Holanďan s Red Bullem předvedl v 53. kole závodu čas 1:20,504 min, čímž o 1,1 sekundy předčil pokus druhého Lewise Hamiltona s Mercedesem. Jeho týmový kolega George Russell byl o dalších 0,65 sekundy zpět.
Lando Norris byl s McLarenem byl ještě o 2 setiny horší - obsadil čtvrtou příčku. Sergio Pérez, jenž jej v závěru marně stíhal skončil, končí v tomto pořadí hned za ním, ovšem před oběma vozy Ferrari.
Druhý pilot McLarenu Oscar Piastri byl ve svém nejlepším pokusu o 0,55 sekund pomalejší než jeho týmový kolega, což stačilo na osmou pozici. Do první desítky se vešli ještě Fernando Alonso a Juki Cunoda.
Pneumatiky a strategie
Týmy si v kvalifikaci poprvé vyzkoušely nová pravidla (pouze tvrdé pneumatiky pro Q1, středně-tvrdé pro Q2 a pouze měkké pro Q3) stejně jako o stupeň měkčí směsi než v minulosti - tento experiment bude zopakován v záři v Monze na okruhu se zcela odlišnými vlastnostmi.
Kvalifikace byla díky tomu méně předvídatelná než obvykle, protože piloti čelili nové výzvě - rychle se přizpůsobit jiné směsi. To, že pro závod měli k dispozici dvě sady z každé směsi přispělo k větší flexibilitě v oblasti strategií.
Za horkého počasí (trať 53 °C) všichni piloti sáhli po dvou výměnách pneumatik, s vysokou degradací ale paradoxně neměl nikdo problémy. Čtyři z nich dokonce použili měkkou směs hned pro start závodu. Vítězné duo zvolilo strategii středně-tvrdá - tvrdá - středně tvrdá, u ostatních jsme viděli různé permutace dvouzastávkových strategií.