O víkendu se týmy po měsíci volna sejdou na upraveném závodním okruhu v Belgii, kde byl položen nový asfalt (zatáčky 2 - 4, 8 a 9) a přibyly čtyři štěrkové zóny. Jde o největší změnu, kterou Spa-Francorchamps prošlo od doby návratu F1.
Povrch by měl být rychlejší a piloti by měli projíždět zatáčkou Eau Rouge stále na plný plyn, i když letos došlo ke zpomalení monopostů. Zajímavou podívanou nabídne také první zatáčka La Source, jež je nově těsně lemována štěrkovou zónou.
Mercedes jde do víkendu s 30bodovou ztrátou na druhé Ferrari, tento náskok chce postupně stahovat: "Do přestávky jsme vstoupili po sérii vydařených závodů a po závodním víkendu, v němž jsme letos zatím nasbírali nejvíce bodů," ohlíží se jeho šéf Toto Wolff.
"I když stále ještě plně nebojujeme o vítězství, tak se blížíme. Proto si musíme udržet tempo a vytvářet tlak. Přestávky byla pro tým důležitá, odpočinul si, strávil čas s rodinami, jejichž podpora je letos neocenitelná," pokračuje šéf Mercedesu, který má po přestávce nasadit velký balík vylepšení.
"Čeká nás intenzivní druhá polovina sezóny s devíti příležitostmi pro zlepšení, učinění pokroku a snad i pro boj o vítězství s Red Bullem a Ferrari," uvádí šéf Stříbrných šípů, které zůstaly u svého konceptu ultra-úzkých bočnic. Postupně zvládly poskakování svého vozu W13, porozuměly jeho chování a očividně jej zrychlily.
"Spa-Francorchamps není třeba představovat. Jde o klasickou trať ze staré školy, dějiště mnoha ikonických okamžiků v historii F1 a neuvěřitelnou výzvu pro auta i jezdce. Těšíme se na návrat na tuto trať, snad letos fanouškům v Belgii předvedeme skvělou show, když budeme zároveň oslavovat 55 let Mercedesu AMG se zábavnými aktivitami," dodává Wolff.
Mercedes ve Velké ceně Belgie získal čtyři vítězství - stejně jako Williams a Red Bull. Na koni by měl být Max Verstappen, který zde ovládl poslední dva závody.