Honda se v roce 2018 dostala spolehlivostí na "úplně jinou úroveň," přesto zůstala nejhorší

Petr Hlawiczka, 31. prosince 2018, 15:30 Google+

Spolehlivost pohonné jednotky Hondy se dostala podle jejich zástupců na přijatelnou úroveň, která se naprosto liší od předchozích ročníků s McLarenem.

Počet komentářů:  31 komentářů (Poslední 07.01. 10:47) Napište svůj názor
Pohonná jednotka Hondy z roku 2017

Pohonná jednotka Hondy z roku 2017 | foto: Honda Racing F1

Sdílejte článek



Před letošní sezónou se po rozchodu s McLarenem spojila s Toro Rosso a již v druhém závodě v Bahrajnu se dočkala čtvrtého místa - svého nejlepšího výsledku od návratu do Formule 1 v roce 2015. Kromě lepší výkonnosti se znatelně zlepšila i její spolehlivost, stále je však nejhorší ze všech čtyř výrobců motorů.

Po devíti odstoupeních v roce 2017 s McLarenem tento rok kvůli motoru do cíle Pierre Gasly a Brendon Hartley do cíle nedojeli pouze třikrát.

Ačkoliv byly letos povoleny pouze tři kusy spalovacího motoru (ICE), turba (TC) a motorgenerátoru pro rekuperaci tepelné energie (MGU-H), dva kusy motorgenerátoru pro rekuperaci kinetické energie (MGU-K), úložiště energie (ES) a řídicí elektroniky (CE), tak Honda za rok vyměnila průměrně 6,17 komponent, zatímco Renault se udržel pod čtyřmi (3,97), Mercedes 2,67 a nejspolehlivější Ferrari se dostalo na 2,56 komponent.

Počet využitých součástí pohonných jednotek v sezóně 2018

Počet využitých součástí pohonných jednotek v sezóně 2018 | zdroj: Petr Hlawiczka / F1NEWS.cz / INCORP images

"Bylo to velmi těžké stanovit na počátku této sezóny očekávání, protože jsme měli nového partnera. V předchozích letech jsme zažili spoustu problémů a selhání. U pohonné jednotky byla spolehlivost naší prvořadou prioritou pro tento rok. Jsme s ní spokojeni, jen na úplně jiné úrovni než v předchozích letech," říká Tojoharu Tanabe, technický ředitel Hondy.

S poruchovostí zápasila hned v Austrálii, kdy došlo k poškození Gaslyho spalovacího motoru kvůli problému s turbem a MGU-H. Nicméně šlo o známou věc, protože Honda do sezóny vstoupila s loňskou (2017) specifikací pohonné jednotky, novou verzi nasadila až o dva týdny později v Bahrajnu.

img-responsive

Toro Rosso letos od Hondy dostalo výrazně lepší motor než McLaren v předchozích třech sezónách | foto: Red Bull Content Pool

Svou spolehlivostí si pak vysloužila důvěru Red Bullu, který před sezónou 2019 přechází na její pohonné jednotky. Svou třetí specifikací se také dotáhla na konkurenční Renault, s nímž ale na Ferrari a Mercedes výkonnostně stále dost ztrácejí. To ale oba chtějí dohnat, ve Viry proto dokonce chystají zcela nový motor.

"Na dynamometru můžete provést mnoho testů, nikdy ale nevytvoříte stejnou oscilaci, nikdy nepřijdete na skutečnou specifickou ovladatelnost pohonné jednotky. Proto jsme tlačili na novou specifikaci ke konci sezóny. Nebylo to nezbytné měnit motor v Mexiku nebo v Austinu, my jsme však na to tlačili," přiznává šéf Toro Rosso, proč Honda během sezóny měnila komponenty častěji, než bylo nutné.

Vytisknout

Diskuze: Honda se v roce 2018 dostala spolehlivostí na "úplně jinou úroveň," přesto zůstala nejhorší

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 31, poslední 07.01.2019 10:47 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 31 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Max Verstappen v zádově v Kanadě

Red Bull má po Pérezově nehodě starosti. Už zjistil, kdy a kde udělal ve vývoji chybu

Kolize Sainze s Pérezem v Baku

Sainz a Pérez se vzájemně obviňují z kolize, komisaři mají jasno + VIDEO

Sergio Pérez měl našlápnuto k lepšímu výsledku, ale skončil předčasně v předposledním kole (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ PO ZÁVODĚ: Piasti v euforii, Leclerc zpytuje svědomí, Verstappen propadá mírně skepsi

Oscar Piastri se dočkal vítězství díky vlastnímu dobrému výkonu (ilustrační foto)

GP ÁZERBAJDŽÁNU: Piastri ustál Leclercovy ataky, Monačan ani napočtvrté nezúročil pole-position

Lewis Hamilton v závodě v Austrálii

Lewise Hamiltona na startovním roštu v Baku neuvidíme

Vozy Alpine by dosavadní průběh Grand Prix v ulicích Baku vymazaly (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ PO KVALIFIKACI: Všichni čekají nepředvídatelný závod

Sergio Pérez v letošní sezóně poprvé v kvalifikaci porazil svého kolegu (ilustrační foto)

Leclercovi Baku svědčí zajel tu čtvrté pole-position v řadě, Norris fatálně propadl

Alexander Albon stejně jako jeho nový týmový kolega v Baku překvapili (ilustrační foto)

Třetí trénink plný dramat: dvě červené vlajky a výborný Williams, těsně triumfoval Russell

George Russell téměř celou první polovinu prostál v boxech (ilustrační foto)

Leclerc těsně pokořil Péreze v druhém tréninku, smůlu měl Norris

Max Verstappen v závodě v Monaku

První trénink v Baku ovládl Verstappen. Leclerc a Colapinto bourali

  • Pátek

    • 1. Trénink (11:30 - 12:30)
    • 2. Trénink (15:00 - 16:00)
  • Sobota

    • 3. Trénink (11:30 - 12:30)
    • Kvalifikace (15:00)
  • Neděle

    • Závod (14:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Redakce F1NEWS.cz přeje všem svým čtenářům vše nejlepší do roku 2019

Redakce F1NEWS.cz přeje svým čtenářům všechno nejlepší do nového roku!

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. PROHLÁŠENÍ PO ZÁVODĚ: Piasti v euforii, Leclerc zpytuje svědomí, Verstappen propadá mírně skepsi

  2. Sainz a Pérez se vzájemně obviňují z kolize, komisaři mají jasno + VIDEO

  3. GP ÁZERBAJDŽÁNU: Piastri ustál Leclercovy ataky, Monačan ani napočtvrté nezúročil pole-position

  4. Lewise Hamiltona na startovním roštu v Baku neuvidíme

  5. Leclerc těsně pokořil Péreze v druhém tréninku, smůlu měl Norris

  6. PROHLÁŠENÍ PO KVALIFIKACI: Všichni čekají nepředvídatelný závod

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud