikací. Místo 1,6l přeplňovaných řadových čtyřválců se zřejmě dočkáme vidlicových šestiválců. Proč ale vzniká tolik povyku kvůli počtu válců? Nestačí definovat objem motoru a jejich počet nechat na výrobcích?
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: Proč nová pravidla omezují nejen objem, ale i počet válců motoru?
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
-
Pikaso
19:22 26.06.2011 XXXNazdar lidičky.
Tak se taky přidám. Pro mě osobně je zcela jasně lepší, že se bude jednat o 6 válce, protože si stále myslím, že F1 by měla být vrcholem mtoristického sportu. Věčná omezení ať už z jakého koliv důvodu mě osobně otravují a vadí. Pokud bych měl výjdřit svůj názor tak já osobně bych hlídal jediné a to bezpečnost vozů. Pak ať se děje to co kdo umí a ne stále nějaké omezování, které ve svém důsledku zase platí jenom pro někoho. Viz. příkladně rok 2009, když Brawn vyjel s dvojitým difuzorem a vyhrál tak titul. Letos ho museli zakázat podruhé. Prostě jenom bezpečnost a základní rámec omezení, jako je šířka, váha a pak pak ať třeba jezdí závody projekt RBR AN. -
-
hemmis
09:35 26.06.2011 XXXz naftou jdi nekam tohle jsou zavody ne nákladáky. jestly daji diesel do F1 přestanu se dívat . stači že tím zničily wtcc i le mans . diesel na zavodní tratěš nepatří a když ho tam chcou ad je taky atmosfera jako jeho konkurenční beznín pač jako v wtcc aby diesel byl dopovanej turbem a benzín atmosféra to je hodně blbý -
-
-
-
-
-
-
miro
20:54 23.06.2011 XXXRozhodnutí vedení F1 je velmi dobré ,jen nemělo být v automobilových závodech ale např ve zbrojení.Dodnes bychom koňmi tahali vozovou hradbu a cepy v osobní výzbroji by byly rozhodně levnější než nové samopaly.Ve všech motoristiských závodech se vždy hledalo nejlepší řešení a kdo ho našel byl nejlepší ve výsledcích.Bez toho bychom asi dnes neměli kotoučové brzdy,turba,halogeny,radiální gumy a další.Takto je to ve vývoji krokem zpět. -
erdedy
13:35 23.06.2011 XXXZ toho Gallagherovho vyjadrenia vlastne neviem co je lepsie?!
Zmrazit - kto ma najslabsi - ma smolu
Nezmrazit - utracame astronomicke sumy
Či ako to myslel? Asi som natvrdly ale mam dojem, ze vsetky moznosti su zle!
A neda mi znova si rypnut:
Gallaghera by mali vymenit!
Podla mna ten clovek skodi Cosworth-u.
Sice sa v kazdom rozhovore stihne "vysamochvalit" jaky su "zuuupa" a pomaly leader v technologiach motorov F1 a potom clovek "nieco" ocakava a ono to neprichadza... (az to dojde napr. k tomu, ze "ked to nevieme my tak to nebudu mat ani ostatny"! (priklad kauza "mapovanie")
Preco to nenapadli uz davno? Jááj - nie oni to najprv chceli vyskusat, alchymizovali/varili/piekli/intrigovali a ked zistili, ze im to neprinasa to co treba (v preklade - im to nefunguje), podho! - obujeme sa do nich...
Jáááj este aby som nezabudol - medzitym este par vyjadreni od menovaneho naznacovalo, ze to maju zmaknute hadam najlepsie a ostatny by sa mali ucit od nich... -
Lojzko
13:19 23.06.2011 XXX1,6 litra na V6 turbo (12 000ot/min.) je málo a tie motory nevydržia 5 závodov. Objem motora mal byť 1,8 až 2 litre. 1,6 svedčí najmä R4 turbo. Ak by to bolo inak, mali by sme V6 turbo aj v osoných autách, pričom tieto by mali mať vyššiu životnosť ako R4 turbo, čo je praxou osvedčené, že nemajú ! -
airwar
13:12 23.06.2011 XXXNějak ty argumenty nechápu, "odborník" tvrdí že když by umožnili volnost v počtu válců tak by nebyly rovné podmínky. Za prve mám pocit že by si snad každý mohl zvolit řešení, pokud zvolí špatně, jeho problém. A za druhé, teď máme zmražený vývoj motorů, všichni mají striktně určen počet válců a přesto má údajně nejvýkonnější motor v poli oproti nejslabšímu náskok cca. 30 koní, takže argument stejný počet válců = stejný výkon evidentně nefunguje. -
-
-
wrt
05:56 24.06.2011 XXXPredpokladám, že počet valcov im vyšiel z náročnej technickej optimalizácie (z tepelnej účinnosti). Keď to zmenia, tak nové motory strácajú zmysel, alebo to je len polovičné riešenie. To môžu rovno nechať staré motory, počet valcov aj zvuk si všetci pochvaľujú, nestojí to peniaze za vývoj...
-
-
Nadcházející závod 1.12.2024
GP Kataru57 kol (308.611 km)
Losail International Circuit
-
Pátek
- 1. Trénink (15:30 - 16:30)
- Kvalifikace (19:00)
-
Sobota
- 2. Trénink (15:30 - 16:30)
- 1. Závod (19:30)
-
Neděle
- 2. Závod (18:00)
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí
dní | hod | min | sek