Red Bull pokračuje v dominanci, oba vozy znovu na čele

Petr Hlawiczka, 8. října 2010, 08:30 Google+

SUZUKA - 2. TRÉNINK; I druhý měřený trénink před Velkou cenou Japonska ovládly vozy Red Bullu. Nejrychlejší byl znovu Sebastian Vettel, o 0,4 vteřiny za ním zaostal jeho týmový kolega Mark Webber. Velmi dobrou formu má v Japonsku Renault, což dokládá svým časem třetí Robert Kubica.

Počet komentářů:  5 komentářů (Poslední 08.10. 09:43) Napište svůj názor
týmový kolega

týmový kolega | foto: Red Bull Racing

Sdílejte článek

V garáži McLarenu se stále pilně pracovalo na voze Lewise Hamiltona, který dopoledne havaroval a zdemoloval jeho levou přední část. Jenson Button také tvrdě projel ve smyku přes obrubník, obešlo se to ale bez vážnějších následků. S vylepšeným vozem MP4-25 však úřadující mistr světa nebyl příliš spokojený.

Tým má i pro závěr letošní sezóny agresivní vývojový plán. Přivezl s sebou krom upraveného předního křídla také zcela nové zadní křídlo s pozměněným systémem pro oddělování proudu vzduchu. F-kanál neústí do horní klapky, ale nově do hlavního profilu.

Jako první v Japonsku odpoledne vyrazili na trať Jaime Alguersuari s Kamujem Kobajašim. Vettel při tom nacvičoval na konci boxové uličky starty a po chvilce dvojici následoval.

virgin
Virgin jakožto jediný z nováčků přivezl do Japonska nové díly

Šéf Virginu John Booth reportérovi BBC sděluje, že by chtěli být příští rok o 1 - 2 vteřiny rychlejší a pravidelně postupovat do druhé části kvalifikace.

První metu stanovil Alguersuari - 1:35,875, hned po něm Liuzzi - 1:36,209 a během dalších dvou minut přidal čas i Heidfeld -1:35,053 min.

V úvodu jezdily velmi dobře Renaulty: Vitalij Petrov byl druhý (1:33,305) a Kubica pátý (1:33,547). Do čela šel po 10 min Fernando Alonso - 1:33,119 min. Button byl šestý (1:33,523), vůz jeho kolegy se stále opravoval.

Po dalších 8 min Ferrari na čele vystřídal Red Bull Marka Webbera (1:32,574), a s postupem Sebastiana Vettela na třetí místo se i druhý trénink začal nést v rytmu rakouské stáje. Tito dva piloti se pak přetahovali o průběžnou první příčku, před zajetím do boxů byl Sebastian o 0,364 vteřiny rychlejší.

Po 30 minutách bylo pořadí následující:
 1. Vettel         1:32,210
 2. Webber         + 0,364
 3. Alonso           + 0,909
 4. Petrov           + 1,025
 5. Schumacher   + 1,089
 6. Massa           + 1,125
 7. Kubica           + 1,132
 8. Hülkenberg     + 1,160
 9. Button          + 1,313
10. Barrichello     + 1,354

kubica

Kubica na chvíli navštívil štěrkovou zónu v zatáčce Dunlop, zatímco ke svým druhým delším jízdám na tvrdší sadě pneumatiky vyjela obě Ferrari. Týmy se připravují na závod.

Prvním pilotem, který nasadil měkčí sadu, je Petrov. Pomohlo mu to vylepšit si svůj čas (1:32,703) a posouvá se na třetí místo.

Nespokojený Rosberg vystoupil z vozu kvůli problémům se svou helmou a rádiem. Mercedes do Suzuky nepřivezl nic nového, zatímco Force India přivezla nový difuzor, který by měl ve spolupráci s výfuky u podlahy pomoci k vyššímu přítlaku na zádi. Během prvního tréninku s ním jezdil pouze Sutil, nyní je na obou vozech.

Bruno Senna si v polovině vedl velmi dobře na měkčí sadě pneumatik - jeho HRT figurovalo na 19. pozici jako druhé nejlepší auto z nováčků - před oběma Lotusy, s půlvteřinovou ztrátou na Glocka.

Pořadí po 60 minutách:
 1. Vettel          1:31,712
 2. Webber         + 0,148
 3. Massa           + 0,807
 4. Alonso          + 0,791
 5. Button          + 0,821
 6. Petrov          + 0,991
 7. Schumacher   + 1,119

Hamilton po hodině stále postával v garáži a čekal na dokončení oprav svého vozu. Kubica jde  na 3. místo časem 1:32,200, na čele se však stále s náskokem přetahovalo duo Red Bullu, jejich průjezd esíčky v první části okruhu byl špičkový, RB6ka zde generuje obrovský přítlak.

Alonso pro získání představy o závodní rychlosti Ferrari vyjíždí 15 min před koncem na měkčí sadě, ale s větším množstvím paliva. Schumacher je příliš rychlý v Denger, kde měli dopoledne problémy oba McLareny, podařilo se mu naštěstí dostatečně zpomalit mimo vozovky a vyhnout se bariérám.

Hamilton vyráží na trať až 9 min před koncem druhého tréninku na měkčí směsi. Na svou chybu může doplatit, protože na sobotu hlásí meteorologové v Suzuce tropické bouřky, příliš si suchou trať před závodem neosahá. Svým prvním měřeným kolem (1:34,542) se posouvá na 18. příčku.


Počty kol ujetých ve druhém tréninku (vlevo) a za dnešek celkem (vpravo)

Maximální rychlosti naměřené na rovince za zatáčkou 130R: 1. Petrov - 306 km/hod, 2. Kubica - 305, 3. Sutil - 302, 4. Jamamoto - 301, 5. Schumacher - 301, 6. Liuzzi - 301.

GP Japonska (Suzuka International Racing)2. Trénink
Poř. # Jezdec ZeměTým / Šasi, motorČas / odstup
1. 5 Sebastian VETTEL deuRed Bull Racing1:31,465
2. 6 Mark WEBBER ausRed Bull Racing+ 0,395
3. 11 Robert KUBICA polRenault F1 Team+ 0,735
4. 8 Fernando ALONSO espMarlboro Scudéria Ferrari+ 0,897
5. 7 Felipe MASSA braMarlboro Scudéria Ferrari+ 1,054
6. 1 Jenson BUTTON gbrVodafone McLaren Mercedes+ 1,068
7. 12 Vitalij PETROV rusRenault F1 Team+ 1,238
8. 3 Michael SCHUMACHER deuMercedes GP Petronas+ 1,366
9. 14 Adrian SUTIL deuKingfisher Force India F1 + 1,377
10. 10 Nico HÜLKENBERG deuAT&T Williams F1 Team+ 1,386
11. 4 Nico ROSBERG deuMercedes GP Petronas+ 1,415
12. 23 Kamuj KOBAJAŠI jpnBMW Sauber F1+ 2,006
13. 2 Lewis HAMILTON gbrVodafone McLaren Mercedes+ 2,016
14. 9 Rubens BARRICHELLO braAT&T Williams F1 Team+ 2,099
15. 22 Nick HEIDFELD deuBMW Sauber F1+ 2,232
16. 16 Sebastien BUEMI cheScudéria Toro Rosso+ 2,540
17. 17 Jaime ALGUERSUARI espScudéria Toro Rosso+ 2,590
18. 15 Vitantonio LIUZZI itaKingfisher Force India F1 + 2,845
19. 19 Heikki KOVALAINEN finLotus Racing+ 4,630
20. 18 Jarno TRULLI itaLotus Racing+ 4,868
21. 25 Lucas DI GRASSI braVirgin Racing+ 5,165
22. 24 Timo GLOCK deuVirgin Racing+ 5,369
23. 21 Bruno SENNA braHispania Racing F1 Team+ 5,887
24. 21 Sakon JAMAMOTO jpnHispania Racing F1 Team+ 6,366

VÝSLEDKOVÝ SERVIS: F1NEWS.CZ

Loading...
 
Vytisknout

Diskuze: Red Bull pokračuje v dominanci, oba vozy znovu na čele

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 5, poslední 08.10.2010 09:43 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 5 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Charles Leclerc s vozem SF1000 v Katalánsku

Ferrari začne od zítřka pracovat na výkonnosti. Co způsobilo selhání Vettelova motoru?

Týmový jezdci Williams pro sezónu 2020

Russell se na bitvu s Latifim těší. Zamíří po sezoně k Mercedesu?

Mercedes W11 EQ Performance

"Nový Mercedes má mnohem více přítlaku než loni, hodně se zvýšil i výkon motoru," prozrazuje Allison

Charles Leclerc v rámci druhého dne předsezonních testů v Barceloně

Zase? "Soupeři jsou rychlejší než my," přiznává šéf Ferrari

Alexander Albon v rámci druhého dne předsezonních testů v Barceloně

První testy? Albon chválí především spolehlivost

Valtteri Bottas a Sebastian Vettel v rámci třetího dne předsezonních testů v Barceloně

FOTO: Pátek v Barceloně - týmy testují nové díly, Mercedes drtí soupeře, Ferrari nestíhá

Valtteri Bottas při svém řádění v Barceloně

Třetí den testů v Barceloně - Mercedes nejrychlejší, Ferrari zaostává

Sebastian Vettel s Ferrari SF1000 ve čtvrtek v Barceloně

"To už není volant, ale ovladač videoher," usmívá se Vettel nad DAS Mercedesu. Jak hodnotí nové Ferrari?

Volant Mercedesu

Proč je podle FIA systém řízení Mercedesu 'DAS' legální a proč do něj menší týmy nepůjdou +VIDEO

Lewis Hamilton v rámci druhého dne předsezonních testů v Barceloně

FOTO: Druhý den testů v Barceloně - úřaduje Kimi, Mercedes pod drobnohledem

Průběžné pořadí šampionátu:

1. HAMILTON, 2. BOTTAS, 3. VER... Celé pořadí

reklama

Doporučujeme

gp japonska

Toro Rosso a Force India potvrdili své piloty pro rok 2011

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. První den testů v Barceloně - Hamilton pokračuje tam, kde loni skončil + VIDEO

  2. Druhý den testů v Barceloně: Räikkönen nejrychlejší, Mercedes předvedl geniální fintu

  3. "To už není volant, ale ovladač videoher," usmívá se Vettel nad DAS Mercedesu. Jak hodnotí nové Ferrari?

  4. Proč je podle FIA systém řízení Mercedesu 'DAS' legální a proč do něj menší týmy nepůjdou +VIDEO

  5. "Nový Mercedes má mnohem více přítlaku než loni, hodně se zvýšil i výkon motoru," prozrazuje Allison

  6. Zase? "Soupeři jsou rychlejší než my," přiznává šéf Ferrari

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud