DISKUZE K ČLÁNKU Zachovat ultra-úzké bočnice auto úplně změnit? Mercedes chce letos porazit Ferrari a v roce 2023 titul

Mercedes postupně zrychluje a chce do konce roku porazit Ferrari v boji o druhou příčku mezi konstruktéry. Před sezónou 2023 musí navíc učinit závažné rozhodnutí: zůstane u svých ultra-úzkých bočnic nebo předělá celé auto a vydá se cestou konvenčnější konstrukce?

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Zachovat ultra-úzké bočnice auto úplně změnit? Mercedes chce letos porazit Ferrari a v roce 2023 titul

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 8, poslední 21.09.2022 17:19 Vložte komentář

Nejlepší názory

» jumpman (Hlasovali 2 lidé) 20.09.2022 15:32
nesmysl, problém mercedesu není jen přítlak od… »
» Ferda (Hlasoval 1 člověk) 19.09.2022 17:32
Letošní Mergl je názorná ukázka jaké následky… »
» juras (Hlasoval 1 člověk) 19.09.2022 22:36
Podle mě není dobrá zpráva pro Mercedes že se… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

  • juras

    juras

    88.103.92.XXX
    Podle mě není dobrá zpráva pro Mercedes že se ještě nerozhodl kterou cestou půjde...

    + 1 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Fanda.LH

      Fanda.LH

      85.162.8.XXX
      Realita bude jiná, pravdu se dozvíme co nevidět... Buď letos alespoň část změny nasadí nebo zůstanou u stejného konceptu...

      + 1 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
  • Ferda

    Ferda

    193.165.97.XXX
    Letošní Mergl je názorná ukázka jaké následky může přinést nejlépe odvedená práce.
    Hned v prvních závodech bylo divné jak některé týmy z konce pole (loňského) zázračně povyskočily nahoru. Dle mě více vsadili na aeropřítlak a do groundefektu nevložili tolik sil jako Mercedes a to se pro ně nakonec stálo výhodou.
    Mercedes to prostě s groundefektem přepísk tak moc, že by z tak silného přítlaku měl radost snad jen Přemysl Oráč.

    RB sice ze začátku taky poskakoval, ale tam mají Adriana, který velice rychle pochopil jak vůz vyladit do správné rovnováhy aeropřítlaku s přísavným efektem.
    Mergl s Ferrari museli počkat až co jim vyplivnou počítače.

    A jak to půjde dál? No RB nejspíše bude šperkovat současný vůz, Mercedes asi trošku přibere a Ferrari nastoupí pořádnou odtučňovací kůru.

    + 1 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • B2SoS

      B2SoS

      193.165.68.XXX
      A já myslel, že ty mini bočnice byly kvůli tomu aero přítlaku...

      + 1 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • Ferda

        Ferda

        193.165.96.XXX
        Mini bočnice vznikly kvůli menšímu aero odporu.
        Takže z mého pohledu se Mercedes vydal velice správným směrem, ale šel příliš do extrému.
        RB jako jediný si zvolil zlatou střední a dnes se jeví jako nepřekonatelný. Určitě právem.

        + 0 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
    • jumpman

      jumpman

      178.255.168.XXX
      nesmysl, problém mercedesu není jen přítlak od ground efektu. Tím, že nemají bočnice, je jejich podlaha příliš pružná, proto si vybrečeli ty zpevňovací tyčky, když to chtějí zpevnit, roste hmotnost... a dalším problémem je podvozek. Mercedes měl nejpropracovanější systém hydrauliky podvozku a s novými pravidly v podstatě o všechno přišli. Jsou v situaci jako williams v 94 po zákazu aktivního zavěšení. Vypořádají se s tím, ale je otázkou jak jim to bude dlouho trvat

      + 2 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • Ferda

        Ferda

        193.165.96.XXX
        A jak vysvětlíš, že momentálně nejvíce poskakuje Ferrari se svou almarou kolem kokpitu?

        + 0 / − 1

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • jumpman

          jumpman

          178.255.168.XXX
          tam je problém v naprosto jiné části. Mercedes v podstatě tahá podlahu po zemi a evidentně přišel na to, jak si poradit s přebytečným přítlakem a pomáhá jim i FIA.
          Ferrari poskakuje protože jim to poskakování reálně nikdy nevadilo a jak říká pepa král, dokud to s jezdcem úplně nemlátí o zem, tak reálně nemá problém. A navíc pokud si všimneš, tak v současné době ty auta začnou skákat spíš po přejezdu nějaké nerovnosti, než jen od aerodynamiky, takže bych to viděl spíš na problém v oblasti podvozku. Tam má vychytávku red bull s těmi svými tlumiči...

          + 0 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Pohonná jednotka Hondy

Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

Lando Norris po startu zádovu v Austrálii

McLaren doufá, že i letos dokáže ve vývoji předčit své soupeře. Kdy nasadí další novinky?

Lewis Hamilton s Mercedesem W15 v Bahrajnu

Alonso už nepovažuje Mercedes za atraktivní. Zůstává u Aston Martinu, opět s Hondou za zády

Sebastian Vettel

Vettel k Mercedesu a Sainz k Red Bullu? Vyjádřují se Russell i Marko

Max Verstappen s Red Bullem RB20

"Maxe už letos nikdo nedostihne," mrzí Wolffa. Hamilton odešel z tiskové konference

Alexander Albon a celý Williams zatím mají ke spokojenosti hodně daleko

PROHLÁŠENÍ po GP Japonska: Rozjásaný Cunoda, pohřební nálada u Williamsu

Juki Cunoda rozjásal davy domácích fanoušků

GP JAPONSKA: Pohodové vítězství Red Bullu, Ferrari strategicky na výši

McLarenům se kvalifikace mimořádně vydařila

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Red Bull na koni, u McLarenu vládne bojovná nálada

Max Verstappen bez konkurence opanoval kvalifikaci na okruhu Suzuka

KVALIFIKACE GP JAPONSKA: Red Bull zpět na vítězné vlně, úspěšný McLaren, potrestaný Mercedes

Aston Martin přivezl do Suzuky několik drobných aerodynamických změn

Poslední trénink opanovaly Red Bully s Mercedesy v zádech, Ferrari ztrácí

  • Pátek

    • Trénink (5:30 - 6:30)
    • Kvalifikace (9:30 - 10:14)
  • Sobota

    • Závod (5:00 - 6:00)
    • Kvalifikace (9:00 - 10:00)
  • Neděle

    • Závod (9:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama