Přední křídla Red Bullu se stále prohýbají k zemi - Jak je to možné?

Petr Hlawiczka, 10. září 2010, 06:50 Google+

Kauzu nadměrné flexibility měli mnozí po Belgii za vyřešenou. Německý Auto Motor und Sport ovšem přišel s fotografiemi, které křídlo Red Bullu zachycují opět těsně nad zemí. Jak je to možné?

Počet komentářů:  15 komentářů (Poslední 12.09. 12:06) Napište svůj názor
GP Belgie

GP Belgie | foto: Red Bull Racing

Sdílejte článek

Před Monzou to opět vře. Whitmarsh vybízí FIA, ať začne rozhodovat podle fotografií, když na to neumí vymyslet testy:"Umožněme FIA zkoumat fotografie. Monoposty, u nichž by se konce křídel systematicky při brzdění prohýbali níže než 65 mm nad úroveň vozovky, by byly vyloučeny."

Jiní nad tím již pouze mávají rukou. Robert Kubica například soudí, že se tím McLaren snaží pouze vymlouvat a odvádět pozornost od svých aerodynamických nedostatků.

Jak to, že Red Bully prošly bez problémů vyššími zátěžovými testy v Belgii - dokonce dle slov svého šéfa Christiana Hornera bez jakýchkoliv úprav? Ross Brawn prozradil, v čem by mohla spočívat ona finta.

rb
Snímky předního křídla Red Bullu z Belgie, jež zveřejnil "Auto Motor und Sport"

Fígl by mohl spočívat v tom, že křídla se prohýbají k zemi až při zatížení zepředu, po předchozím prohnutí zepředu dozadu (podél horizontální osy) vlivem odporu vzduchu. Karbonová vlákna nosného prvku se dokážou prohýbat pouze vzad.. U stojícího monopostu směrem dozadu k prohnutí nedochází, v tomto stavu také dokáže v pohodě projít přísnějšími zátěžovými (tlak shora dolů) testy FIA. Při dosažení určité rychlosti se však začnou bočnice posouvat nejprve směrem dozadu a pak k zemi.


Křidlo se nejprve vlivem odporu vzduchu při vyšších rychlostech prohne dozadu (fotomontáž), nadměrně flexibilní je až v této poloze

Toto však FIA svými testy nedokáže simulovat. Musela by křídla prohnout mírně dozadu a až pak zatížit, aby potvrdila teorii Rosse Brawna. Soupeřům se vzhledem k nedostatku času tento trik Red Bullu již nepodaří zkopírovat: "Je to poměrně komplikované. Na výrobu takového křídla už není čas," potvrdil šéf Mercedesu.

Vytisknout

Diskuze: Přední křídla Red Bullu se stále prohýbají k zemi - Jak je to možné?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 15, poslední 12.09.2010 12:06 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 15 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Ferrari SF-24 Carlose Sainze na startovním roštu

"Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

Max Verstappen vyváží Landa Norrise mimo trať

"V takové situaci jsem poprvé." Norris o tom, jak jeho přátelství s Verstappenem ovlivňuje boj o titul

Carlos Sainz stříhá v Maranellu metr

"Zbývající závody s Ferrari nebudou mou poslední šancí na vítězství," věří Sainz mířící k Williamsu

McLaren je jedním z témat našeho ohlédnutí za předposlední částí sezóny

Jednou z mála jistot současné F1 je rekordman Fernando Alonso

Max Verstappen se svou trofejí

Colapinto varován před přestupem k Red Bullu: "Zničí tě!"

Valtteri Bottas v F1 se závoděním brzy skončí

Stake F1 úplně obmění svou jezdeckou sestavu, místo Bottase přichází nováček z Brazílie

Sergio Pérez sezónu za Red Bull podle Helmuta Marka dokončí

Colapinto či Sainz do Red Bullu místo Péreze? Spekulace sílí

George Russell sice dostal pokutu, ale výsledku na trati se netýkala

Poslední rest vyřízen - čtveřice provinilců, která porušila startovní proceduru, zná verdikt

Alex Albon a Williams zažili opravdu krutý závodní víkend (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po závodě: Verstappena uznává i konkurence

Pierre Gasly a Esteban Ocon dokázali téměř nemožné a posunuli Alpine z devátého na šesté místo v Poháru konstruktérů

Ani závod se neobešel bez červené, hrdinský výkon Alpine zastínil Verstappen

  • Pátek

    • 1. Trénink (5:30 - 6:30)
    • 2. Trénink (9:00 - 10:00)
  • Sobota

    • 3. Trénink (5:30 - 6:30)
    • Kvalifikace (9:00)
  • Neděle

    • Závod (7:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

GP Belgie

Whitmarsh: FIA měla Ferrari buď potrestat, nebo jim vrátit peníze!

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. "Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud