Zachovat ultra-úzké bočnice auto úplně změnit? Mercedes chce letos porazit Ferrari a v roce 2023 titul

Petr Hlawiczka, 19. září 2022, 06:45 Google+

Mercedes postupně zrychluje a chce do konce roku porazit Ferrari v boji o druhou příčku mezi konstruktéry. Před sezónou 2023 musí navíc učinit závažné rozhodnutí: zůstane u svých ultra-úzkých bočnic nebo předělá celé auto a vydá se cestou konvenčnější konstrukce?

Počet komentářů:  8 komentářů (Poslední 21.09. 17:19) Napište svůj názor
George Russell s Mercedesem W13 ve Spa

George Russell s Mercedesem W13 ve Spa | foto: Mercedes AMG F1 Team

Sdílejte článek

"Všechno je ve hře. Určitě máme celkem unikátní konstrukci bočnic. Nesmetli jsme se ze stolu pokračování s touto konstrukcí ani kompletní změnu filozofie," přibližuje pilot George Russell, jenž letos s vozem W13 nasbíral už 203 bodů, což je jen o 6 méně než má na kontě Sergio Pérez s nejrychlejším Red Bullem.

"Ale jestli nakonec budeme mít široké nebo úzké bočnice, to rozdíl ve výkonnosti nedělá, souvisí s tím více věcí," pokračuje 24letý britský jezdec, který letos jen dvakrát skončil na horším než pátém místě a jasně předčí i svého týmového kolegu, sedminásobného šampiona Lewise Hamiltona.

Mercedes se bude muset brzy rozhodnout, sezóna 2023 se rychle blíží. Letos se mu moc nedaří na rychlých okruzích vyžadujících nízký přítlak - například ve Spa či v Monze. Dobrou zprávou je, že jeho inženýři ví, v čem je problém.

Porovnání Ferrari F1-75 s širokými bočnicemi (vlevo) s Mercedesem W13 s ultra-úzkými bočnicemi

Porovnání Ferrari F1-75 s širokými bočnicemi (vlevo) s Mercedesem W13 s ultra-úzkými bočnicemi | zdroj: Formula1.com

"Myslím, že přesně chápeme, proč jsme byli konkurenceschopní na okruzích, jako je Zandvoort a Budapešť, a rozumíme tomu, proč na těchto rychlých [Monza] nejsme konkurenceschopní. Neznamená to ale, že ty problémy dokážeme přes noc vyřešit," upozorňuje Russell.

"Musíme ale pokračovat ve vývoji tohoto auta a příští rok půjde o evoluci tohoto vozu. Myslím si, že nyní máme zcela jasno, jakým směrem auto vyvíjet," věří talentovaný pilot Mercedesu, jenž před sezónou přišel z Williamsu, aby nahradil Valtteriho Bottase.

"Monza rozhodně nebyl náš nejlepší závod sezóny, auto se neřídilo nikterak skvěle, po 1. tréninku v pátek jsme přišli o celkem dost výkonnosti a fakt nevíme proč. Ale největší věcí byla rychlost Ferrari, ta nás překvapila. Čekali jsme, že Max a Red Bully budou rychlé, přesně jako byly o víkendu a ve Spa, ale Ferrari nás nachytalo, proto jsme ve skutečnosti nemohli bojovat o druhé místo," přiznává Russell.

img-responsive

George Russell se svou trofejí za 2. místo po závodě v Holandsku | foto: Mercedes AMG F1 Team

Cíl pro zbytek sezóny: porazit Ferrari
Mercedes na Ferrari ztrácí v šampionátu 35 bodů, ale stále usiluje o to, aby se dostalo před něj. Šanci ještě má vzhledem k tomu, že do konce zbývá odjet šest velkých cen (Singapur, Suzuka, Austin, Mexiko, Interlagos a Abú Zabí).

"Chceme se pokusit zabojovat s Ferrari o tu druhou pozici, chceme se pokusit letos vyhrát závod nebo ideálně více závodů, ale hlavně se chceme dostat zpět do hry, abychom mohli řádně bojovat příští rok o titul," komentuje technický ředitel Mercedesu Mike Elliott.

"Opravdovým povzbuzením pro mě je pochopení, která plyne ze simulační práce a z aerodynamického tunelu. Umožňuje nám to přicházet na to, proč dochází k výkyvům ve výkonnosti, co potřebujeme k tomu, abychom mohli bojovat na čele a co musíme udělat během zimy. To jsou podle mě klíčové věci," uzavírá Elliott.

Vytisknout

Diskuze: Zachovat ultra-úzké bočnice auto úplně změnit? Mercedes chce letos porazit Ferrari a v roce 2023 titul

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 8, poslední 21.09.2022 17:19 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 8 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

George Russell v 2. tréninku v Suzuce

Odpoledne za deště nejrychlejší Mercedesy, Magnussen před oběma Ferrari

Fernando Alonso v závodě v Singapuru

Propršený první trénink v Suzuce patřil Alonsovi, Schumacher boural

Lewis Hamilton naráží do Maxe Verstappena v závodě v Saúdské Arábii

Jestli porušili pravidla, měl by přijít trest, říká Hamilton na adresu Red Bullu

Logo Hondy je na Red Bullu zpět

Honda posiluje svůj vztah s Red Bullem, její logo se vrací na vozy F1

Fernando Alonso s Alpine A522 v Singapuru

"Nespolehlivost mého vozu je nepřijatelná, mohl jsem mít o 60 bodů více," zlobí se Alonso

Mick Schumacher před závodem ve Francii

Williams rozhodne o 2. jezdci až po sezóně, mluví se o Schumacherovi či Sargeantovi

Daniel Ricciardo v Singapuru jel se starší konfiguraci vozu MCL36, nové díly dostane až v Suzuce

"Bude to těsné až do konce," věstí spokojený McLaren po obratu v bitvě s Alpine. Novinky fungují

George Russell s Mercedesem W13

Russell zajel nejrychlejší kolo GP Singapuru, bod za něj ale nedostal + STRATEGIE

Sergio Pérez předvedl v Singapuru bezchybný výkon

GP SINGAPURU: Vítězí Red Bull i přes potrestání, ale Verstappen na titul ještě čeká

Sergio Pérez se svou trofejí za druhé místo po závodě v Ázerbájdžánu

PROHLÁŠENÍ po závodě: Pérez do toho dal vše

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. LECLERC, 3. ... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Nyck de Vries při svém debutu s Williamsem v Monze

Má nakročeno do F1? de Vries přiznává jednání s třemi týmy a jmenuje je

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: "Budeme dál kousat," slibuje Hamilton, útok plánuje i Pérez

  2. GP SINGAPURU: Vítězí Red Bull i přes potrestání, ale Verstappen na titul ještě čeká

  3. KVALIFIKACE GP SINGAPURU: Pneumatikový horror svědčil Leclercovi, Verstappen neměl dost paliva

  4. Verstappen: Měl bych mít možnost kritizovat!

  5. Hamilton v 1. tréninku v Singapuru překvapivě poráží Verstappena, Ferrari třetí

  6. Druhý trénink patřil v Singapuru Ferrari

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud