Nutno podotknout, že vůz Haasu měl k ideálu na míle daleko. Ostatně americký tým svůj monopost prakticky dva roky nevyvíjí. Namísto toho se kvůli omezeným zdrojům soustřední na revoluční změny pravidel v sezoně 2022. Takže Schumacher s Mazepinem mohli většinu sezony bojovat maximálně proti sobě. Občas se k nim ještě přimotal Nicholas Latifi z Williamsu. Tak či tak je syn sedminásobného mistra světa Michaela Schumachera s dosaženými pokroky spokojený.
„Na seznamu úkolů. který jsme měli před sezonou si můžeme naprostou většinu věcí zaškrtnout jako splněné. Zvládli jsme je, což je pozitivní. Jen škoda, že se nám nepodařilo získat body. Upřímně řečeno jsme k tomuto cíli měli dost daleko. Jinak jsem ale s pokrokem, kterého jsme dosáhli spokojený. Jde o dobrý přislib do dalších let," nechal se slyšet Schumacher junior.
Pro každého nováčka ve Formuli 1 jsou zásadní neznámou pneumatiky Pirelli. Italský výrobce sice dodává černé zlato i do jiných sérií motorsportu, ale gumy pro F1 jsou nezaměnitelné a speciální. Mick Schumacher tento fakt potvrzuje. „Pneumatiky jsou ve Formuli 1 úplně jiné než kdekoliv jinde. Máme tu zahřívací dečky, celkově se s nimi musíte naučit pracovat. Jakmile vypadnete z ideálního provozního okna nebo ho naopak překročíte, máte problém. Vůz se pak ovládá naprosto odlišně."
A co očekává Schumacher od příští sezony? „Budu na sebe tvrdší, měl bych podávat lepší výkony. Doufám, že jako jezdec udělám další pokrok vpřed." Zásadní však bude, jestli pokrok směrem dopředu udělá i Haas. Pro malé týmy jsou velké změny pravidel obvykle velkou šancí, jak se dotáhnout na movitější konkurenty. Bude to i tento případ?