Honda se v roce 2018 dostala spolehlivostí na "úplně jinou úroveň," přesto zůstala nejhorší

Petr Hlawiczka, 31. prosince 2018, 15:30 Google+

Spolehlivost pohonné jednotky Hondy se dostala podle jejich zástupců na přijatelnou úroveň, která se naprosto liší od předchozích ročníků s McLarenem.

Počet komentářů:  31 komentářů (Poslední 07.01. 10:47) Napište svůj názor
Pohonná jednotka Hondy z roku 2017

Pohonná jednotka Hondy z roku 2017 | foto: Honda Racing F1

Sdílejte článek



Před letošní sezónou se po rozchodu s McLarenem spojila s Toro Rosso a již v druhém závodě v Bahrajnu se dočkala čtvrtého místa - svého nejlepšího výsledku od návratu do Formule 1 v roce 2015. Kromě lepší výkonnosti se znatelně zlepšila i její spolehlivost, stále je však nejhorší ze všech čtyř výrobců motorů.

Po devíti odstoupeních v roce 2017 s McLarenem tento rok kvůli motoru do cíle Pierre Gasly a Brendon Hartley do cíle nedojeli pouze třikrát.

Ačkoliv byly letos povoleny pouze tři kusy spalovacího motoru (ICE), turba (TC) a motorgenerátoru pro rekuperaci tepelné energie (MGU-H), dva kusy motorgenerátoru pro rekuperaci kinetické energie (MGU-K), úložiště energie (ES) a řídicí elektroniky (CE), tak Honda za rok vyměnila průměrně 6,17 komponent, zatímco Renault se udržel pod čtyřmi (3,97), Mercedes 2,67 a nejspolehlivější Ferrari se dostalo na 2,56 komponent.

Počet využitých součástí pohonných jednotek v sezóně 2018

Počet využitých součástí pohonných jednotek v sezóně 2018 | zdroj: Petr Hlawiczka / F1NEWS.cz / INCORP images

"Bylo to velmi těžké stanovit na počátku této sezóny očekávání, protože jsme měli nového partnera. V předchozích letech jsme zažili spoustu problémů a selhání. U pohonné jednotky byla spolehlivost naší prvořadou prioritou pro tento rok. Jsme s ní spokojeni, jen na úplně jiné úrovni než v předchozích letech," říká Tojoharu Tanabe, technický ředitel Hondy.

S poruchovostí zápasila hned v Austrálii, kdy došlo k poškození Gaslyho spalovacího motoru kvůli problému s turbem a MGU-H. Nicméně šlo o známou věc, protože Honda do sezóny vstoupila s loňskou (2017) specifikací pohonné jednotky, novou verzi nasadila až o dva týdny později v Bahrajnu.

img-responsive

Toro Rosso letos od Hondy dostalo výrazně lepší motor než McLaren v předchozích třech sezónách | foto: Red Bull Content Pool

Svou spolehlivostí si pak vysloužila důvěru Red Bullu, který před sezónou 2019 přechází na její pohonné jednotky. Svou třetí specifikací se také dotáhla na konkurenční Renault, s nímž ale na Ferrari a Mercedes výkonnostně stále dost ztrácejí. To ale oba chtějí dohnat, ve Viry proto dokonce chystají zcela nový motor.

"Na dynamometru můžete provést mnoho testů, nikdy ale nevytvoříte stejnou oscilaci, nikdy nepřijdete na skutečnou specifickou ovladatelnost pohonné jednotky. Proto jsme tlačili na novou specifikaci ke konci sezóny. Nebylo to nezbytné měnit motor v Mexiku nebo v Austinu, my jsme však na to tlačili," přiznává šéf Toro Rosso, proč Honda během sezóny měnila komponenty častěji, než bylo nutné.

Google+ Vytisknout

Diskuze: Honda se v roce 2018 dostala spolehlivostí na "úplně jinou úroveň," přesto zůstala nejhorší

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 31, poslední 07.01.2019 10:47 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 31 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Fernando Alonso se zajímá o návrat do F1, chtěl by ale vítězné auto

"Po Rosbergově odchodu jsem jednal s Wolffem," prozrazuje Alonso. Pro rok 2020 hledá vítězné auto

Charles Leclerc s Ferrari SF90

"Trať ve Francii nám moc nesedí," hlásí Ferrari před závodem. Jaké posily získalo a co nového chystá?

Kevin Magnussen po nárazu do Zdi šampionů v Kanadě

"Piloti, kteří volají po nižším přítlaku, s těmito auty neumí jezdit," říká Magnussen

Max Verstappen s Red Bullem RB15

"Honda ve výkonu zaostává," uznává Helmut Marko. Kdy dostane Red Bull nový motor?

Nico Hülkenberg ve Velké ceně Kanady

"Vůz funguje všude, výsledek z Kanady můžeme zopakovat." Co chystá Renault pro domácí závod?

Pneumatiky Pirelli pro sezónu 2019

Pirelli přes četné stížnosti od týmů nedostalo ani jeden požadavek na změnu pneumatik. Na čem zapracuje?

Sebastian Vettel v Kanadě

Komisaři o Vettelově penalizaci v Kanadě - fanouška Ferrari Pirra mrzí obzvlášť jedna věc

V kuloárech se formuje budoucnost královny motorsportu

Představení nových pravidel pro rok 2021 odloženo, naplňují se obavy menších týmů?

Mechanici Mercedesu stihli těsně před startem dát vůz Lewise Hamiltona dohromady

Mercedes o dramatické opravě Hamiltonova vozu před startem. Co stálo za zrychlením Lewise v GP Kanady?

Robert Kubica v kvalifikaci na Velkou cenu Kanady 2019

"Kubica je jasně pomalejší než Russell, Williams je mrtvý," hodnotí Villeneuve

  • Pátek

    • 1. Trénink (11:00 - 12:30)
    • 2. Trénink (15:00 - 16:30)
  • Sobota

    • 3. Trénink (12:00 - 13:00)
    • Kvalifikace (15:00)
  • Neděle

    • Závod (15:10)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. HAMILTON, 2. BOTTAS, 3. VET... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Redakce F1NEWS.cz přeje všem svým čtenářům vše nejlepší do roku 2019

Redakce F1NEWS.cz přeje svým čtenářům všechno nejlepší do nového roku!

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. "Honda ve výkonu zaostává," uznává Helmut Marko. Kdy dostane Red Bull nový motor?

  2. "Trať ve Francii nám moc nesedí," hlásí Ferrari před závodem. Jaké posily získalo a co nového chystá?

  3. Představení nových pravidel pro rok 2021 odloženo, naplňují se obavy menších týmů?

  4. "Po Rosbergově odchodu jsem jednal s Wolffem," prozrazuje Alonso. Pro rok 2020 hledá vítězné auto

  5. "Vůz funguje všude, výsledek z Kanady můžeme zopakovat." Co chystá Renault pro domácí závod?

  6. "Piloti, kteří volají po nižším přítlaku, s těmito auty neumí jezdit," říká Magnussen

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud