Alonso by v F1 s malými týmy nezůstal

x-o, 18. června 2009, 18:07 Google+

S Fernandem Alonsem o Silverstone, sporech v F1, návratu velkých týmů a závodění v jiných sériích.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Alonso, Fernando

Alonso, Fernando | foto: Lotus F1 Team

Sdílejte článek

V případě, že se už nevrátíte, bude vám tato trať chybět?
Fernando Alonso:
Samozřejmě, myslím, že Silverstone bude chybět všem. Je to skvělý okruh se velkou historií, vyhrávaly zde legendy. Takže nám bude scházet všem, je to pěkná trať, jezdíme tu rádi, ale nedá se nic dělat. Přišli jsme o Imolu, Magny-Cours, Montreal a místo nich máme nové země jako Abú Dhabí, Čína, Singapur. Je to směr, kterým jde Formule 1 několik posledních let, je to škoda. Ale Donington bude pro každého novou výzvou a snad si to budeme užívat i tam.

Budete mít na voze nějaké úpravy a uvidíme nějaké zlepšení?
FA:
Máme nové díly, ale nečekám velký pokrok. Myslím, že budeme mít nový difuzor a další úpravy. Něco na předním křídle, které jsme měli už v Turecku a nefungovalo tam, snad bude fungovat tady. Čekáme od něj tak půl desetiny nebo desetinu, takže to nic velkého nezmění, zůstaneme na přibližně stejné úrovni. Budeme pracovat, myslím, že v příštích dvou nebo třech závodech můžeme udělat větší pokrok, než tady.

Jak působí na řidiče to, co se děje mimo trať?
FA:
Když jste v autě, tak nijak. Když zavřete hledí a vyjedete z boxů, soustředíte se jen na závod, adrenalin roste a myslíte jen na řízení. Veškerá energie jde jen do něj. Ale je pravda, že potom při večeři na hotelu doufáte, že se dohodnou. Všichni chceme příští rok závodit ve Formuli 1, všichni chceme zítra slyšet, že na poslední chvíli našli řešení a že příští rok pojedeme. Musíme ještě vydržet jeden den.

Myslíte, že se dohodnou?
FA:
Vždy jsem optimistický a doufám, že se dohodnou, ale vím, že je to těžké. Pro Formuli 1 je to krizová situace a musíme být na zítřek připraveni.

Pokud se to zítra nerozhodne, ovlivní vás to po zbytek víkendu?
FA:
Myslím, že ano. Když nebudeme příští rok v F1, spousta věcí se změní. Nebude to stejné. Víme, že budeme závodit, ale jinak.

Znamená to, že když nedojde k dohodě, je po sezóně?
FA:
Pro některé z nás už je po sezóně i tak, protože nebojujeme o titul. Vždy doufáme v pódium nebo výhru, ale to nestačí. Je těžké pokračovat, když nejde o titul. Uvidíme, opravdu doufám, že zítra přijdou dobré zprávy. Podporuji týmy FOTA, podle mě během posledních let odvedli výbornou práci. Máme smlouvy a budeme s našimi týmy až do konce.

Takže říkáte, že v případě rozdělení pojedete příští rok v šampionátu FOTA?
FA:
Samozřejmě. Alespoň pro mě není nová Formule 1 s malými týmy a bez jezdců atraktivní. Chceme soupeřit s těmi nejlepšími týmy na světě, s nejlepší technologií, nejlepšími jezdci, o tom Formule 1 je. Když o tom Formule 1 už nebude, určitě přijde jiná taková série.

Mohli byste se s FOTA vrátit do Silverstone?
FA:
To nevím.

Když FOTA nevyřeší vlastní spory a konkurenční série nevznikne a zůstane jen F1, skončíte?
FA:
To ne, jezdil bych v jiném šampionátu. Pokud nevznikne nová série, nepůjdu do F1 s malými týmy. Pro mě to není technologie, není to F1, ta série, kterou jsme zbožňovali posledních 60 let. Existuje více sérií a snad bych našel nějakou atraktivní mimo F1, třeba i mimo Evropu. Budu závodit dál, je mi jen 27.

Loni jste nebyli konkurenceschopní, ale o pět závodů později jste vyhrál. Může se to letos opakovat?
FA:
Je to možné a celý tým v to doufá. Po tom, co se stalo minulý rok, vzestup a dobré výkony na konci šampionátu, nám to dává letos naději na něco podobného. Víme, že teď nejsme konkurenceschopní, ale víme i to, že jsme jeden z nejlepších týmů ve Formuli 1. Jestli existuje jeden tým, který se dokáže vzchopit a vyhrávat, je to Renault. Budeme bojovat až do konce.

Jak je možné, že se všemi technologiemi a penězi, které velké týmy mají, nejsou schopny dotáhnout se na Red Bull a Brawn?
FA:
Zatím máme za sebou jen sedm závodů, myslím, že dříve nebo později se dočkáme výhry Ferrari, nebo alespoň tlaku na Brawn. Jedním z letošních problémů byla ta věc s difuzory. Velké týmy vyvíjely šest nebo sedm měsíců své vozy pod jinými pravidly, takže teď musíme těch šest měsíců dohnat a to není jednoduché. Musíte vůz úplně předělat a překopat aerodynamiku, to nějakou dobu trvá. Ale dříve nebo později budou velké týmy vyhrávat.

Mohl byste příští rok jet v Le Mans?
FA:
Nakonec jsem v Le Mans nebyl, na poslední chvíli se objevil problém. Ale jak jsem řekl, existuje hodně jiných kategorií nejen v Evropě, ale i jinde, třeba ve Spojených státech. Je tam slušná konkurence, pak je tu Le Mans a pár dalších.

Třeba Indy?
FA:
No, ano. Neuzavírám žádné dveře, ale jak jsem řekl, zítra se snad dočkáme dobrých zpráv a na takových věcech nebude záležet.
Vytisknout

Diskuze: Alonso by v F1 s malými týmy nezůstal

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Carlos Sainz přijíždí do boxů po svém vítězství v Austrálii

"Mohli jsme vyhrát," lituje Ferrari po nasazení novinek v Imole. Leclerc viní Red Bull a McLaren z 'podivností'

Lando Norris se stává sběratelem trofejí (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po závodě: GP Emilia Romagna - Norris lituje, ostatní doufají

George Russell prohrál týmový duel, ale získal bod útěchy

GP Emilia Romagna: Podruhé se šok nepovedl, Verstappen se spasil na cílové čáře

Max Verstappen získal v Imole osmou pole-position v řadě, jako druhdy legendární Ayrton Senna

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Verstappen opěvuje úspěch, McLaren mu chce řádně zatopit

Piastrimu úspěch na Imole poněkud zhořkl (ilustrační foto)

Pořadí na startu GP Emilia Romagna se mění, Piastri přišel o první řadu

Sergio Pérez si připsal další nepovedený výkon

GP Emilia Romagna: Verstappen poosmé v řadě na pole-position, Ferrari zklamalo

Fernando Alonso si před kvalifikací řádně zkomplikoval život

McLaren vyhrál v dramatickém závěru poslední, dvakrát přerušený trénink

Nico Hülkenberg si vyzkoušel trať v Imole vůbec poprvé ve své kariéře (ilustrační foto)

Leclercova nadvláda pokračuje i v druhém tréninku, Cunoda velkým překvapením

Lando Norris zkoušel zpočátku konstrukční prvky, takže k měřeným časům se dostal až v druhé části tréninku (ilustrační foto)

Pochybující Leclerc ovládl první trénink, mistři světa chybovali, Albon nechal vyvěsit červenou vlajku

Charles Leclerc

Ferrari do Imoly přivezlo velká vylepšení, Leclerc před nimi varuje

  • Pátek

    • 1. Trénink (13:30 - 14:30)
    • 2. Trénink (17:00 - 18:00)
  • Sobota

    • 3. Trénink (12:30 - 13:30)
    • Kvalifikace (16:00)
  • Neděle

    • Závod (15:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. LECLERC, 3. ... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Button, Jenson

Button: Vedu díky autu i svému talentu

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Ferrari do Imoly přivezlo velká vylepšení, Leclerc před nimi varuje

  2. PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Verstappen opěvuje úspěch, McLaren mu chce řádně zatopit

  3. GP Emilia Romagna: Verstappen poosmé v řadě na pole-position, Ferrari zklamalo

  4. PROHLÁŠENÍ po závodě: GP Emilia Romagna - Norris lituje, ostatní doufají

  5. Norris je rychlejší než Verstappen, domnívá se šéf McLarenu

  6. Leclercova nadvláda pokračuje i v druhém tréninku, Cunoda velkým překvapením

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud