Red Bull vstoupil po zisku obou titulů minulý rok výtečně také do sezóny 2023, když ovládl Velkou cenu Bahrajnu. Za Maxem Verstappenem a Sergiem Pérezem dojel jako třetí Fernando Alonso, který během zimy přestoupil z Alpine k Aston Martinu a jako jediný pilot se může pochlubit se zkušenostmi se všemi čtyřmi výrobci pohonných jednotek v nové hybridní éře.
"Myslím, že Alonso by byl ještě mnohem silnější, kdyby se po startu nepropadl dozadu. Potom svedl fantastický souboj s Lewisem Hamiltonem. Tvrdý, ale férový. Hezký a ze staré školy. Samozřejmě, že ho to stálo čas a pneumatiky," všímá si Marko výkonu španělské hvězdy, která předjela nejen Hamiltona, ale také Russella či Carlose Sainze s Ferrari.
"To znamená, že kdyby byl hned za námi, měli bychom to mnohem náročnější. Nevím, kolik dalšího vývoje u nich bude, aspoň sen se svým věkem nemusí obávat. Je v životní formě," chválí Alonsa odborný poradce Red Bullu.
Max Verstappen projel cílem o 38 sekund před ním. Díky čemu je Red Bull tak úspěšný? "Máme velmi silné auto a ve vývoji jsme se proti loňsku zlepšili. Zároveň jsou oba naši piloti silnější," odpovídá Marko.
"Checo [Pérez] vystupoval o něco méně zpocený, ale zároveň na něj soupeři tak netlačili. Velmi chytře pečovali o pneumatiky, aniž by přicházeli o rychlost. Pro nás jde o skvělou příležitost, také díky super motoru od Hondy," pochvaluje si podporu japonské automobilky.
I přes pokutu ve výši 7 milionů dolarů a omezení aerodynamického vývoje v tunelu o 10 % za porušení rozpočtových pravidel si tým udržuje nadvládu.
"Nejde jen o vášeň a ambice, ale také o určitou harmonii, porozumění a důvěru v rámci týmu. To nás činí velmi silnými. Když fungujete na základě takové síly, pak se to zdá snadné. V pozadí je ale spousta práce," uzavírá Marko.