Carlos Sainz s Charlesem Leclercem v kvalifikaci dosáhli pouze na páté a sedmé místo, v závodě se druhý jmenovaný dokázal posunout pouze před Valtteriho Bottase s Alfou Romeo a dojet na šesté příčce. Piloti Scuderie tak skončili až za Red Bully a oběma Mercedesy.
Häkkinen je velmi překvapen tím, jak velký dopad na jejich výkonnost měl řídký vzduch na okruhu umístěném ve výšce 2240 m n. m: "Ferrari nedokázalo o víkendu bojovat s Red Bullem a ni s Mercedesem. A opět to bylo způsobeno řídkým vzduchem ve vysoké nadmořské výšce, kvůli které nemohli provozovat své turbomotory na plný výkon."
"Je to úžasné vidět, jak tato hlediska mohou mít tak dramatický vliv na výkonnost," pokračuje bývalý pilot. Šéf stáje z Maranella Mattia Binotto přiznal, že své pohonné jednotky museli utlumit, poukázal však i na další potíže, které měly dopad na jejich výkonnost.
"Ovladatelnost ani vyvážení nebyly skvělé. Musíme se podívat na důvody, ale zatím nemám jasnou odpověď. Nakonec jsme jezdili s maximálním přítlakem... nebyli jsme tak efektivní a neměli jsme kapacitu na to, abychom jezdili aspoň s maximálním výkonem," kroutí hlavou Binotto.
Verstappen si tak bez potíží dojel pro rekordní 14 vítězství během jednoho roku. "Pro Maxe a Red Bull jde o neuvěřitelnou sezónu. Jsou ve skvělé pozici, kdy si naprosto věří, věří svému vozu a strategii," poukazuje Häkkinen.
"Max dokázal šetřit měkké pneumatiky i přesto, že na něj Lewis na druhém místě tlačil. A když poté přešel na středně-tvrdé, tak jste mohli vidět, že volba tvrdých pneumatik Mercedesu pro Lewise byla příliš konzervativní. Po celou dobu jezdili na o stupeň tvrdší směsi, zatímco Red Bull je zvolil zkrátka správně," pokračuje Fin.
"Vyhrát 14 velkých cen v jedné sezóně je šílené, to jsme nikdy dříve neviděli. Jde o fantastický úspěch pro Maxe a jeho tým - a to ještě můžou snadno přidat Brazílii a Abú Zabí... Max je na jiné úrovni," dodává Häkkinen.