DISKUZE K ČLÁNKU Umělé navyšování výkonu motoru Renault by mohlo F1 zničit, varuje šéf Mercedesu + ANKETA

Formule 1 v současné době řeší, jak naložit s výkonnostním deficitem stáje Alpine, jejíž pohonná jednotka začíná výrazně ztrácet na konkurenci. Snahou vedení šampionátu je konvergence výkonu. Otázkou je, jak toho nyní dosáhnout, když někteří zkrátka ve vývoji odvedli lepší práci.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Umělé navyšování výkonu motoru Renault by mohlo F1 zničit, varuje šéf Mercedesu + ANKETA

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 41, poslední 07.08.2023 09:38 Vložte komentář

Nejlepší názory

» Fanda.LH (Hlasovali 2 lidé) 01.08.2023 13:41
Já to chápu tak, že by po analýze skutečné ztráty… »
» Jan. (Hlasovali 2 lidé) 01.08.2023 15:16
Vtip je v tom, že to prostě nevíme 12 »
» tom11 (Hlasovali 2 lidé) 02.08.2023 12:11
Ať se na mne nikdo nezlobí, ale vše souvisí se… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

  • Senor

    Senor

    89.111.73.XXX
    CA nas krmil pohadkama o vykonem motoru, nekdy i nejvykonejsim a podobnymi nesmysly a po vykopnuti z tohoto pohadkoveho kralovstvi ted zacne rikat to co jsem rikal davno. Vzdycky byly pozadu a lhali bud neumyslne kdyz shaneli odberatele nebo z neznalosti, protoze nemeli srovnani, coz uz zname z hystorie i jinych tymu.

    „Kromě netrpělivosti se na začátku sezóny mohla projevit i určitá arogance nebo přehnané sebevědomí. Když nečelíte realitě, v určitém okamžiku si začnete vyprávět pohádky,“ je přesvědčen 45letý pařížský rodák, který v F1 strávil téměř 20 let profesní kariéry.
    „Nelze vyloučit, že příběh, který si uvnitř vyprávěli, byl příliš lichotivý. Výkyvy ve výkonnosti se v letošní sezoně dotkly všech týmů, s výjimkou Red Bullu. Na druhou stranu Alpine byl vždycky o něco níž. Někdy je to jejich chyba, někdy ne,“

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • tom11

    tom11

    77.48.94.XXX
    Ať se na mne nikdo nezlobí, ale vše souvisí se vším. Současnost je totiž hrozný paskvil. Něco je zmražené, něco se může vyvíjet, něco je standardizované, něco se může sdílet, něco do finančních stropů patří, něco nikoliv... pak z toho vznikají takovéhle, pro mne zcela bizardní, situace, že jeden plakající, který v minulosti odvedl horší práci, než ostatní, se dožaduje nějaké speciální výhody a zaštiťuje se "dobrou šou". Kdyby odvedli dobrou práci, mohli být účastníci dobré šou.
    za sebe bych to celé udělal maličko jinak. když už finanční stropy, tak by do nich mělo patřit vše. zda si za ty prachy tým pořídí lepší motor, lepší aero, geniálního konstruktéra či lepšího pilota by měla být volba "každého soudruha", tedy v tomto případě spíše každého šéfa stáje.

    + 2 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Fanda.LH

      Fanda.LH

      83.240.62.XXX
      Aby v nich bylo vše je úplný nesmysl a v principu to ani není možné... Máš strašnou spoustu dalších faktorů, které do toho vstupují a tu "rovnost" narušují... Motivace pracovat ve Ferrari bude jiná, než třeba u současného Williamsu... Stejně jako možnosti nějakého vedlejšího přijmu popř. kariéře po kariéře budou jiné u každého týmu...

      Náklady na motor jsou taky dost diskutabilní... Kdyby každý tým měl vlastní motor, tak problém není a může být vývoj motoru součástí stropu každého týmu... Ve chvíli, kdy máš pár dodavatelů, kteří dodávají různému počtu týmů, tak se to začíná komplikovat... Dodavatel 1 týmu, by měl teoreticky mnohem menší rozpočet, než dodavatel 4 týmů...

      Logicky dává smysl dávat do stropu pouze náklady na nákup motorů... Jenže to nakonec vede stejně k jednotné cenně, která nemůže odpovídat realitě. Takže je pak otázka říct, že strop 100mega a motory stojí 5mega ročně... Nebo strop je 95mega a motory se nepočítají... Dodavatel Mercedes, nemá potřebu ždímat tým Mercedes... Buď jim škrtneš vycucanejch 5 mega nebo to necháš na nich a oni si neškrtnou nic, protože to mají v rámci marketingové spolupráce...

      Takhle by se dalo pokračovat položka po položce... Je jasný, že současný stropy omezují nějak vývoj a nějak se kontrolují, když je snad i letos některé týmy přesáhly...

      Ale dokonalé řešení není a ani nemůže být proto tu máme x dalších omezení např. převodovky, motory, zákaz testování apod.

      + 0 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
  • Senor

    Senor

    89.111.73.XXX
    Wolff ma prvadu v tom, ze umela tvorba zabavy nikam nevede. Akorat tim poklesne celkova uroven F1. Hypoteticky se ti pak vyplati, setrit na vyvoji a dostanes vykon zadara tim ze ostatni dostanou zavazi. Za chvilku by se mohla resit 3% AERO ztrata, kdo nebude mit ucinne, efektivni aero, tak by ostatni mohly dostat odpor navic 18
    Celkem jednoduche reseni je, ze meli omezit na vyvoj motoru penize jako je strop na auto. Je treba to ale udelat dopredu, aby se do toho z pocatku nesypalo mraky penez a neziskal obr naskok, viz. Mergl pred 10 lety. Takze kdyz pripravili pravidla pro rok 2026, uz meli resit stropy.
    Renault vzdy setril prachy, resp. nikdy nechtel mit nejlepsi motor a za usetrene penize si stale tahne vykonove manko, ktere je poslednich cca 4-5 let stale stejne.
    S timto pristupem bude tezke pro Renault postavit TOP motor i v roce 2026, ale nechme se prekvapit. Zase bude v tomto roce trocha zabavy a mozna i nejaka prekvapeni
    03

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Fanda.LH

      Fanda.LH

      85.162.8.XXX
      Nevyplatí se ti to, protože do srovnání ztrácíš + vyšší průtok je fajn, ale stejně jsi omezen spotřebou... Každopádně je to nesmysl to takto řešit...

      + 0 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
    • SergioPÉREZ

      SergioPÉREZ

      78.108.157.XXX
      Chtělo by to Formuli 1 vyvést ze slepé uličky a co nejvíce osvobodit od ekonomických, politických záměrů globálních automobilek, které diktují směr a vývoj vozů F1. Určitě by byly zajímavější závody s více vozy (24), které mají více mechanického přítlaku na úkor aera , jsou podstatně lehčí, odolnější a hlavně finančně levnější. Takže: Jednotné jednodušší atmosférické motory V8,..V10 3.litry s velkým výkonem a zvukem na klasický benzín bez všech elektro-věcí vyráběné a dodávané jedním nezávislým výrobcem a dodavatelem pro všechny stáje na startovním poli. Vše ostatní, krom jednotného motoru by si už museli vývojově řešit samotné týmy. Více dodavatelů pneumatik, vzadu ještě rozšířit v předu použít menší
      na dvou nápravách, takže šestikolka! Pro jezdce ideál, že přes menší kola vidí lepší nájezd do zatáček, může lépe využít jezdecký styl...tvrdě brzdit ( 4kola, 4 vyladěné brzdy v předu) To už je větší jistota na brutální manévr než dnes tragicky zablokovaná nezahřátá velká kola, propálené gumy a konec. 4 kola v předu dávají jistotu, že se dá nouzově rychle dojet do depa nebo před koncem závodu přímo do cíle. Jo a boky ještě pasívně vyplnit pružnou deformační zónou v krásném vzhledu éry wing-car, tak že nebudou přečnívat ostré tenké hrany podlahy a současné tenké obalení bočnic, které vůbec nic nevydrží. Omezily by se následky kolize s vyřazením jezdce jak teď Hamilton jebn°l do Péreze a Piastri do Sainze.
      (Che11co))

      + 2 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • Petr Hloušek

        Petr Hloušek

        194.79.55.XXX
        krásný sen, ale bohužel jen sen

        + 1 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • SergioPÉREZ

          SergioPÉREZ

          78.108.157.XXX
          Já vím, ale až na ten jednotný motor a vyšší bezpečnost, už to tady bylo: Zlatá éra závodění F1 , jejích Pilotů a spokojených, oddaných Fandů Formule 1 12

          + 0 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • Racek

            Racek

            78.80.232.XXX
            Miklý příteli, bez továren by už asi F1 nebyla ... nebo by to byl závod amatérů.. Vždyť i ten Red Bull má tovární motory a vždy měl..

            + 0 / − 1

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • SergioPÉREZ

              SergioPÉREZ

              78.108.157.XXX
              Vše by bylo jak je, akorát jednodušší unifikované motory jednoho výrobce pro všechny. Dnes mi už nedává smysl krom vývoje monopostu ještě utápět prachy za drahý vývoj motoru, kdy ve výsledku mají nakonec stejný výkon a zbylé dodatečně nesmyslně nějakými koníky "dorovnávat" viz. článek. Čisté závodění vymizelo, proto se ten sterilní šaškec neustále rozstřeluje virtuálním SC, výjezdy SC, červenými vlajkami, chybami mechaniků v Boxu, strategiemi, počasím a mediálním humbukem vyvolávanou umělou show. Ještě že mám ve startovním poli Checa, jinak bych tu předvídatelnou sterilní, devalvujícím počtem GP elektrifikovanou Formuli 1 měl zcela na háku. Ty časy jsou pryč, kdy neděla byla mým velkým svátkem a už jsem se nemohl dočkat kdy po obědě ve 14:00h vyrazí do nebezpečného boje nejrychlejší Rakve světa. 01 Jeb°t závody celé budoucí nwo - F1 02 02 02

              + 2 / − 0

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
              • Racek

                Racek

                78.80.232.XXX
                Tento sport by unifikace v podstatě zabila. Vždyť právě souboj inženýrských mozků to dělá zajímavým, ne? To by mohli přijmot rovnou vozy F2 a hned by se Vám vše vyplnilo, ne? Dokonce by jezdili i rychle...

                + 0 / − 0

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
                • SergioPÉREZ

                  SergioPÉREZ

                  78.108.157.XXX
                  Tak jestli byl dle Vás "souboj" inženýrských mozků v období s absolutní dominancí motorů MERCEDES to pravé ořechové, které nezabijí F1, tak to máme diametrálně odlišný pohled na závody F1. Pro mne to byla, na rozdíl od Vás ta největší nuda, předvídatelnost, doba temna celé historie závodů. Za Schumachera (pneumatiky) a Vettela (difuzor) aby byli dominantní přece jenom museli zpětnou vazbou jít tomuto vývoji na proti tak, že svým jezdeckým stylem nejlépe využili dané možnosti vozů. Za nastávající dominanci Mercedesu už rozhodly jenom prachy a Vámi již zmiňované "inženýrské mozky" Ještě místo jezdců do takových vozů posadit figuríny s čipem umělé inteligence a máte poslední část mozaiky moderní sofistikované Formule 1 02 02 02brrr...Proč hned ode zdi ke zdi unifikovat "celou" F1 jak uvádíte příkladem Formule 2. Asi zase jiný pohled na kvalitu závodů, protože jak to zavedli v INDY, nebo v nižších Formulových sériích, tak už je nesleduji. Vše jsem už nastínil v předchozích odstavcích mé diskuze k problematice "dorovnání výkonů motorů" Krásný den přeje
                  (Che11co))

                  + 2 / − 0

                  ohodnotit kladně záporně

                  Reagovat Nahlásit
  • Lahva

    Lahva

    80.250.27.XXX
    Dojeli na to, že nemají v poli alespoň dva další vozy se stejným motorem. Dat mají minimum..

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • GRAHAM

    GRAHAM

    88.103.239.XXX
    Wolff ale mluví kapku z cesty, jaké žolíky, jaky dynamometr, hodiny tam, když vývoj je zmražen. 20

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Fanda.LH

      Fanda.LH

      85.162.8.XXX
      Já to chápu tak, že by po analýze skutečné ztráty / původu ztráty, dostal Renault žolíky aby ztrátu dohnal... Tzn. vývoj by se pro něj rozmrazil...

      + 2 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • GRAHAM

        GRAHAM

        88.103.239.XXX
        To pak ano.

        + 0 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • Racek

          Racek

          78.80.232.XXX
          Podobně. Povolit věci jsako zvýšení průtoku paliva jen pro někoho by byla opravdu katastrofa... ne že už takové věci běží, třeba vývojové žolíky a hodiny v tunelu atd... což považuji za podobné zvěrstvo. To by mohlo jednou skončit že se bude jezdit na stejném nářadí... k čemuž to ale bohužel spěje. Ach jo.
          Jo, povolit ty vývovjové žolíky navíc je ovšem něco podobného. Myslím že je víc týmů, které by to právě ted potřebovsaly, že...

          + 0 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • GRAHAM

            GRAHAM

            88.103.239.XXX
            A k čemu jim asi tak bude , když budou mít 3 roky deficit na motoru a nemohou vůbec vyvíjet, s tím že na začátku zmražení byl deficit 10HP. Ostatní své motory vylepšily, přes spolehlivost. Třeba Mercedes vylepšoval ojnice, přestože mu motory nehořel, takže může na motor více tlačit, protože více vydrží. S původnímy si to nemohl dovolit.

            Myslím že by jsi měl pochopit, že je zasadní rozdíl mezi zmraženým vývojem a žetony, kde vývoj je , jen je "nějak" omezen. Jablka a hrušky.

            + 1 / − 0

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Sergio Pérez stojí na rozhraní mezi bytím a nebytím

Zaručené zprávy týkající se Péreze, nebo jenom (před)poslední dohady?

Vítejte v malém zamyšlení nad událostmi posledních dnů

Hrstka ohlédnutí za Maxem, penalizacemi a novou krví

Lando Norris s McLarenem

Příliš přísná penalizace Norrise? McLaren žádá FIA o přezkoumání způsobu udělování trestů + VIDEO

Kevin Magnussen byl jedním z nejvíce rozzlobených pilotů (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po Grand Prix: Odhodlání všech před posledním závodem roku

Smůla a současně hrdinský výkon - to byl Lando Norris v Kataru

Grand Prix pokutového bloku zvládl nejlépe Verstappen

Lewis Hamilton s Toto Wolff počítají vzájemnou spolupráci na poslední hodiny (Ilustrační foto)

Prohlášení po kvalifikaci: Očekává se závod spíše strategický než bojovný

Max Verstappen se vrátil do čela startovního pole po pěti měsících a jednom dnu (ilustrační foto)

V kvalifikaci poprvé od GP Rakouska vítězí Verstappen, Ferrari ztrácejí dech

Nico Hülkenberg vybojoval pro Haas další nesmírně důležité body.

Russella porazil týmový dvojblok McLarenu, pořadí se měnilo na cílové rovince

Valtteri Bottas v posledních podnicích letošní sezóny přikládá pod kotel (ilustrační foto)

Kvalifikace na sprint vyšla nejlépe Norrisovi, Ferrari zaostává a Pérezův pád pokračuje

Charles Leclerc v dešti v závodě v Kanadě

V Katartu začíná nejlépe Leclerc. Mercedesy a Verstappen se ztrátou

  • Pátek

    • 1. Trénink (10:30 - 11:30)
    • 2. Trénink (14:00 - 15:00)
  • Sobota

    • 3. Trénink (11:30 - 12:30)
    • Kvalifikace (15:00)
  • Neděle

    • Závod (14:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama