Oproti USA teplota výrazněji poklesla, ostatně se také jelo v podstatně vyšší nadmořské výšce. Vzduch 17°C, trať ovšem vykazovala 43°C, vlhkost vzduchu 54 % a vanul severozápadní vítr o síle 8,6 km/h. Piloti měli k dispozici pneumatiky specifikace C5 - C3.
Jak bylo řečeno, v týmech Mercedes, McLaren, Ferrari, Aston Martin a Kick Sauber nastoupila „druhá směna“, takže místo Hamiltona, Norrise, Leclerca, Alonsa a Zhoua se představili Andrea Kimi Antonelli, Patricio O'Ward, Oliver Bearman, Felipe Drugovich a Robert Shwartzman.
Příliš se ovšem piloti na trati neohřáli, už po čtyřech a půl minutách, kdy několik z nich zajelo spíš seznamovací kolo, zůstal na dlouhé rovince kus nějaké trosky, na kterou najel Antonelli, takže zavlála červená vlajka. V pořádku dovezl vůz do boxů, kde mechanici zdviženým palcem naznačili, že monopost není vážně poškozen, nicméně trvalo téměř pět minut, než se opět mohlo začít trénovat.
O nejlepší časy na tvrdé směsi se přetahovali vlastně jen dva piloti - Russell a Sainz jr. Jakmile George vystřihl lepší výkon (nejlepší 1:19,519), Carlos okamžitě oponoval (naposledy 1:19,407). Verstappenovi prověřovali mechanici přední část a podlahu, Piastri se víc trápil a do boje nezasáhl, zato si nadmíru dobře vedli Haasy a překvapivě i Bottas. Když už se blížila polovina tréninku, došlo k druhé červené vlajce: rovněž velmi úspěšný Albon (v té chvíli v TOP 5) dostal v zatáčce 9 smyk a rozkolísaný Williams v následující „desítce“ minul Bearmanovo Ferrari, jehož zasáhl pravým zadním kolem do levého předního. Alex po hodinách skončil s notně poškozeným autem v bariéře, Oliver obhlížel poškozený levý přední závěs. Ačkoliv Albon do vysílačky nazval Bearmana idiotem, vinu měl evidentně on, protože Brit mu nijak nepřekážel ani nezpomalil - Alex prostě nezvládl vůz a následné výlevy byly výsledkem frustrace.
Po třinácti minutách se vozy opět dostaly na trať, vedené Magnussenem, Strollem a Gaslym. Kanaďan společně s Drugowichem a Shwartzmanem neměl ještě žádný výkon - Robert měl rozjeté rychlé kolo právě ve chvíli, kdy došlo ke zmíněné kolizi. Pětice „zastupujících“ nasadila měkkou směs až jako poslední, nejdřív si především Drugovich a Shwartzman odjeli časy na tvrdé směsi - středně tvrdá vůbec nebyla použita.
V repríze souboje z první části tréninku tentokrát dominoval Russell; Sainz jr. si s Verstappenem nacvičili souboj ještě v outlapu, kdy se Max ze všech sil snažil Carlose zdolat. Jenže v poslední desetiminutovce hlásil vedoucí pilot průběžné klasifikace podivný zvuk svého motoru a vzápětí ztrátu výkonu. Do boxů dojel, co bude dál, uvidíme v druhém tréninku. Za zmínku ještě stojí Piastriho nefér zablokování Drugoviche poté, co v zatáčce 12 vyjel z trati a vrátil se těsně před Felipeho, jemuž ovlivnil jeho rychlé kolo na měkké směsi.
(časy Patricia O'Warda - 13. místo; 1:19,295 a Felipe Drugoviche - 18. místo; 1:19,819 nejsou v tabulce obsaženy. Omlouváme se)
Druhý trénink bude o 30 minut delší a už v tradiční sestavě startovního pole této sezóny.
Poř. | # | Jezdec | Země | Tým / Šasi, motor | Čas / odstup |
---|---|---|---|---|---|
1. | 63 | George RUSSELL | gbr | Mercedes-AMG Petronas F1 Team | 1:17,998 |
2. | 55 | Carlos SAINZ JR. | esp | Scuderia Ferrari | 1:18,315 |
3. | 22 | Juki CUNODA | jpn | Visa Cash App RB Formula One T | 1:18,699 |
4. | 1 | Max VERSTAPPEN | nld | Oracle Red Bull Racing | 1:18,839 |
5. | 27 | Nico HÜLKENBERG | deu | MoneyGram Haas F1 Team | 1:18,904 |
6. | 81 | Oscar PIASTRI | aus | McLaren F1 Team | 1:18,958 |
7. | 31 | Esteban OCON | fra | BWT Alpine F1 Team | 1:18,996 |
8. | 77 | Valtteri BOTTAS | fin | Stake F1 Team Kick Sauber | 1:19,048 |
9. | 30 | Liam LAWSON | nzl | Visa Cash App RB Formula One T | 1:19,093 |
10. | 11 | Sergio PÉREZ | mex | Oracle Red Bull Racing | 1:19,094 |
11. | 43 | Franco COLAPINTO | arg | Williams Racing | 1:19,109 |
12. | T | Andrea Kimi ANTONELLI | ita | Mercedes-AMG Petronas F1 Team | 1:19,200 |
13. | 29 | Patricio O'WARD | mex | McLaren F1 Team | 1:19,295 |
14. | 20 | Kevin MAGNUSSEN | dnk | MoneyGram Haas F1 Team | 1:19,355 |
15. | 10 | Pierre GASLY | fra | BWT Alpine F1 Team | 1:19,340 |
16. | 18 | Lance STROLL | can | Aston Martin Aramco F1 Team | 1:19,600 |
17. | 23 | Alexander ALBON | tha | Williams Racing | 1:19,812 |
18. | 97 | Felipe DRUGOVICH | bra | Aston Martin Aramco F1 Team | 1:19,819 |
19. | 97 | Robert SHWARTZMAN | isr | Stake F1 Team Kick Sauber | 1:19,988 |
20. | 49 | Oliver BEARMAN | gbr | Scuderia Ferrari | 1:21,256 |
VÝSLEDKOVÝ SERVIS: F1NEWS.CZ