Piloty přivítalo slunečné, teplé počasí a modrá obloha. Teploty vystoupaly na 30 °C, vlhkost vzduchu se držela kolem 15% a tlak byl přes 1013 hPa.
První vyjel na trať Mark Webber následovaný Nickem Heidfeldem. Během prvních 8 min všichni odjeli svá instalační kola - Heidfeld, Kubica, Liuzzi a Sutil měli na kontě po dvou okruzích - a zajeli do garáží, na trati se chvíli nic nedělo. Vettel hlásí po instalačním kole, že je trať špinavá a mimo závodní stopu velmi kluzká.
Po čtyřech minutách ticha vyráží na trať Jaime Alguersuari, jenž si jako první připsal měřené kolo - 1:55,624 min, což bylo 15 vteřin za časem ze simulací, v jedné ze zatáček byl ale dost široký. Druhé kolo hned na to již bylo lepší: 1:50,886. Alguersuari si 10 min jezdil po Yas Marině sám. Byl i prvním mužem, jenž překonal 300 km/hod na první dlouhé rovince. Ve svém desátém kole se zlepšil na 1:49,143, to už se začali přidávat další piloti - Buemi s Grosjeanem.
Vedení po necelé půlhodince přebral Buemi s časem 1:48,373 min, měřené kolo mělo na svém kontě zatím ale stále jen pět pilotů. Švýcar létal po trati, v dalším kole ubral více než vteřinu (1:47,207 min) a bezpečně vedl před druhým Rosbergem (1:47,852 min) a dále se zlepšoval. V tuto chvíli v boxech pořád stáli oba McLareny i Brawny.
Do akce se i nejsilnější týmy zapojily až po 40 minutách a pořadí se hned začalo míchat. Mark Webber se vyhoupl do čela, okruh zvládl za 1:45,649 min. Hned na to jej ale překonal o 277 tisícin týmový kolega Sebastian Vettel. Třetí místo držel v polovině tréninku s větším odstupem (0,721 sec) Kubica.
Dvacet min před koncem řídnul provoz před závěrečnou velkou vlnou. Na čele vystřídal Jensona Buttona (1:44,524 min) Lewis Hamilton (nejprve časem 1:44,219 a hned na to 1:43,939 min). McLareny neměly konkurenci v prostředním sektoru, jenž obsahuje obě dlouhé rovinky.
Během posledních dvou minut se z boxů vyrojili všichni jezdci krom Hamiltona a na dráze tak zahájili hon na jeho nejrychlejší čas - leč bezvýsledně. Vítězem prvního tréninku na malebném okruhu v Abú Zabí se tak stal Lewis Hamilton na McLarenu, následovaný mistrem světa Jensonem Buttonem a jeho nejbližšími pronásledovateli: Sebastianem Vettelm s Rubensem Barrichelem.
Krátké srovnání výkonů týmových kolegů v úvodním tréninku: Hamilton o 1,2 sec rychlejší než Kovalainen; Sutil o 1,6 sec rychlejší Liuzziho; Trulli 1,4 sec rychlejší než Kobajaši, Alonso 0,5 sec rychlejší než Grosjean; o stejný díl byl rychlejší i Räikkönen než Fisichella.
Přidám pár zákulisních drbů: v paddocku se dnes šuškalo o možné přestupu Tima Glocka do Renault a Adam Parr během přenosu prohlásil, že to je jejich Rosberg, kdo v McLarenu vystřídá Kovalainena.
Poř. | # | Jezdec | Země | Tým / Šasi, motor | Čas / odstup |
---|---|---|---|---|---|
1. | 1 | Lewis HAMILTON | gbr | Vodafone McLaren Mercedes | 1:43,939 min |
2. | 22 | Jenson BUTTON | gbr | Brawn GP | + 0,096 |
3. | 15 | Sebastian VETTEL | deu | Red Bull Racing | + 0,214 |
4. | 23 | Rubens BARRICHELLO | bra | Brawn GP | + 0,268 |
5. | 6 | Nick HEIDFELD | deu | BMW Sauber F1 | + 0,728 |
6. | 12 | Sebastien BUEMI | che | Scudéria Toro Rosso | + 0,748 |
7. | 20 | Adrian SUTIL | deu | Kingfisher Force India F1 | + 0,749 |
8. | 14 | Mark WEBBER | aus | Red Bull Racing | + 0,866 |
9. | 11 | Jaime ALGUERSUARI | esp | Scudéria Toro Rosso | + 1,016 |
10. | 9 | Jarno TRULLI | ita | Panasonic Toyota Racing | + 1,019 |
11. | 5 | Robert KUBICA | pol | BMW Sauber F1 | + 1,049 |
12. | 2 | Heikki KOVALAINEN | fin | Vodafone McLaren Mercedes | + 1,184 |
13. | 16 | Nico ROSBERG | deu | AT&T WilliamsF1 Team | + 1,710 |
14. | 17 | Kazuki NAKAJIMA | jpn | AT&T WilliamsF1 Team | + 1,740 |
15. | 4 | Kimi RÄIKKÖNEN | fin | Marlboro Scudéria Ferrari | + 1,765 |
16. | 7 | Fernando ALONSO | esp | ING Renault F1 Team | + 1,926 |
17. | 21 | Vitantonio LIUZZI | ita | Kingfisher Force India F1 | + 2,300 |
18. | 3 | Giancarlo FISICHELLA | ita | Marlboro Scudéria Ferrari | + 2,328 |
19. | 10 | Kamuj KOBAJAŠI | jpn | Panasonic Toyota Racing | + 2,425 |
20. | 8 | Romain GROSJEAN | fra | ING Renault F1 Team | + 2,472 |
VÝSLEDKOVÝ SERVIS: F1NEWS.CZ