A ten ve Formuli 1 potřebujete jako sůl. Ne snad, že by nebyla potřebná složka jezdce, ale bez kvalitního materiálu je i ten nejlepší jezdec bezradný. Tak to prostě je. Jen si vzpomeňme na Alonsovu éru u Ferrari, kdy nonstop bojoval proti Sebastianu Vettelovi v objektivně rychlejším Red Bullu.
Teď něco podobného zažívá Lewis Hamilton. Sedminásobný šampion Formuli 1 od roku 2014 dominoval. Pomohl mu k tomu Mercedes, který Lewisovi poskytnul bezkonkurenční stroj. Hybridní turboéra se zkrátka nese ve znamení Stříbrných šípů. Jenže letos se stroj na úspěchy zadrhnul. Mercedes najednou není tím postrachem, jakým byl ještě loni a na tento fakt doplácí i Hamilton. Ten najednou bojuje „pouze" ve středu pole.
„Lewis je skvělý jezdec. Má spoustu vítězství a spoustu pole positions. Všechno z toho si zaslouží. Nicméně i na jeho případě je vidět, že jezdec je ve Formuli 1 důležitý, nikoliv však klíčový. Potřebujete mít dobré auto. On to poznal třeba v Austrálii, kde podle svých slov zajel dobré kolo, ale stejně ztrácel sekundu. Vítej v mém světe," řekl bych mu, nechal se slyšet Alonso.
„Když jsem v letech 2005 a 2006 porazil Michaela Schumachera, hodně se o tom mluvilo. Byla to senzace, protože mladý jezdec porazil hvězdného šampiona. Moje auto bylo tenkrát o něco rychlejší i spolehlivější, avšak v novinách slízne smetanu vždy jezdec. Auto nemůžete dostatečně vychválit. S Lewisem je to stejné," uzavírá rodák z Ovieda.