Honda se v roce 2018 dostala spolehlivostí na "úplně jinou úroveň," přesto zůstala nejhorší

Petr Hlawiczka, 31. prosince 2018, 15:30 Google+

Spolehlivost pohonné jednotky Hondy se dostala podle jejich zástupců na přijatelnou úroveň, která se naprosto liší od předchozích ročníků s McLarenem.

Počet komentářů:  31 komentářů (Poslední 07.01. 10:47) Napište svůj názor
Pohonná jednotka Hondy z roku 2017

Pohonná jednotka Hondy z roku 2017 | foto: Honda Racing F1

Sdílejte článek



Před letošní sezónou se po rozchodu s McLarenem spojila s Toro Rosso a již v druhém závodě v Bahrajnu se dočkala čtvrtého místa - svého nejlepšího výsledku od návratu do Formule 1 v roce 2015. Kromě lepší výkonnosti se znatelně zlepšila i její spolehlivost, stále je však nejhorší ze všech čtyř výrobců motorů.

Po devíti odstoupeních v roce 2017 s McLarenem tento rok kvůli motoru do cíle Pierre Gasly a Brendon Hartley do cíle nedojeli pouze třikrát.

Ačkoliv byly letos povoleny pouze tři kusy spalovacího motoru (ICE), turba (TC) a motorgenerátoru pro rekuperaci tepelné energie (MGU-H), dva kusy motorgenerátoru pro rekuperaci kinetické energie (MGU-K), úložiště energie (ES) a řídicí elektroniky (CE), tak Honda za rok vyměnila průměrně 6,17 komponent, zatímco Renault se udržel pod čtyřmi (3,97), Mercedes 2,67 a nejspolehlivější Ferrari se dostalo na 2,56 komponent.

Počet využitých součástí pohonných jednotek v sezóně 2018

Počet využitých součástí pohonných jednotek v sezóně 2018 | zdroj: Petr Hlawiczka / F1NEWS.cz / INCORP images

"Bylo to velmi těžké stanovit na počátku této sezóny očekávání, protože jsme měli nového partnera. V předchozích letech jsme zažili spoustu problémů a selhání. U pohonné jednotky byla spolehlivost naší prvořadou prioritou pro tento rok. Jsme s ní spokojeni, jen na úplně jiné úrovni než v předchozích letech," říká Tojoharu Tanabe, technický ředitel Hondy.

S poruchovostí zápasila hned v Austrálii, kdy došlo k poškození Gaslyho spalovacího motoru kvůli problému s turbem a MGU-H. Nicméně šlo o známou věc, protože Honda do sezóny vstoupila s loňskou (2017) specifikací pohonné jednotky, novou verzi nasadila až o dva týdny později v Bahrajnu.

img-responsive

Toro Rosso letos od Hondy dostalo výrazně lepší motor než McLaren v předchozích třech sezónách | foto: Red Bull Content Pool

Svou spolehlivostí si pak vysloužila důvěru Red Bullu, který před sezónou 2019 přechází na její pohonné jednotky. Svou třetí specifikací se také dotáhla na konkurenční Renault, s nímž ale na Ferrari a Mercedes výkonnostně stále dost ztrácejí. To ale oba chtějí dohnat, ve Viry proto dokonce chystají zcela nový motor.

"Na dynamometru můžete provést mnoho testů, nikdy ale nevytvoříte stejnou oscilaci, nikdy nepřijdete na skutečnou specifickou ovladatelnost pohonné jednotky. Proto jsme tlačili na novou specifikaci ke konci sezóny. Nebylo to nezbytné měnit motor v Mexiku nebo v Austinu, my jsme však na to tlačili," přiznává šéf Toro Rosso, proč Honda během sezóny měnila komponenty častěji, než bylo nutné.

Google+ Vytisknout

Diskuze: Honda se v roce 2018 dostala spolehlivostí na "úplně jinou úroveň," přesto zůstala nejhorší

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 31, poslední 07.01.2019 10:47 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 31 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Carlos Sainz čeká zlepšení McLarenu i Renaultu, jeho dodavatele pohonných jednotek

Sainz věří, že se McLaren loni dotkl dna a že mu vývoj u Renaultu pomůže

Slavné jméno se vrací k Ferrari

Mick Schumacher se stává členem Pilotní akademie Ferrari, s F1 týmem ho čekají 2 testy

Adrian Newey se svou rudou složkou

Red Bull přišel na způsob, jak znovu naplno zaujmout Neweyho

Toro Rosso v posledních testech roku 2018 v Abú Zabí

Toro Rosso je ochotno se obětovat, aby pomohlo Red Bullu s Hondou

Fernando Alonso s McLarenem MCL33 v Brazílii

McLaren letos očekává dobré auto, od toho loňského se má hodně lišit

Max Verstappen s trofejí po GP Brazílie

Verstappen už Ricciarda jasně předčí, tvrdí Helmut Marko

reklama

Průběžné pořadí šampionátu:

1. HAMILTON, 2. VETTEL, 3. RÄ... Celé pořadí

reklama

Doporučujeme

Redakce F1NEWS.cz přeje všem svým čtenářům vše nejlepší do roku 2019

Redakce F1NEWS.cz přeje svým čtenářům všechno nejlepší do nového roku!

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. F1 vytvořila simulátor předjíždění, chce navrhovat zábavnější okruhy. Vietnam má být super

  2. McLaren letos očekává dobré auto, od toho loňského se má hodně lišit

  3. Mick Schumacher se stává členem Pilotní akademie Ferrari, s F1 týmem ho čekají 2 testy

  4. Red Bull přišel na způsob, jak znovu naplno zaujmout Neweyho

  5. Verstappen už Ricciarda jasně předčí, tvrdí Helmut Marko

  6. Toro Rosso je ochotno se obětovat, aby pomohlo Red Bullu s Hondou

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud