Ferrari čeká na další mistrovský úspěch už pěknou řádku let. Poslední triumf mezi jezdci přivezl do Maranella Kimi Raikkonen v sezoně 2007, mezi konstruktéry se pak Scuderia naposledy radovala jen o rok později. Celý scénář začíná nápadně připomínat téměř nekonečné čekání vzpínajícího se hřebce na zařehtání mezi lety 1979 až 2000.
Koneckonců poslední tituly putovaly do Itálie ještě zásluhou práce staré a úspěšné gardy. Tu představovali především Jean Todt, Ross Brawn, Michael Schumacher nebo Rory Byrne. Následně se Ferrari vydalo cestou italské obměny, tehdejší prezident Luca Di Montezemolo chtěl vavřínů dosáhnout s týmem, jemuž vládnou zejména Italové.
A právě tohle je problém. Myslí si to alespoň Gerhard Berger, Rakušan, který hájil barvy Scuderie v osmdesátých a devadesátých letech minulého století.
„Znám to ze své vlastní doby, kdy jsem jezdil za Ferrari. Touha vyhrávat s italským týmem je u nich velmi silná... Ale je potřeba si uvědomit, že F1 je velmi komplexní sport, abyste mohli uspět, je potřeba mít na svých pozicích ty nejlepší možné lidi," má jasno Berger.
Jako příklad dává někdejší pilot Ferrari či McLarenu úspěšnou éru Scuderie ze začátku tohoto tisíciletí. „Schumacher byl Němec, Todt Francouz, Brawn Brit a v neposlední řadě Byrne Jihoafričan... Společně vytvořili parádní mezinárodní tým, který sbíral úspěch za úspěchem," dodává.