PROHLÁŠENÍ: "Náš čas přijde," předvídá Norris

Jana Šrámková / Robert RoBertino Pavelka, 23. července 2023, 16:54 Google+

Jak hodnotí dnešní závod na Hungaroringu jednotliví jezdci a představitelé týmů?

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Max Verstappen s vítěznou trofejí v Silverstone

Max Verstappen s vítěznou trofejí v Silverstone | foto: Pirelli

Sdílejte článek

RED BULL

Max Verstappen, 1. místo
Konečně jsme měli dobrý start, s tím jsem moc spokojen. Hodně jsme na tom pracovali a snažili se o to. Potom jsem věděl, že vnitřek zatáčky je můj. Šel jsem pozdě na brzdy, těžké auto, takže naštěstí to vše vyšlo a od té chvíle jsem si jel svůj závod. Dnes bylo auto opravdu hodně rychlé. Myslím, že na jedno kolo jsme se to trošku trápili, ale možná to bylo pro dnešek dobré. Auto se chovalo skvěle na všech pneumatikách a mohl jsem si je hlídat, vlastně proto jsem si dokázal najet takový náskok. Pro tým je dvanáct výher v řadě neskutečných. Po tom, čím si procházíme v posledních letech je to neuvěřitelné a snad si tu formu dlouho udržíme. Také už jen pracovat s týmem je zábava a užívám si to. Je dobré se ohlížet, třeba nad dnem jako byl včera, a dál se snažit, pořád chtít být lepší... Ale dny jako tento? Ty jsou perfektní.

Sergio Pérez, 3. místo
Bylo to blízko druhému místo, ale bohužel jsem se dostal do provozu pomalejších aut o kolo zpět a mimo stopu byla trať strašně špinavá, takže v posledních kolech jsem se s tím musel potýkat a ztratil pár sekund. Potom jsem se z toho dostal, ale to už bylo pozdě. Cekově si myslím, že tým měl dobrou strategii a zvládli jsme získat dobrý výsledek. Takový výsledek a výkon pomohou a nyní se vlastně budu těšit, že budu na pódiu snad každý víkend, takže snad to udržíme.

Christian Horner, šéf týmu
Dvanáct výher v řadě... Jako malý kluk si pamatuji, že jsem sledoval McLareny Senny a Prosta dokázat neuvěřitelné a vyhrát tolik. Pomyslet, že jsme to vylepšili... Byli neuvěřitelný tým a Ron Dennis byl neuvěřitelný šéf. Tohle je něco, na čem celý náš tým tady v Budapešti a v Milton Keynes tvrdě pracoval. Hodně to pro nás znamená. Checo jel skvěle. Posunul se a předjížděl, to bylo odvážné a byl hodně rychlý. To, jak se prokousával, předjel Carlose, Fernanda, Piastriho, jeho strategie... Měl dnes páru. Závod jako tento dodávají jistotu. Pro mě, to bylo prohlášení: neodepisujte mě. 

MCLAREN

Lando Norris, 2. místo
Byl to náročný závod, vůbec ne jednoduchý, zvlášť, když mě ke konci doháněl Checo, ale neměl dost rychlosti, aby to dotáhl. Takže jsem spokojen. Na začátku jsem musel bojovat, v první zatáčce to bylo něco. Ale další pódium pro Mclaren, to je úžasné. Ti kluci jsou příliš rychlí, pokud neudělají chybu nebo se něco nestane, myslím, že v tuto chvíli jsme rádi s pokrokem, který jsme udělali. Dojít sem, když se podíváme, kde jsme byli před pěti závody, trápili se v Q1 a nyní bojujeme o pole positon a pódia. To teď bereme a náš čas přijde později.

Oscar Piastri, 5. místo
První stint byl dobrý. Druhý a třetí průměrné. Chyběla rychlost. Nevím přesně proč. Trápil jsem se s pneumatikami, něco, na co se musíme podívat. Mám pocit, že jsem odvedl dobrou práci v prvním stintu a v dalších dvou se trápil. Jsem rád, že jsem si udržel páté místo. V jednu chvíli jsem si myslel, že to bude horší. Podíváme se, co jsme mohli udělat lépe. Pochopitelně auto má na víc. Takže se podíváme, co mohu udělat, abych lépe předvídal pneumatiky a učil se. Je to jen druhý závod, který jsem jel na více sadách a s více zastávkami, hodně se opotřebovávaly. Trošku se dá čekat, že se budete malinko trápit, ale vlastně chci odvést lepší práci, než co se dnes podařilo.

Zak Brown, šéf týmu
Je skvělé mít dva, vlastně tři závody, kde se daří, jezdci jedou skvěle, fungují zastávky v boxech a spolehlivost je dobrá. Snažíme se hodně. Auto je dobré, lepší. Není v něm významný rozdíl, jen jsme přidali přítlak a i tak musíme pracovat na rychlosti v pomalých zatáčkách. Jak si udržet Landa? Dát mu dobré auto. Má rád toto prostředí, tým a jde s námi tu cestu. Samozřejmě jsme na začátku roku byli všichni frustrovaní, ale jakmile půjdeme touto cestou, zůstane.

MERCEDES

Lewis Hamilton, 4. místo
Start, to rozjetí nebylo nejhorší, ale nebylo tak dobré jako Maxovo. Trošku protočení a potom byl Max na vnitřku a já vyjel mimo a dostaly mě potom i oba McLareny. Takže rozhodně ne dobrý start a trošku jsem zavzpomínal na 2015, kdy jsem se také propadl z prvního místa. Potom už jsem neměl rychlost, abych se jich držel. Vyvážení bylo v prvním stitnu špatné. Hodně nedotáčelo, vyvážení v zatáčkách, prostě jsem je nedokázal dohnat. Ale potom se to zlepšovalo a poslední stint už byl o dost lepší. Pokud bychom měli takovou rychlost od začátku, mohlo to být lepší. Ale beru ta pozitiva ze včerejška, bylo skvělé pro tým, že jsme všechny porazili v kvalifikaci a bylo to pro nás opravdu parádní.

George Russell, 6. místo
Je to nad naše očekávání. Stratégové tipovali jedenácté místo a sedmé, pokud by se podařilo opravdu všechno. A jsme šestí, před oběma Ferrari, které startovalo o 12 míst přede mnou. Auto bylo opravdu rychlé, tohle místo je jeden z mých nejoblíbenějších okruhů, daří se mi a jako týmu se nám tu také daří. Není překvapení, jak rychlí jsme byli. Je to zklamání, protože věřím, že bych jinak mohl být včera vepředu s Lewisem. Jako tým, pokud bychom měli obě auta v prvních dvou řadách, dynamika by se úplně změnila. Trošku promeškaná příležitost, ale myslím, že jsme získali dost bodů do šampionátu, takže to beru. McLaren možná udělal pokrok a je malinko před námi, ale asi víc na Landově straně. Lando odvádí skvělou práci. Ale také mě zaujal Oscar, první rok a nedělá chyby, to je působivé. Dostane se časem na Landovu úroveň. A pokud se tak stane, budou velká hrozba. Myslím, že máme pořád náskok, abychom je udrželi. Řekl bych, že v rychlosti jsme druhý nejrychlejší vůz spolu s McLareny. 

Toto Wolff, šéf týmu
Myslím, že jsme měli dnes druhé nejrychlejší auto. Pokud se podíváte na časy a také startovní pozici George, ale netěžili jsme z toho. Nicméně vidíme Verstappena jet si svoje kola a v klidu, to musí být cíl, a ten je aktuálně mimo. Start hrál určitě roli, ale může se to stát. Možná jsme také brali pneumatiky moc opatrně, příliš a je vidět, že ke konci se časy měnily. Myslím, že by to dalo patnáct sekund, nebo tak nějak. Chyběla 1,9 sek na Péreze a jen čtyři na Landa. A to si myslím, že na to jsme měli.

Ferrari

Charles Leclerc, 7. místo
Jsem frustrovaný, dnešní výsledek neodpovídá tomu, jaký pocit jsem ze závodu měl. První a třetí stint byl docela dobrý, jenže pomalá zastávka nás stála nějaký čas. Taky jsme měli problém s vysílačkou, který nás trápí už asi tři nebo čtyři závody a taky s vodou. Musíme to opravit. Máme spoustu problémů, na kterých musíme pracovat. 

Carlos Sainz, 8. místo
Na téhle trati jsme čekali lepší tempo a lepší výsledek. První stint byl fajn, start byl skvělý vydělali jsme pět pozic a poté dobře pracovali s pneumatikami. Jenže na tvrdém obutí jsem se trápil s opotřebením zadních pneumatik. Neměli jsme zkrátka tempo našich soupeřů.

Frederic Vasseur, šéf týmu
Byl o těžký závod. Charles doplatil na pomalou zastávku, která nás stála asi sedm vteřin a pak navíc přišla penalizace za předkročení rychlostního limitu v boxech. S Carlosem jsme riskovali a nasadili mu na první stint nejměkčí gumy, což se nakonec vyplatilo, ale věděli jsme, že v dalších fázích závodu to bude míst složité. Přesto... Startoval jedenáctý a skončil osmý, takže podle mě dobrý závod. Mám pocit, že výkonnostně nejsme tak daleko za soupeři, ale během tohoto víkendu jsme nedali všechno dohromady, což byl náš hlavní problém. 

Aston Martin

Fernando Alonso, 9. místo
Byl to pro nás osamělý závod. Zezadu nás nikdo neohrožoval, ale neměli jsme tempo, abychom bojovali s těmi před námi. Musíme všechno zanalyzovat a udělat maximum pro to, abychom se vrátili do bojů na špici. 

Lance Stroll, 10. místo
Desáté místo je dnes asi naším maximem. Měl jsem dobré první kolo, ale pak to z hlediska tempa zkrátka nebylo ono. Vůz je rychlý, my každopádně musíme odemknout veškerý jeho potenciál. To musí být naší prioritou. 

Mike Krack, šéf týmu
Lepšího výsledku jsme dosáhnout nemohli. Oba piloti zajeli dobrý závod, ale prostě nám chybí výkon, abychom mohli bojovat s našimi přímými konkurenty. Tak to zkrátka je. Musíme na tom zapracovat. 

WILLIAMS

Alex Albon, 11. místo

Je to docela překvapivý výsledek. Odjel jsem takový defenzivní závod, což se mi líbí. Získal jsem pozice na startu a jel v pohodě, na okruh jsme dorazili s vědomím, že nám toto prostředí příliš nevyhovuje, takže kvalifikace dopadla podle rychlosti našeho auta. Nicméně volná trať byla důležitá, i proto jsem brzy zajel do boxů. Díky volné trati jsem měl dost kol na to, abych pneumatiky dostatečně zahřál, takže jakmile jsem vyjel a povedl se mi undercut, měl jsem dostatečnou přilnavost a mohl soupeře udržet za sebou. Víme o oblastech, kde náš vůz má slabiny, ale i když jsme tu nebyli v komfortní situaci, pořád máme závoděníschopný vůz. Skončit na 11. místě a včera téměř postoupit do Q2 je dobrým znamením, takže pokud se nám naše problémy podaří vyřešit, budeme moci usilovat i na dalších okruzích o dobré místo.

Logan Sargeant, odstoupil (klasifikován osmnáctý)

Upřímně jsem spokojen s tím, jak závod probíhal. Myslím, že jsem trochu doplatil na strategii, první zastávka byla pomalá, stála mě dost, ale celkově byla rychlost ucházející - spíš dobrá s ohledem na fakt, jak tahle trať našemu vozu nesedí. Že Alex dojel opět těsně za body by nám mělo dodat dobrou náladu před Spa, kde bychom měli být opravdu silní.

Dave Robson, vedoucí výkonu vozů

Dnešek byl velmi strhující a oba piloti se po včerejšku dokázali dostat opět do hry. Absolvovali agresivní strategii, umožňující útočit, a přestože kvůli tomu byl závěrečný stint hodně náročný, vypořádali se s touto situací velmi dobře, předvedli solidní tempo a kvalitně nakládali s pneumatikami. Třebaže nezískali body, Alexovo jedenácté místo je na okruhu, o němž tušíme, že pro nás není ideální, dobrý výsledek. Udrželi jsme si také sedmou příčku v Poháru konstruktérů. 

Byla škoda, že Logan nedokončil závod, ale hodiny v závěru závodu způsobily, že jsme se rozhodli o preventivní odstavení vozu, než abychom riskovali další poškození. Do té doby podával slušný výkon a doufám, že na něj ve Spa naváže. Tam nás čeká poslední závod před letní přestávkou, bude to další rychlá trať, s ohledem na počasí a celkovou charakteristiku okruhu hodně zajímavá. Auta budou v docela odlišné konfiguraci než nyní, takže doufáme, že nám bude v Belgii dobře fungovat. Dnešní výsledek je důsledek vynikající týmové práce na trati a v továrně. Zvolili jsme dobrou strategii, zdolali dost soupeřů, zkrátka podali výborný výkon.

ALFA ROMEO

Valtteri Bottas, 12. místo
Měli jsme dobrou šanci proměnit solidní kvalifikaci v body, bohužel náš závod se zhroutil těsně po startu. Zhou měl nějaké problémy s brzdným systémem, takže jsem ho musel objet a ztratil jsem rychlost. Navíc všechny vozy startující na měkkých a středně tvrdých pneumatikách nás rychle předjely. Celkově naše tempo nebylo stejné jako včera a nedovolilo nám posunout se polem výš. Je tu ale pozitivum, které si vezeme do Belgie - v sobotu jsme z našeho balíčku vytěžili víc, takže potenciál v něm určitě je a budeme se snažit na něm dál stavět. Samozřejmě Spa je zcela jiná trať, ale celý týden budeme tvrdě pracovat, abychom našli správnou konfiguraci pro další zlepšení a boj o body.

Guanyu Zhou, 16. místo
Nadšení ze včerejšího výsledku se otočilo vzhůru nohama a nelze popřít, že dnešek byl velkým zklamáním. Musíme shromáždit všechny informace o situaci na startu - dal jsem plný plyn a najednou se něco pokazilo, musel jsem celou proceduru začít znovu, abych vůbec odstartoval. Budeme to okamžitě prověřovat, aby se podobná věc neopakovala. Po tomto incidentu byl můj závod vlastně u konce - jel jsem v závěru startovního pole a neměl mnoho šancí, jak se dostat zpět dopředu. Pozitivem tohoto víkendu je poznání, že jsme včera postoupili s oběma vozy do Q3, předvedli kvalitní kvalifikační výkon jako potvrzení vylepšení, která jsme přenesli ze Silverstone - pokračujeme správným směrem a máme možnost k otevření dalšího potenciálu. Musíme tuto dynamiku přenést do Spa a navázat na tu sobotní.

Alessandro Alunni Bravi, zástupce týmu
Po tak skvělém výkonu v kvalifikaci jsme samozřejmě zklamaní, že jsme ani jedním vozem nezužitkovali dobré startovní pozice. Takové příležitosti si nesmíme nechat ujít, bude potřeba vše řádně projít a zjistit, co a proč se nepovedlo. Zhouův vůz měl během startovní procedury problém s brzdným systémem, což ohrozilo nejen jeho závod, ale oba naše piloty. Zhou před první zatáčkou ztratil 11 pozic a následně při brzdění narazil do Ricciarda - za to dostal pětivteřinovou penalizaci, kterou si odbyl při první zastávce v boxech. Valtteri se mu musel po startu vyhnout, čímž také přišel o důležité pozice a už je nevybojoval zpět. To vše mělo za následek pád mimo TOP10 od počátku závodu - marně jsme se pokoušeli věc zachránit agresivní strategií. Přezuli jsme dřív ze středně tvrdých na bílé pneu a pokusili se o undercut, ale k návratu do první desítky nám chyběla rychlost. Dnešní výsledek je sice znepokojující, ale nacházím jedno velké pozitivum: oproti předchozím závodům se náš celkový výkon zlepšil a je třeba ho přenést do příští Grand Prix ve Spa, poslední zastávce před letní přestávkou.

ALPHATAURI

Daniel Ricciardo, 13. místo

Celý víkend považuji za dobrý a rád se vracím, cítím všechny pocity, které jsem za poslední měsíce zameškal. Od prvního víkendu si nemohu přát víc a to mi dodává sebevědomí. Dostal jsem ránu v zatáčce 1 a spadl na chvost celého pole. Poté jsem se ocitl v zácpě, ale jakmile se pole roztáhlo, dostal jsem se do rytmu a od té doby jsem si závod užíval. Tempo nebylo špatné, možná jsem dnes mohl dojet na bodech, nevím, ale naše strategie byla dobrá, jen jsme měli trochu smůlu. Na druhou stranu, ten kontakt v úvodu mohl mé působení na trati ukončit, takže jsem vděčný, že auto zůstalo v pořádku a mohl jsem jet až do konce, abych si co nejvíc zvykl. Chci se učit z chyb, které jsem udělal, abych se stále zlepšoval za pomoci mentálních poznámek, o něž se chci podělit s týmem. Celkově tu je ale plno věcí, z nichž mohu mít radost.

Juki Cunoda, 15. místo

Rozhodl jsem se začít na měkkých pneumatikách, abych získal co nejvíc pozic a start byl dobrý, posunul jsem se dopředu, takže jsem se svým výkonem spokojen. Byl jsem rychlý a dobře pracoval s pneumatikami, zejména s měkkou směsí, ale bohužel to docela neklaplo, je třeba s týmem prověřit proč. Je to škoda, tempo určitě bylo dobré. Celkově jsem ale sám ze sebe zklamaný, protože jsem po všech stránkách neodvedl maximum a nevytěžil, co bylo třeba. Opět jsem se něco naučil a hodlám to v budoucnu využít, abych dosáhl lepšího výkonu.

Claudio Balestri, technický ředitel výkonu vozů

Rozhodli jsme se závodní strategii rozdělit - Juki měl být více agresivní a jet na měkké směsi, Daniel dostal středně tvrdou. Juki také po startu dosáhl dobrého posunu k první desítce, ale Daniel dostal ránu od Zhoua a na konci prvního kola byl osmnáctý. Po deseti kolech začaly do boxů zajíždět vozy startující na červené směsi, takže jsme totéž udělali u Jukiho a dostal tvrdé pneumatiky, aby mohl odjet dlouhý druhý stint. Bohužel byla zastávka o něco delší a tak se Juki zasekl za Albonem na téže směsi. Daniel jel jinou strategii, dokončil delší první stint a v 18. kole přešel na tvrdou sadu, což byla nejflexibilnější volba pro zbytek závodu.

V druhé části oba piloti na bílých gumách dostali rozdílné pokyny - Jukiho stint jsme prodloužili, Danielův zkrátili, abychom měli volnou trať pro závěrečná kola. Vyplatilo se to, Daniel byl rychlý a zajížděl konzistentní kola, což mu umožnilo získat zpět ztracené pozice. Juki v posledním stintu na středně tvrdé směsi nedokázal postoupit výše, na Hülkenberga mu chyběly dvě desetiny. Teď se zaměříme na další závod, abychom mohli konečně bojovat o body, chceme tomu věřit.

HAAS

Nico Hülkenberg, 14. místo

Závod nebyl nic moc, což pro nás není nic nového, nějak jsme to tušili a očekávali. Abych byl spravedlivý, myslím, že to dnes vypadalo o něco lépe než v minulých závodech, takže nejsem příliš zklamaný - vzhledem k tomu, že to je jedna z nejtěžších trati: samé zatáčky a pro pilota a pneumatiky tu není příliš prostorů k úlevě. Za soupeři na bodech jsme zase nebyli až tak daleko, takže nakonec je výkon o něco lepší, než jsme čekali. 

Kevin Magnussen, 17. místo

Z výsledku moc dobrý pocit nemám, byl to pro nás den plný zklamání. Na tvrdých pneumatikách mi chyběla rychlost, nejspíš jsem měl jet na tři zastávky. Vždy se snažíme z každého závodu poučit - v Belgii zkusíme něco jiného. V tomto okamžiku je třeba se obrnit trpělivostí a vyčkat na nějaké upgrade. Je třeba zachovat chladnou hlavu a posunout se dále.

Günther Steiner, šéf týmu

Když jsme vstupovali do závodu, věděli jsme, že nás čeká boj s horkem a problémy s degradací pneumatik. Byl to těžký závod a myslím, že jsme z něj vydolovali to nejlepší, čeho jsme byli schopni. V tuto chvíli nemůžeme dělat nic jiného než pokračovat v práci na voze a snažit se vyřešit naše problémy. Soupeři nabírají formu - my zatím ne, ale pracujeme na tom.

Alpine

Esteban Ocon, nedokončil
K dnešku nemám moc co říct - je to frustrující. V první zatáčce jsme se zapletli do závodního incidentu, což vyústilo v to, že oba vozy musely odstoupit. Snad budeme mít v Belgii více štěstí a do letní přestávky vstoupíme dobře.

Pierre Gasly, nedokončil
Když oba vozy odstoupí v prvním kole, je to vždy frustrující. Stal jsem se obětí srážky několika vozů a nemohl s tím nic dělat. Jako tým se musíme zvednout a jít dál.

Otmar Szafnauer, šéf týmu
Je to pro nás zklamání. Obě naše auta se stala obětí domino efektu, kdy jeden vůz narazil do druhého. Musíme s vzchopit a příště vybojovat silný týmový výsledek. 

Vytisknout

Diskuze: PROHLÁŠENÍ: "Náš čas přijde," předvídá Norris

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Max Verstappen získal v Imole osmou pole-position v řadě, jako druhdy legendární Ayrton Senna

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Verstappen opěvuje úspěch, McLaren mu chce řádně zatopit

Piastrimu úspěch na Imole poněkud zhořkl (ilustrační foto)

Pořadí na startu GP Emilia Romagna se mění, Piastri přišel o první řadu

Sergio Pérez si připsal další nepovedený výkon

GP Emilia Romagna: Verstappen poosmé v řadě na pole-position, Ferrari zklamalo

Fernando Alonso si před kvalifikací řádně zkomplikoval život

McLaren vyhrál v dramatickém závěru poslední, dvakrát přerušený trénink

Nico Hülkenberg si vyzkoušel trať v Imole vůbec poprvé ve své kariéře (ilustrační foto)

Leclercova nadvláda pokračuje i v druhém tréninku, Cunoda velkým překvapením

Lando Norris zkoušel zpočátku konstrukční prvky, takže k měřeným časům se dostal až v druhé části tréninku (ilustrační foto)

Pochybující Leclerc ovládl první trénink, mistři světa chybovali, Albon nechal vyvěsit červenou vlajku

Charles Leclerc

Ferrari do Imoly přivezlo velká vylepšení, Leclerc před nimi varuje

Max Verstappen a Lando Norris v těsném souboji

Norris je rychlejší než Verstappen, domnívá se šéf McLarenu

Pohonná jednotka Hondy bude Red Bully poháněn příští rok naposled

Ford reaguje na zprávy o údajně slabém výkonu nového motoru Red Bullu

Logan Sargeant během prvních předsezónních testů v Bahrajnu

Je Sargeantova sedačka v ohrožení? Američan sebevědomě odmítá jakýkoli tlak

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Lewis Hamilton s Mercedesem W14

GRAFIKA: Startovní rošt GP Maďarska - Hamilton s Verstappenem před McLareny

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Ferrari do Imoly přivezlo velká vylepšení, Leclerc před nimi varuje

  2. Norris je rychlejší než Verstappen, domnívá se šéf McLarenu

  3. Leclercova nadvláda pokračuje i v druhém tréninku, Cunoda velkým překvapením

  4. Pochybující Leclerc ovládl první trénink, mistři světa chybovali, Albon nechal vyvěsit červenou vlajku

  5. GP Emilia Romagna: Verstappen poosmé v řadě na pole-position, Ferrari zklamalo

  6. McLaren vyhrál v dramatickém závěru poslední, dvakrát přerušený trénink

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud