DISKUZE K ČLÁNKU Zachovat ultra-úzké bočnice auto úplně změnit? Mercedes chce letos porazit Ferrari a v roce 2023 titul
Mercedes postupně zrychluje a chce do konce roku porazit Ferrari v boji o druhou příčku mezi konstruktéry. Před sezónou 2023 musí navíc učinit závažné rozhodnutí: zůstane u svých ultra-úzkých bočnic nebo předělá celé auto a vydá se cestou konvenčnější konstrukce?
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: Zachovat ultra-úzké bočnice auto úplně změnit? Mercedes chce letos porazit Ferrari a v roce 2023 titul
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
-
-
Ferda
17:32 19.09.2022 193.165.97.XXXLetošní Mergl je názorná ukázka jaké následky může přinést nejlépe odvedená práce.
Hned v prvních závodech bylo divné jak některé týmy z konce pole (loňského) zázračně povyskočily nahoru. Dle mě více vsadili na aeropřítlak a do groundefektu nevložili tolik sil jako Mercedes a to se pro ně nakonec stálo výhodou.
Mercedes to prostě s groundefektem přepísk tak moc, že by z tak silného přítlaku měl radost snad jen Přemysl Oráč.
RB sice ze začátku taky poskakoval, ale tam mají Adriana, který velice rychle pochopil jak vůz vyladit do správné rovnováhy aeropřítlaku s přísavným efektem.
Mergl s Ferrari museli počkat až co jim vyplivnou počítače.
A jak to půjde dál? No RB nejspíše bude šperkovat současný vůz, Mercedes asi trošku přibere a Ferrari nastoupí pořádnou odtučňovací kůru.-
-
jumpman
15:32 20.09.2022 178.255.168.XXXnesmysl, problém mercedesu není jen přítlak od ground efektu. Tím, že nemají bočnice, je jejich podlaha příliš pružná, proto si vybrečeli ty zpevňovací tyčky, když to chtějí zpevnit, roste hmotnost... a dalším problémem je podvozek. Mercedes měl nejpropracovanější systém hydrauliky podvozku a s novými pravidly v podstatě o všechno přišli. Jsou v situaci jako williams v 94 po zákazu aktivního zavěšení. Vypořádají se s tím, ale je otázkou jak jim to bude dlouho trvat-
-
jumpman
17:19 21.09.2022 178.255.168.XXXtam je problém v naprosto jiné části. Mercedes v podstatě tahá podlahu po zemi a evidentně přišel na to, jak si poradit s přebytečným přítlakem a pomáhá jim i FIA.
Ferrari poskakuje protože jim to poskakování reálně nikdy nevadilo a jak říká pepa král, dokud to s jezdcem úplně nemlátí o zem, tak reálně nemá problém. A navíc pokud si všimneš, tak v současné době ty auta začnou skákat spíš po přejezdu nějaké nerovnosti, než jen od aerodynamiky, takže bych to viděl spíš na problém v oblasti podvozku. Tam má vychytávku red bull s těmi svými tlumiči...
-
-
-
Nadcházející závod 24.11.2024
GP Las Vegas50 kol (309.958 km)
Las Vegas
-
Pátek
- 1. Trénink (5:30 - 6:30)
- 2. Trénink (9:00 - 10:00)
-
Sobota
- 3. Trénink (5:30 - 6:30)
- Kvalifikace (9:00)
-
Neděle
- Závod (7:00)
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí
dní | hod | min | sek