"Nevyhráli bychom ani s lepší strategií," tvrdí Ferrari po závodu v Maďarsku

Petr Hlawiczka, 2. srpna 2022, 07:00 Google+

Italská stáj měla velmi dobrou výchozí pozici k ovládnutí Velké ceny Maďarska, když do ní startovala z prvního a druhého místa za Mercedesem Georgea Russella. Místo postupu vpřed si však pohoršila, Charles Leclerc po špatné strategii skončil šestý, Carlos Sainz čtvrtý, zatímco pro vítězství si dojel z desáté pozice Max Verstappen. Její šéf Mattia Binotto přesto tvrdí, že by jim lepší strategie nepomohla.

Počet komentářů:  30 komentářů (Poslední 08.09. 17:20) Napište svůj názor
Carlos Sainz a Charles Leclerc v závodě v Maďarsku

Carlos Sainz a Charles Leclerc v závodě v Maďarsku | foto: Scuderia Ferrari

Sdílejte článek

O tom, jak Ferrari prokaučovalo minulý závod na Hungaroringu se bude ještě nějakou dobu mluvit. Většina týmů věděla, že je důležité se vyhnout tvrdým pneumatikám, které bylo problém za chladnějších podmínek zahřát - ostatně šlo to vidět na rychlosti vozů Alpine, které na ně brzy přešly. Scuderia se však nepoučila a nyní ještě bagatelizuje význam správné strategie.

Leclerc chvíli v závodě vedl, po přezutí na tvrdou směs se však jeho tempo propadl a Max Verstappen si jej dvakrát za sebou bez potíží podal, i když mezitím skončil v 360° smyku. Ferrari s Charlesem mohlo pomýšlet se správnou strategií na podstatně lepší výsledek a zřejmě si i dojet pro vítězství před Red Bullem.

"Nemyslím si," oponoval Binotto, který před cestou do Maďarska hrdě ohlašoval útok na první a druhé místo ve všech zbývajících podnicích letošní sezóny. "To, co nám dnes scházelo, byla opravdu rychlost a tempo. Nemyslím si, že bychom dnes mohli vyhrát, a důvody pro to neznám."

Pneumatikové strategie GP Maďarska 2022

Pneumatikové strategie GP Maďarska 2022 | zdroj: Pirelli

"Protože to je poprvé v prvních 13 závodech, kdy jsme neměli rychlost na vítězství. Musíme se na to nejprve podívat z výkonnostního hlediska, abychom to pochopili. Jsem si docela jistý tím, že tomu porozumíme a že porozumíme tomu, proč pneumatiky nefungovaly řádně," slibuje šéf Ferrari.

V pátek to přitom ještě s jejich rychlostí vypadalo výborně, když ovládli oba tréninky. V neděli ale přišel nečekaný propad. "Kdybych se nechal vést páteční rychlostí, pak bychom měli v závodě snadno skončit na 1. a 2. místě. Jenže v neděli to byl boj v každém kole, auto nebylo vyvážené," přibližuje Sainz.

"Nemohl jsem na to tlačit, protože jsem začínal nadměrně opotřebovávat přední pneumatiky. Zkrátka jsem se s autem hodně trápil. Nepřekvapuje mě, že jsem dojel čtvrtý, protože pocit ve voze byl hodně bídný," pokračuje španělský pilot.

img-responsive

Carlos Sainz a Charles Leclerc po závodě v Maďarsku | foto: Scuderia Ferrari

Výkonnost podle něj byla tím prvořadým problémem, nikoliv strategie: "Srovnejte mé tempo na měkkých pneumatikách se Lewisovým. Je jasné, že jsme se dnes byli pomalejší proti pátku, kdy jsme jezdili mnohem rychleji," odkazuje na Hamiltona, který dojel po startu ze sedmého místa druhý.

"Nakonec jsme stavěli brzy, protože nám odcházely přední pneumatiky. A nakonec, ano, tempo možná nebylo špatné, ale 15 kol jsme se trápili s degradací. Musíme zanalyzovat, proč na nás měly teploty takový dopad," popisuje zasmušile Sainz.

"V pátek jsme na to tlačil a nedocházelo k žádné degradaci. A dnes jsem na to nemohl tlačit, přitom ty přední degradovaly šíleně. Za mě šlo tedy spíše o rychlost. Nevím, jak to bylo u druhého auta. U mě šlo dnes o teploty a obrovskému výkonnostnímu propadu, který jsem nečekal," dodává Španěl.

Ztráta Ferrari na Red Bull před letní přestávkou narostla na 97 bodů, naopak náskok na třetí Mercedes se ztenčil o dalších 14 bodů: nyní činí už jen 30 bodů. Manko Leclerca v šampionátu jezdců se navýšilo na 80 bodů, do konce sezóny zbývá už jen 9 podniků.

Vytisknout

Diskuze: "Nevyhráli bychom ani s lepší strategií," tvrdí Ferrari po závodu v Maďarsku

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 30, poslední 08.09.2022 17:20 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 30 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Kevin Magnussen ukázal, jak se bojuje za týmové barvy

Ohlédnutí za GP Saúdské Arábie

Letecký pohled na okruh v Džiddě

GRAFIKA: Startovní rošt v Džiddě - Red Bull v 1. řadě před Ferrari

Max Verstappen s novým Red Bull RB20 při testech v Bahrajnu

Kvalifikaci ovládl Verstappen, Bearman v bitvě s Hamiltonem

Max Verstappen v Bahrajnu

V závěrečném tréninku nejrychlejší Verstappen, Bearman desátý. Zhou havaroval

Carlose o víkendu za volantem neuvidíme

Ferrari náhle mění sestavu: Sainz se už v Bahrajnu nesveze, místo něj povolán nováček

Max Verstappen s novým Ferrari SF-24 při testech v Bahrajnu

První trénink v Saúdské Arábii pro Verstappena, druhý pro Alonsa

Lewis Hamilton, Max Verstappen a George Russell společně na pódiu

Verstappen k Mercedesu? "Bylo by to vzrušující," reaguje Russell

Fernando Alonso v Bahrajnu

Scházejí nám 3 či 4 desetiny, popisuje zklamaně Alonso. Briatore pro něj hledá tu nejlepší možnost

Max Verstappen pro sezónu 2024

U Red Bullu vládne napětí dál, Verstappen volá po konci Hornera. Odejde Max ke konkurenci?

Max Verstappen a Sergio Pérez přivezli Red Bullu 29. double

PROHLÁŠENÍ po závodě: Verstappen nečekal, že vše bude tak snadné

  • Pátek

    • 1. Trénink (2:30 - 3:30)
    • 2. Trénink (6:00 - 7:00)
  • Sobota

    • 3. Trénink (2:30 - 3:30)
    • Kvalifikace (6:00)
  • Neděle

    • Závod (5:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

GP Maďarska (Hungaroring)

FOTO: Nedělní závod na Hungaroringu

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud