Nový dodavatel gum do F1 se chce ujistit, že je jeho produkt dobře vyvinutý i pro tak intenzivní nároky, jaké jsou na gumy kladeny v Istanbulu. Na programu testů by také mělo být zhodnocení nové tvrdé směsi a dalších vylepšení pro rok 2012.
Ačkoliv Pedro de la Rosa nedávno podepsal novou smlouvu s McLarenem, tak se Pirelli netajilo tím, že by Španěla ještě pro tento test rádo naposledy využilo. Důvodem jsou jeho velké zkušenosti s vývojem těchto gum.
"Napsal jsem pneumatikové pracovní skupině, že se Pedro zúčastní toho testu. Neměli jsme od něj žádnou negativní vazbu. Potřebujeme ho nutně použít. S našim vozem jezdil již vloni a my Toyotu pro letošek dost modifikovali. Vycházeli jsme z aktuálních předpisů, abychom získali lepší přilnavost. Cílem bylo získat přítlak podobnější tomu, který teď mají jezdci v závodech," říká pro Autosport Paul Hembery, sportovní šéf Pirelli.
"Podle toho jak tomu rozumím, tak nýnější vozy jsou na tom s přítlakem podobně těm z konce roku 2010. Takže jsme na autě museli udělat opravdu hodně změn. Proto potřebujeme Pedra, aby nám řekl rozdíl mezi vozem předtím a teď. Chceme si také prověřit náš aktuální produkt a práci s novým produktem."
Podle slov Hembery se jeho společnost rozhodla testovat v turecku kvůli rychlým zatáčkám 8 a 9, které jsou náročné na gumy. "Test je hlavně kvůli pracem pro rok 2012, pracujeme na nových produktech. Chceme si také zkusit zatáčky 8 a 9 v Istanbulu, jsou velkou výzvou. Jedeme tam, abychom si to radši dvakrát ověřili."