V Rakousku slaví především Honda, série Mercedesu skončila + VIDEO

Robert RoBertino Pavelka, 30. června 2019, 17:20 Aktualizováno 30.6.2019, 19:58 Google+

Každá šňůra má svůj konec a na okruhu Red Bull Ring to pocítil Mercedes. V hlavních rolích se předvedlo dravé mládí a nakonec byly důvody k radosti hodně bohaté, byť ještě chvíli je kalila eventualita postihu. Nikdo však nemůže upřít velkou a spanilou jízdu Maxe Verstappena.

Počet komentářů:  313 komentářů (Poslední 06.07. 14:28) Napište svůj názor
Max Verstappen opět zvedl Hondu na výsluní

Max Verstappen opět zvedl Hondu na výsluní | foto: Red Bull Content Pool

Sdílejte článek

Česká republika je spalována vysokými teplotami a u našich jižních sousedů to není odlišné. Na piloty čekalo vedro 35 °C a trať měla ještě o patnáct stupňů víc. Při 16 % vlhkosti vzduchu a mírném větříku (3,2 km/h) to byly podmínky opravdu náročné.

Po sérii penalizací se seřadilo startovní pole na roštu s dvěma typy pneumatik. Z první desítky Verstappen a piloti obou Mercedesů nazuli středně tvrdé, stejně jako celá druhá desítka. Na startu měl problémy Kevin Magnussen a netrefil se přesně na vymezený prostor, později za to pykal penalizací.

Zatímco Leclerc se odpíchl ukázkově, Verstappen zůstal téměř stát a to mělo za následek jeho pád až na sedmou příčku. Vettel naopak využil potíží pilotů před sebou a protáhl se na pozici šestou. Je s podivem, že v obávané první zatáčce, která od letošního ročníku nese jméno trojnásobného mistra světa, nedávno zesnulého Niki Laudy, nedošlo k žádným karambolům. Startovní pole se seřadilo následovně: Leclerc, Bottas, Hamilton, Räikkönen, Norris, Vettel, Verstappen, Gasly, Giovinazzi a Magnussen.

Vettel však začal záhy pracovat na návratu do popředí – ve 4. kole si poradil s Norrisem, o dvě kola později se prohnal kolem bývalého týmového kolegy. Verstappen ho vzápětí napodobil (Norris v sedmém, Räikkönen v devátém kole). Pak se situace poněkud uklidnila a čekalo se na první zastávky v boxech. Hned ta úvodní nachytala v nedbalkách stáj Ferrari – Bottas a Vettel zamířili do boxů v 22. kole, ale zatímco Fin byl odbaven v pořádku v čase mírně přes 3 vteřiny, k Sebastianovu vozu mechanici teprve dobíhali – Němec si postál neuvěřitelných 6,1 vteřiny a vztek pit-crew byl po jeho odjezdu pochopitelný, protože Vettel spadl až na devátou příčku.

Leclerc už byl o kolo později odbaven v pořádku, ve stejné chvíli Vettel poskočil před Gaslyho. Hamilton se možná pokoušel ukrojit něco z náskoku Charlese, jenže místo toho hlásil do boxů problémy s předním křídlem, což byl možná důsledek několika chyb v první zatáčce, kde obhájce titulu nemilosrdně brousil obrubník a dokonce musel bojovat s menším smykem. Jeho pit-stop v 31. kole byl doplněn výměnou předního spoileru a zastávka v délce 11 vteřin ho de facto vyřadila z boje o stupně vítězů.

Naděje Mercedesu na udržení vítězné šňůry udržoval Bottas, jenže ten nijak nestahoval před sebou jednoucího Leclerca. Do popředí se začal drát Verstappen, který zastavil v 32. kole. Pak už začal stahovat všechny, které měl před sebou. Smazal ztrátu na Vettela a jejich souboj počínající ve 48. kole vyústil v okruhu s pořadovým číslem 50 Holanďanovým postupem vpřed. Hned kolo nato zamířil Vettel do boxů a nechal si nasadit nejrychlejší směs, ovšem spadl opět až za Hamiltona.

Vettel nadále sázel jedno nejrychlejší kolo za druhým, ačkoliv v 54. kole si tak trochu zahrál na Hamiltona: do boxů hlásil ztrátu výkonu. Jestli to měla být pouze finta k ukolébání pozornosti Bottase, toť otázka – faktem je, že v 56. kole Max na Valtteriho zaútočil v zatáčce Remus a slupl ho jako zralou malinu. Pak už byl před ním jediný cíl – Leclerc. Více než čtyřvteřinovou ztrátu Max zlikvidoval v 67. kole a začal usilovat o vítězství.

Dvakrát mu to nevyšlo, až v 69. kole se v oblíbené Remus tvrdě prosadil a po drobném kontaktu, pro Leclerca rozhodujícím, šel do čela. Monacký pilot nenašel odpověď a vzápětí na jakýkoli odvetný pokus rezignoval. V předposledním kole ještě Vettel dotáhl svou snahu k úspěchu a v zatáčce Schlossgold se dostal před Hamiltona. Nakonec ještě v samotném závěru dospěl na dostřel Bottase, ale místo útoku se prohnal prachem poslední zatáčky…

McLareny nabírají dech. Norris dlouho vzdoroval rychlejším pilotům a především jeho souboj s Räikkönenem byl ukázkou naději britského mladíka. Důležitým bodem bylo 42. kolo, kdy se Lando dostal před Fina. Kimi rovněž sváděl tuhé boje s Gaslym, kdy mu díky svým zkušenostem dokázal hodně dlouho odolávat.

Carlos Sainz jr. po součtu všech penalizací odstartoval z 19. příčky a využil hodně dlouhého prvního stintu – pneumatiky měnil až ve 42. kole a to mu vyneslo důležité body - nakonec ustál i defekt předního spoileru, kvůli kterému musel zapomenout na souboj s Gaslym a jenom čekal, zda ho nepokoří finišující Räikkönen.

Haas se nadále potácí v krizi – Grosjean při souboji s Albonem v zatáčce Niki Laudy vycestoval z trati, dvě kola nato dostal Magnussen trest v podobě průjezdu boxy za špatné postavení na startu. Za zmínku stojí ještě první bod v kariéře Giovinazziho, i když si proti startovnímu postavení pohoršil.

Lewis Hamilton tak ukončil svou minisérii deseti umístění na stupních vítězů, stejný počet vítězných Grand Prix si zapisuje Mercedes – na piedestalu ho střídá Honda, která si naposledy z poháru pro vítěze připila v Maďarsku 2006 – tehdy to byl triumf s vlastním vozem díky Jensonu Buttonovi.

A určitě symbolické a milé gesto pořadatelů znamenaly dva vozy v prostoru boxů po dojezdu – Ferrari 312 T, na němž se Niki Lauda stal poprvé mistrem světa, a pak McLaren MP4/2 TAG Porsche, s nímž triumfoval právě v rakouské Grand Prix a zároveň získal v roce 1984 svůj třetí a poslední titul.

Při Verstappenově průjezdu cílem zasvítila na obrazovkách zpráva, že předjížděcí manévr z 69. kola je předmětem vyšetřování sportovních komisařů. I když tak je nutné považovat výsledky za prozatímní, dá se předpokládat, že situaci bude vyhodnocena jako závodní incident. Což se nakonec potvrdilo, i když rozhodování komisařů trvalo bezmála dvě hodiny. Nakonec byl těsně před osmou hodinou večerní potvrzen jako vítěz rakouské Grand Prix Verstappen.

GP Rakouska (Spielberg)Závod
Poř. # Jezdec ZeměTým / Šasi, motorBodyČas / odstup
1. 33 Max VERSTAPPEN nldAston Martin Red Bull Racing 261:22.01,822
2. 16 Charles LECLERC mcoScuderia Ferrari 18+ 2,724
3. 77 Valtteri BOTTAS finMercedes-AMG Petronas Motorspo 15+ 18,960
4. 5 Sebastian VETTEL deuScuderia Ferrari 12+ 19,610
5. 44 Lewis HAMILTON gbrMercedes-AMG Petronas Motorspo 10+ 22,805
6. 4 Lando NORRIS gbrMcLaren F1 Team 8+ 1 kolo
7. 10 Pierre GASLY fraAston Martin Red Bull Racing 6+ 1 kolo
8. 55 Carlos SAINZ JR. espMcLaren F1 Team 4+ 1 kolo
9. 7 Kimi RÄIKKÖNEN finAlfa Romeo Racing 2+ 1 kolo
10. 99 Antonio GIOVINAZZI itaAlfa Romeo Racing 1+ 1 kolo
 
 
11. 11 Sergio PÉREZ mexRacing Point F1 Team  + 1 kolo
12. 3 Daniel RICCIARDO ausRenault Sport Formula One Team  + 1 kolo
13. 27 Nico HÜLKENBERG deuRenault Sport Formula One Team  + 1 kolo
14. 18 Lance STROLL canRacing Point F1 Team  + 1 kolo
15. 23 Alexander ALBON thaRed Bull Toro Rosso Honda  + 1 kolo
16. 8 Romain GROSJEAN fraHaas F1 Team  + 1 kolo
17. 26 Daniil KVJAT rusRed Bull Toro Rosso Honda  + 1 kolo
18. 63 George RUSSELL gbrWilliams Martini Racing  + 2 kola
19. 20 Kevin MAGNUSSEN dnkHaas F1 Team  + 2 kola
20. 88 Robert KUBICA polWilliams Martini Racing  + 3 kola
 
 Nejrychlejší kolo:
  33 Max VERSTAPPEN Red Bull RB15
Honda RA619H
Pirelli   1:07,475
 

VÝSLEDKOVÝ SERVIS: F1NEWS.CZ

Loading...
 
Vytisknout

Diskuze: V Rakousku slaví především Honda, série Mercedesu skončila + VIDEO

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 313, poslední 06.07.2019 14:28 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 313 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Oba piloti Haasu zůstávají

Haas si ponechá Magnussena s Grosjeanem, kam půjde Hülkenberg?

Kdy se McLaren přestne věnovat letošnímu vozu? V šampionátu jde stále o miliony dolarů

Vývoj vozu pro příští rok nebo čtvrté místo letos? McLaren řeší dilema

Sebastian Vettel a Max Verstappen při startu závodu v Singapuru

FIA v Singapuru přidává třetí DRS zónu

Valtteri Bottas loni v Singapuru

Singapur pro Mercedes bývával nejslabší tratí, nespokojený Wolff ale letos čeká tvrdou bitvu

Bývalý šéf Formule 1 Bernie Ecclestone

Ecclestone komentuje rostoucí počet závodů. Je podle něj 21 velkých cen moc a nebo málo?

Daniel Ricciardo je s motorem Renault moc spokojený

Ricciardo oceňuje práci motorového oddělení Renaultu

Kevin Magnussen v kvalifikaci v Maďarsku

S jakým zbarvením nastoupí Haas v Singapuru?

Mattia Binotto v Austrálii

Binotto a jeho očekávání před zbytkem sezony. Zvítězí ještě Ferrari?

Valtteri Bottas v závodě v Itálii na Monze

Bottas se nevzdává. "Stále se může objevit jakákoliv příležitost"

Tým Toro Rosso při prvních předsezonních testech v Barceloně

Vrací k němu piloty, kteří nepřesvědčili. Tost o návratu neúspěšných z Red Bullu

  • Pátek

    • 1. Trénink (10:30 - 12:00)
    • 2. Trénink (14:30 - 16:00)
  • Sobota

    • 3. Trénink (12:00 - 13:00)
    • Kvalifikace (15:00)
  • Neděle

    • Závod (14:10)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. HAMILTON, 2. BOTTAS, 3. VER... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Max Verstappen to s Red Bullem v Rakousku pěkně rozbalil

Nejrychlejší kola závodu: Bod navíc bere Verstappen, Ferrari mu byla těsně v…

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Alesi porovnává dva velké talenty F1. Jakých rozdílů si všímá?

  2. Montoya a jeho pohled na Vettelovu situaci

  3. Binotto a jeho očekávání před zbytkem sezony. Zvítězí ještě Ferrari?

  4. "Extrémně konkurenceschopný motor, růžová budoucnost." Williams zůstává u Mercedesu až do roku 2025

  5. Tankování ani dvě povinné zastávky se do F1 nevrátí

  6. Vrací k němu piloty, kteří nepřesvědčili. Tost o návratu neúspěšných z Red Bullu

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud