DISKUZE K ČLÁNKU Zachovat ultra-úzké bočnice auto úplně změnit? Mercedes chce letos porazit Ferrari a v roce 2023 titul

Mercedes postupně zrychluje a chce do konce roku porazit Ferrari v boji o druhou příčku mezi konstruktéry. Před sezónou 2023 musí navíc učinit závažné rozhodnutí: zůstane u svých ultra-úzkých bočnic nebo předělá celé auto a vydá se cestou konvenčnější konstrukce?

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Zachovat ultra-úzké bočnice auto úplně změnit? Mercedes chce letos porazit Ferrari a v roce 2023 titul

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 8, poslední 21.09.2022 17:19 Vložte komentář

Nejlepší názory

» jumpman (Hlasovali 2 lidé) 20.09.2022 15:32
nesmysl, problém mercedesu není jen přítlak od… »
» Ferda (Hlasoval 1 člověk) 19.09.2022 17:32
Letošní Mergl je názorná ukázka jaké následky… »
» juras (Hlasoval 1 člověk) 19.09.2022 22:36
Podle mě není dobrá zpráva pro Mercedes že se… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

  • juras

    juras

    88.103.92.XXX
    Podle mě není dobrá zpráva pro Mercedes že se ještě nerozhodl kterou cestou půjde...

    + 1 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Fanda.LH

      Fanda.LH

      85.162.8.XXX
      Realita bude jiná, pravdu se dozvíme co nevidět... Buď letos alespoň část změny nasadí nebo zůstanou u stejného konceptu...

      + 1 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
  • Ferda

    Ferda

    193.165.97.XXX
    Letošní Mergl je názorná ukázka jaké následky může přinést nejlépe odvedená práce.
    Hned v prvních závodech bylo divné jak některé týmy z konce pole (loňského) zázračně povyskočily nahoru. Dle mě více vsadili na aeropřítlak a do groundefektu nevložili tolik sil jako Mercedes a to se pro ně nakonec stálo výhodou.
    Mercedes to prostě s groundefektem přepísk tak moc, že by z tak silného přítlaku měl radost snad jen Přemysl Oráč.

    RB sice ze začátku taky poskakoval, ale tam mají Adriana, který velice rychle pochopil jak vůz vyladit do správné rovnováhy aeropřítlaku s přísavným efektem.
    Mergl s Ferrari museli počkat až co jim vyplivnou počítače.

    A jak to půjde dál? No RB nejspíše bude šperkovat současný vůz, Mercedes asi trošku přibere a Ferrari nastoupí pořádnou odtučňovací kůru.

    + 1 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • B2SoS

      B2SoS

      193.165.68.XXX
      A já myslel, že ty mini bočnice byly kvůli tomu aero přítlaku...

      + 1 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • Ferda

        Ferda

        193.165.96.XXX
        Mini bočnice vznikly kvůli menšímu aero odporu.
        Takže z mého pohledu se Mercedes vydal velice správným směrem, ale šel příliš do extrému.
        RB jako jediný si zvolil zlatou střední a dnes se jeví jako nepřekonatelný. Určitě právem.

        + 0 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
    • jumpman

      jumpman

      178.255.168.XXX
      nesmysl, problém mercedesu není jen přítlak od ground efektu. Tím, že nemají bočnice, je jejich podlaha příliš pružná, proto si vybrečeli ty zpevňovací tyčky, když to chtějí zpevnit, roste hmotnost... a dalším problémem je podvozek. Mercedes měl nejpropracovanější systém hydrauliky podvozku a s novými pravidly v podstatě o všechno přišli. Jsou v situaci jako williams v 94 po zákazu aktivního zavěšení. Vypořádají se s tím, ale je otázkou jak jim to bude dlouho trvat

      + 2 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • Ferda

        Ferda

        193.165.96.XXX
        A jak vysvětlíš, že momentálně nejvíce poskakuje Ferrari se svou almarou kolem kokpitu?

        + 0 / − 1

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • jumpman

          jumpman

          178.255.168.XXX
          tam je problém v naprosto jiné části. Mercedes v podstatě tahá podlahu po zemi a evidentně přišel na to, jak si poradit s přebytečným přítlakem a pomáhá jim i FIA.
          Ferrari poskakuje protože jim to poskakování reálně nikdy nevadilo a jak říká pepa král, dokud to s jezdcem úplně nemlátí o zem, tak reálně nemá problém. A navíc pokud si všimneš, tak v současné době ty auta začnou skákat spíš po přejezdu nějaké nerovnosti, než jen od aerodynamiky, takže bych to viděl spíš na problém v oblasti podvozku. Tam má vychytávku red bull s těmi svými tlumiči...

          + 0 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit

Aktuálně

George Russell v 2. tréninku v Suzuce

Odpoledne za deště nejrychlejší Mercedesy, Magnussen před oběma Ferrari

Fernando Alonso v závodě v Singapuru

Propršený první trénink v Suzuce patřil Alonsovi, Schumacher boural

Lewis Hamilton naráží do Maxe Verstappena v závodě v Saúdské Arábii

Jestli porušili pravidla, měl by přijít trest, říká Hamilton na adresu Red Bullu

Logo Hondy je na Red Bullu zpět

Honda posiluje svůj vztah s Red Bullem, její logo se vrací na vozy F1

Fernando Alonso s Alpine A522 v Singapuru

"Nespolehlivost mého vozu je nepřijatelná, mohl jsem mít o 60 bodů více," zlobí se Alonso

Mick Schumacher před závodem ve Francii

Williams rozhodne o 2. jezdci až po sezóně, mluví se o Schumacherovi či Sargeantovi

Daniel Ricciardo v Singapuru jel se starší konfiguraci vozu MCL36, nové díly dostane až v Suzuce

"Bude to těsné až do konce," věstí spokojený McLaren po obratu v bitvě s Alpine. Novinky fungují

George Russell s Mercedesem W13

Russell zajel nejrychlejší kolo GP Singapuru, bod za něj ale nedostal + STRATEGIE

Sergio Pérez předvedl v Singapuru bezchybný výkon

GP SINGAPURU: Vítězí Red Bull i přes potrestání, ale Verstappen na titul ještě čeká

Sergio Pérez se svou trofejí za druhé místo po závodě v Ázerbájdžánu

PROHLÁŠENÍ po závodě: Pérez do toho dal vše

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. LECLERC, 3. ... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama