F-kanál Red Bullu: O kolik zrychlil monopost RB6?

Petr Hlawiczka, 26. června 2010, 19:06 Google+

Red Bull představil svůj systém F-kanálu již během tréninků v Turecku, ale nebyl s jeho výsledky spokojen. Do Kanady jej nepřivezl vůbec, nepřijel ani Newey, který zůstal v továrně a pracoval na jeho vyladění. Dnes jej poprvé použil i v kvalifikaci, byť s jeho výsledků nebyl ani včera úplně nadšen - kolik díky němu získali?

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor

Sdílejte článek

Způsobil F-kanál ten rozdíl, který dnes oddělil Red Bull od třetího místa a zbytku pole? "Myslím, že tak velký rozdíl neudělal. Vidíme, kolik je toho můžné získat na pilotech kolem nás. Oni ho již podle mě využívají optimálně, my se však každé kolo, každou jízdu, stále učíme.

Včera jsme s ním nebyli moc spokojeni, ale přes noc jsme udělali další pokrok, všichni zde na dráze a lidé v továrně byli před monitory a snažili se ho ještě doladit a vylepšit. Myslím, že dnes pracoval lépe, takže i díky němu jsme ve velmi dobré pozici pro zítřejší závod," uvádí Vettel.

rb_fduct_1
Verze F-kanálu, kterou použil Red Bull v dnešní kvalifikaci

Kolik přesně ale díky němu Red Bull získal? "To je těžko říct. Jak jsem řekl, nebyli jsme s ním včera 100% spokojeni. Myslím, že jsme dnes udělali pokrok, ale nechtěl bych zabíhat do přílišných detailů. Máme ho na voze, takže věříme, že nám poskytuje výhodu.

U ostatních vidíme, jaké zisky může přinášet: možná kolem 0,4 - 0,5 vteřiny na kolo, pokud vám opravdu dobře funguje a máte správně nastavená křídla atd. Myslím, že nám momentálně tolik nepřináší, ale cítíme, že je výhodný," prozrazuje dále německý pilot ve službách Red Bullu.

Proč s ním ale nebyli doposud moc spokojeni? Že by kvůli němu byli pomalejší v zatáčkách či celkově přišli o část svého přítlaku? "Je to velmi komplikovaný systém. McLaren, jak víme, s ním pracuje již velmi dlouho a týmy se snaží stáhnout jejich náskok, jak jen to jde. Zůstáváme ale při zemi: nikdy se nám zřejmě nepodaří tento systém tak dobře zaintegrovat do monopostu jako v případě McLarenu, protože svůj vůz navrhli kolem něho. Musíme zvolit při jeho nasazení mírně odlišnou cestu a zkusit ho přimět fungovat.

Neztrácíme s F-kanálem v zatáčkách. Věříme, že náš vůz se chová dobře. Veříme, že je o něco rychlejší, proto jsme se rozhodli, že jej použijeme i v závodě.

rb_fduct_2
Vítěz kvalifikace ve Valencii

V Turecku tomu tak nebylo a drobné problémy jsme s ním měli i zde, abych byl upřímný. Musíme si dávat pozor, protože drobné problémy s ním očekáváme, není to jednoduchá věc. Učíme se. I dnes dopoledne ve třetím tréninku jsme zkoušeli různé specifikace mezi našimi vozy, abychom jej vylepšili. Doufáme, že v Silverstone a dalších podnicích z něj dostaneme ještě více," říká druhý pilot Red Bullu Mark Webber.

Sebastian jej doplňuje: "Jak řekl Mark, není to moc jednoduchý systém. Když se vám ho povede vyladit, pak opravdu můžete získat výhodu, není to však jednoduché jej nastavit a velmi snadno vás může zavést na scestí. Myslím, že se nám zde podařilo nalézt velmi dobrý kompromis. Musíme jej v budoucnu ale dále vylepšit."

Na závěr přídám lehce úsměvný výrok jednoho inženýra Mercedesu, který svědčí o tom, jak obtížné je  F-kanálu správně vyladit. Stručně jej totiž popsal jako "systém 'nasaď a doufej!'"

Vytisknout

Diskuze: F-kanál Red Bullu: O kolik zrychlil monopost RB6?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Speciální zbarvení McLarenu pro GP Monaka jako pocta Ayrtonovi Sennovi

McLaren vzdává hold Sennovi, do Monaka přijíždí ve speciálním zbarvení + VIDEO

Carlos Sainz přijíždí do boxů po svém vítězství v Austrálii

"Mohli jsme vyhrát," lituje Ferrari po nasazení novinek v Imole. Leclerc viní Red Bull a McLaren z 'podivností'

Lando Norris se stává sběratelem trofejí (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po závodě: GP Emilia Romagna - Norris lituje, ostatní doufají

George Russell prohrál týmový duel, ale získal bod útěchy

GP Emilia Romagna: Podruhé se šok nepovedl, Verstappen se spasil na cílové čáře

Max Verstappen získal v Imole osmou pole-position v řadě, jako druhdy legendární Ayrton Senna

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Verstappen opěvuje úspěch, McLaren mu chce řádně zatopit

Piastrimu úspěch na Imole poněkud zhořkl (ilustrační foto)

Pořadí na startu GP Emilia Romagna se mění, Piastri přišel o první řadu

Sergio Pérez si připsal další nepovedený výkon

GP Emilia Romagna: Verstappen poosmé v řadě na pole-position, Ferrari zklamalo

Fernando Alonso si před kvalifikací řádně zkomplikoval život

McLaren vyhrál v dramatickém závěru poslední, dvakrát přerušený trénink

Nico Hülkenberg si vyzkoušel trať v Imole vůbec poprvé ve své kariéře (ilustrační foto)

Leclercova nadvláda pokračuje i v druhém tréninku, Cunoda velkým překvapením

Lando Norris zkoušel zpočátku konstrukční prvky, takže k měřeným časům se dostal až v druhé části tréninku (ilustrační foto)

Pochybující Leclerc ovládl první trénink, mistři světa chybovali, Albon nechal vyvěsit červenou vlajku

  • Pátek

    • 1. Trénink (13:30 - 14:30)
    • 2. Trénink (17:00 - 18:00)
  • Sobota

    • 3. Trénink (12:30 - 13:30)
    • Kvalifikace (16:00)
  • Neděle

    • Závod (15:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. LECLERC, 3. ... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

GP Turecka

Kubica se rozhodne do měsíce

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. PROHLÁŠENÍ po závodě: GP Emilia Romagna - Norris lituje, ostatní doufají

  2. Ferrari do Imoly přivezlo velká vylepšení, Leclerc před nimi varuje

  3. PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Verstappen opěvuje úspěch, McLaren mu chce řádně zatopit

  4. GP Emilia Romagna: Verstappen poosmé v řadě na pole-position, Ferrari zklamalo

  5. Leclercova nadvláda pokračuje i v druhém tréninku, Cunoda velkým překvapením

  6. GP Emilia Romagna: Podruhé se šok nepovedl, Verstappen se spasil na cílové čáře

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud