Rakouská stáj zveřejnila pouze 2 počítačové snímky nového auta, které hned prohnala po závodní trati. V Silverstone měla k dispozici starší RB15, s nímž se nejdříve svezl Sergio Pérez, a veškeré fotky a videa zachycovaly pouze dva roky starý monopost.
"Auto vlastně vypadá stále stejně. Lakování se pět let nemění. Pokud jde o technickou stránku, jde o evoluci loňského vozu stejně jako u ostatních týmů," reaguje Max Verstappen na dotazy směřujíc k tajnůstkářství Red Bullu.
"Mě záleží jen na tom, jestli je rychlý. Může být růžový, purpurový, mít šílené tvary, ale když je rychlý, tak mi to nevadí," pokračuje holandský jezdec, jenž chce letos se svým novým týmovým kolegou zabojovat o titul.
"Problémem je to, že jsme prvotní test museli odjet na demo pneumatikách. A ty se hodně liší od těch skutečných závodních pneumatik. Bylo to jen o pár kolech," vrací se k filmovacímu dnu, během kterého mohli oba piloti ujet dohromady jen 100 km.
Odborný poradce Red Bullu Helmut Marko vysvětluje absenci snímků nového vozu slovy. "Bylo trochu málo času na fotky. Ježdění pro nás bylo důležitější než focení. Na autě není nic tajemného. Nemá šest kol ani ventilátor na zádi," směje se.
"Představuje další konzistentní vývoj proti loňskému modelu. Cílem je, aby mohl od počátku bojovat o vítězství. Během testu v Bahrajnu budeme jezdit se všemi díly, které v autě použijeme i při prvním závodu sezóny," pokračuje Marko.
Zároveň ale varuje před unáhlenými závěry o skutečné výkonnosti po předsezónních testech, jež v Sáchiru začínají 12. března: "Víme, že si během testu můžete hrát s množstvím paliva a nastavením motoru. Skutečný potenciál proto odhalí až první závod."
O novém RB16B přidal zajímavý poznatek Pérez: "Auto má velký potenciál, ale rozhodně se řídí jinak. To se týká obzvlášť zadní části. V každém případě už rozumím tomu, proč se s ním v minulosti nedokázali vypořádat každý jezdec."
"Jde o zkušenosti. Doufám, že mi to nebude trvat moc dlouho autu porozumět," dodává Mexičan, jenž v kokpitu Red Bullu letos nahradí Alexandera Albona.