Fin včera v Jerezu předvedl nejrychlejší kolo a zároveň ujel největší vzdálenost ze všech: 31 kol. Týmy se seznamovaly s novou technikou a novými pohonnými jednotkami, některé zvládly pouze jedno kol a McLarenu svůj monopost na dráhu nedokázal vypravit vůbec.
"Největší výzvou je nyní zajistit, aby vše fungovalo. Nová auta jsou mnohem složitější než ta předchozí a existují tisíce detailů, které mohou práci zpomalit. Toto [úterní] dopoledne bychom byli rádi bývali ujeli o něco více kol, ale odpoledne si myslím, že jsme odvedli dobrou práci," uznává Räikkönen.
"Z jízdního hlediska jsem necítil žádný úžasný rozdíl, ačkoliv na takové názory je stále příliš brzy. Celkově můžeme uvést, že šlo o dobrý začátek. Máme solidní základ, na kterém můžeme v následujících dnech pracovat. Časy z tohoto testu nic neznamenají, rozumět tomu začneme až v Bahrajnu."
Kimi Räikkönen při svém debutu s novým Ferrari F14 T (foto: Scuderia Ferrari)
Otázka, zda jsou letošní vozy F1 mnohem pomalejší než v minulých letech, ho vůbec nevzrušila. Svým nejlepším časem zaostal za loňským rekordem prvního dne o více než 9 sekund a tři sekundy za loňským rekordem vozů GP2. "Auta že jsou mnohem pomalejší? Nemá to cenu srovnávat s minulostí, protože je všechno úplně jiné," dodal Räikkönen.