STR s motorom V10 aj budúci rok

Jozef Smrtník, 11. dubna 2006, 20:16 Google+

Toľkokrát kritizovaný ťah zo strany B-tímu výrobcu energetických nápojov v otázke použitia motora s vysokou pravdepodobnosťou neutíchne ani po skončení súčasnej sezóny.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Liuzzi, Vitantonio

Liuzzi, Vitantonio | foto: GEPA pictures GmbH

Sdílejte článek

Nie je už ničím novým, že vďaka voľbe použitia obmedzeného 10 valcového motora s objemom 3 litre už neexistujúcej a odkúpenej stajne Minardi stajňou Red Bull, visí táto skutočnosť hlboko v žalúdku najmä konkurenčným tímom Midland a Super Aguri.

Zažívaciu sódu však v týchto dvoch najslabších tímoch budú musieť pre ich vedenie objednávať naďalej, pretože ako sa vyjadril samotný polovičný majiteľ stajne červeného býka Dietrich Mateschitz, okamžitým prechodom na nový typ motora V8 by stajňa utrpela značné škody.

"Jednoducho sme iba nástupcami Minardi a nie je jednoduché zrušiť všetky kontrakty vrátane dodávky motoru V10 od Cosworthu," povedal Mateschitz pre autosport.com. "Verte, že radšej by som zo dňa na deň prešiel na motor V8, ale jednoducho to nie je možné. Pre mňa bolo prijateľnejšie obmedzenie počtu otáčok a nasávania vzduchu. Niekoľko tímov je toho názoru, že Toro Rosso nie je Minardi. Nemôžete očakávať, že tím bude zabezpečený prostriedkami večne."

Majiteľ Red Bullu následne priznal, že použitie motora V10 od firmy Cosworth je aj v budúcom roku vysoko reálne:

"Áno, máme uzavretý kontrakt do konca roku 2007," pokračuje Dietrich. "So šéfom Cosworthu Kevinom Kalkhovenom som sa ubezpečoval, že v prípade následného uzavretia kontraktu na motory V8, dostaneme minimálne rovnakú podporu, akej sa dostáva stajni Williams."

Foto: GEPA pictures GmbH, Sutton Motorsport Images

Vytisknout

Diskuze: STR s motorom V10 aj budúci rok

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Fernando Alonso se stal smutným hrdinou sprintu (ilustrační foto)

GP ČÍNY - Sprint ovládl Verstappen, dramatický boj o bronzovou příčku

Pohled na startovní rovinku v Číně

GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

Norrisovi se podařilo ovládnout povětrnostní ruletu v Šanghaji (ilustrační foto)

Kvalifikaci sprint v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

Lance Stroll využil podmínek na trati

V Číně hořelo, trénink rozhodly poslední minuty, vynesly na piedestal Strolla

Pohonná jednotka Hondy

Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

Lando Norris po startu zádovu v Austrálii

McLaren doufá, že i letos dokáže ve vývoji předčit své soupeře. Kdy nasadí další novinky?

Lewis Hamilton s Mercedesem W15 v Bahrajnu

Alonso už nepovažuje Mercedes za atraktivní. Zůstává u Aston Martinu, opět s Hondou za zády

Sebastian Vettel

Vettel k Mercedesu a Sainz k Red Bullu? Vyjádřují se Russell i Marko

Max Verstappen s Red Bullem RB20

"Maxe už letos nikdo nedostihne," mrzí Wolffa. Hamilton odešel z tiskové konference

Alexander Albon a celý Williams zatím mají ke spokojenosti hodně daleko

PROHLÁŠENÍ po GP Japonska: Rozjásaný Cunoda, pohřební nálada u Williamsu

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Liuzzi, Vitantonio

Singapur si robí chute na F1

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

  2. Kvalifikaci sprint v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

  3. GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

  4. V Číně hořelo, trénink rozhodly poslední minuty, vynesly na piedestal Strolla

  5. GP ČÍNY - Sprint ovládl Verstappen, dramatický boj o bronzovou příčku

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud