Sainz marně žádal o možnost vysvětlit konflikt s Alonsem

Robert RoBertino Pavelka, 2. dubna 2023, 15:59 Aktualizováno 2.4.2023, 17:15 Google+

V prvním kole, kdy komisaři incidenty hodlají posuzovat shovívavěji, kolidovali Leclerc a Stroll. Kanaďan vyvázl bez potrestání a v samotném závěru se situace až na drobné odlišnosti opakovala - do clinche se dostaly stejné vozy, jen řízené jinými piloty.

Počet komentářů:  6 komentářů (Poslední 03.04. 22:16) Napište svůj názor
Postižený a přece bez újmy: Fernando Alonso o třetí místo nakonec nepřišel (ilustrační foto)

Postižený a přece bez újmy: Fernando Alonso o třetí místo nakonec nepřišel (ilustrační foto) | foto: Aston Martin

Sdílejte článek

Potrestaným byl v tomto případě Carlos Sainz jr.: jemu při kolizi s Alonsem stewardi přisoudili vinu a z toho plynoucí trest 5 vteřin. Španěl s ohledem na fakt, že se poslední kolo jelo za safety carem, neměl šanci jakkoli zmírnit dopad penalizace. Pikantní navíc je, že po kolizi nebyl vůz jeho krajana Alonsa poškozen a ono drama po druhém restartu navíc komisaři zcela anulovali, takže pilot Aston Martinu de facto i de jure nebyl střetem nijak poškozen.

Zoufalý Carlos před posledním restartem neustále opakoval do týmové radiokomunikace: "Ne, to je nepřijatelné. Ne, ne, ne! Počkejte na konec závodu a diskutujte se mnou. Prosím! Prosím! Nedělejte to!" Sainz jr. měl být právo cítit se poškozený a chtěl, aby mohl komisařům předložit svůj názor na věc. "Myslím, že to je nejnespravedlivější penalizace, jakou jsem kdy v životě viděl. Než bych nějak popustil uzdu emocím a použil sprostá slova či jinou špatnou věc, raději bych si pohovořil s komisaři. Nebo se s nimi setkal po závodě a dal řeč. Teď nemůžu o celé věci mluvit, je to dle mého názoru příliš nespravedlivé a když o tom mluvím, vůbec se necítím dobře."

Frédéric Vasseur, šéf Ferrari, pochopitelně cítil se svým pilotem a vyslovil názor, že rozhodnutí komisařů bylo až příliš unáhlené, dost možná také proto, že by Carlosovo vysvětlení stejně nemělo vliv na pořadí na stupních vítězů. Naskýtá se také otázka, zda nešlo o určitý reciproční akt vůči Alonsovi za nepříjemnosti, které si musel vytrpět při GP Saúdské Arábie. Komisaři se kvůli měnícím rozhodnutím dostali pod tlak odborníků i veřejnosti a dost možná si kontroverzním rozhodnutím chtěli zjednat respekt a preventivně zamezili dalšímu posuzování po závodě. 

"Mé zklamání leží spíš v jejich rozhodnutí ještě před koncem závodu, než aby nechali odjet kolo za safety carem a pak se k incidentu vrátili. Dávalo by smysl počkat na mé vyjádření a diskutovat o incidentu, jak na něj nahlížejí a jak ho posuzují. Ohledně umístění na stupních vítězů by se nic nezměnilo, takže žádné drama nebo časový stres," pokračuje Sainz jr.

"Vůz #14 měl v zatáčce 1 zjevný náskok před vozem #55, přesto druhý vůz najel do prvního a způsobil, že se tento roztočil a opustil trať. Abychom se vyhnuli pochybnostem, vzali jsme v úvahu i skutečnost, že ke kolizi došlo v prvním kole restartu, kdy podle konvence komisaři obvykle zaujímají shovívavější postoj k incidentům. Nicméně v tomto konkrétním případě bez ohledu na skutečnost, že se jednalo o ekvivalent incidentu mezi vozy #16 a #18 z prvního kola závodu, jsme dospěli k názoru, že v případě vozu #55 existoval dostatečný prostor, aby podnikl kroky k zabránění kolize, proto jsme nepřistoupili ke shovívavějšímu řešení," praví se ve zdůvodnění s tím, že Sainz jr. byl za incident posouzený jako "způsobení kolize" penalizován dvěma trestnými body.

Je tu samozřejmě neodbytná otázka, jak se ve světle následné kolize dvojice Gasly a Ocon jeví Sainzovo provinění natolik diametrálně odlišné, aby jeho "konto hanby" bylo obohaceno... Komisaři nakonec stejně museli řešit protest týmu Haas kvůli posouzení pořadí po třetí červené vlajce, ale ten byl zamítnut.

Vytisknout

Diskuze: Sainz marně žádal o možnost vysvětlit konflikt s Alonsem

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 6, poslední 03.04.2023 22:16 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 6 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Sergio Pérez stojí na rozhraní mezi bytím a nebytím

Zaručené zprávy týkající se Péreze, nebo jenom (před)poslední dohady?

Vítejte v malém zamyšlení nad událostmi posledních dnů

Hrstka ohlédnutí za Maxem, penalizacemi a novou krví

Lando Norris s McLarenem

Příliš přísná penalizace Norrise? McLaren žádá FIA o přezkoumání způsobu udělování trestů + VIDEO

Kevin Magnussen byl jedním z nejvíce rozzlobených pilotů (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po Grand Prix: Odhodlání všech před posledním závodem roku

Smůla a současně hrdinský výkon - to byl Lando Norris v Kataru

Grand Prix pokutového bloku zvládl nejlépe Verstappen

Lewis Hamilton s Toto Wolff počítají vzájemnou spolupráci na poslední hodiny (Ilustrační foto)

Prohlášení po kvalifikaci: Očekává se závod spíše strategický než bojovný

Max Verstappen se vrátil do čela startovního pole po pěti měsících a jednom dnu (ilustrační foto)

V kvalifikaci poprvé od GP Rakouska vítězí Verstappen, Ferrari ztrácejí dech

Nico Hülkenberg vybojoval pro Haas další nesmírně důležité body.

Russella porazil týmový dvojblok McLarenu, pořadí se měnilo na cílové rovince

Valtteri Bottas v posledních podnicích letošní sezóny přikládá pod kotel (ilustrační foto)

Kvalifikace na sprint vyšla nejlépe Norrisovi, Ferrari zaostává a Pérezův pád pokračuje

Charles Leclerc v dešti v závodě v Kanadě

V Katartu začíná nejlépe Leclerc. Mercedesy a Verstappen se ztrátou

  • Pátek

    • 1. Trénink (10:30 - 11:30)
    • 2. Trénink (14:00 - 15:00)
  • Sobota

    • 3. Trénink (11:30 - 12:30)
    • Kvalifikace (15:00)
  • Neděle

    • Závod (14:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Pierre Gaslyho na trati 28. května v Baku uvidíme

Gasly unikl trestu, jeho start v Baku není ohrožen

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Příliš přísná penalizace Norrise? McLaren žádá FIA o přezkoumání způsobu udělování trestů + VIDEO

  2. Russella porazil týmový dvojblok McLarenu, pořadí se měnilo na cílové rovince

  3. PROHLÁŠENÍ po Grand Prix: Odhodlání všech před posledním závodem roku

  4. V Katartu začíná nejlépe Leclerc. Mercedesy a Verstappen se ztrátou

  5. Kvalifikace na sprint vyšla nejlépe Norrisovi, Ferrari zaostává a Pérezův pád pokračuje

  6. Grand Prix pokutového bloku zvládl nejlépe Verstappen

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud