1. trénink: Rosberg nenašel přemožitele, drobné incidenty plynulost nenarušily

Robert RoBertino Pavelka, 7. října 2016, 04:30 Aktualizováno 7.10.2016, 05:00 Google+

Sedmnáctý závodní víkend nás přenesl do země vycházejícího slunce a začal odvíjet další část tajenky s názvem Koruna automobilového krále. Zatím k ní nakročil lépe vedoucí pilot průběžné klasifikace Nico Rosberg.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Nico Rosberg při pátečním tréninku v Japonsku zajel nejrychlejší čas

Nico Rosberg při pátečním tréninku v Japonsku zajel nejrychlejší čas | foto: Daimler AG

Sdílejte článek

Oporoti loňsku bylo tentokrát moudřejší počasí - dokazovaly to i hodnoty tradičních měřených údajů: vzduch 21°C, trať 30°C, vítr o síle 6,8 km a 48% vlhkost vzduchu. Pro piloty tedy podmínky velice dobré, ale s časy se poněkud váhalo. 

Jako první si nechal své kolo na měkkých pneu změřit Sergio Pérez (1:34,956), ostatní piloti zkoušeli různé varianty pneumatik - pro Suzuku byly k dispozici směsi měkká, středně tvrdá a tvrdá. Ricciardo na začátku zkoušel typické měřící prvky za přední nápravou, Pérez později sáhl pro Halo koncept (zajel s ním čas 1:36,347), ale další údaje začaly do tabulek pršet až po první čtvrthodině. Po 23 minutách zatrnulo fanouškům Fernanda Alonsa, protože v zatáčce Spoon se jeho vůz začal točil a pak pozadu mířil k bariéře. Trefil ji naplocho pravým zadním kolem a bočnice zadního spoileru na stejné straně doznala drobné úhony. Španěl však byl schopen z "místa činu" odjet, ale v tu chvíli se nad ním vznášel Damoklův meč v podobě možnosti, že si v japonském dopoledni už nezajede. 

Pak začaly úřadovat Mercedesy - Rosberg stanovil výchozí čas 1:33,751 a Hamilton přes veškerou snahu ztrácel 0,216 vteřiny. Další časy už byly pomalejší a Brit si do komunikace stěžoval na klesající výkon. Až po půlhodině se konečně rozhodl k měřenému kolu i Vettel, jako vůbec poslední pilot startovního pole, ale poskočil na třetí místo časem 1:34,334, čímž předstihl do té doby třetího týmového kolegu - Räikkönen zajel čas 1:34,605. Týmy se tak hezky seřadily po dvojicích - Mercedes, Ferrari, Force India, Red Bull a McLaren. Na chvostu se krčily na střídačku Renaulty a Manory.

Po desetiminutové pauze, která po 40 minutách rozdělila trénink na dvě části, vyrazil na trať jako první Magnussen (1:36,892), ale bylo jasné, že to důležité se bude odehrávat vepředu. Red Bully vyjely označené zelenou barvou, na kratičkou chvíli si vzal vedení Räikkönen, po něm nasadil k rychlému kolu Vettel, ale v zatáčce před podjezdem trati se dopustil chyby, vyjel mimo vymezenou dráhu a to ho zpomalilo. Týmového kolegu dokázal porazit, ale za ním jedoucí Nico Rosberg ho vzápětí výrazně překonal. Co bylo opravdu hodně zajímavé, že Hamilton zaostal za svým soupeřem z Mercedesu prakticky s identidckým odstupem, srazil z něj jen jednu tisícinu (- 0,215).

O vzrušení se pak postaral Romain Grosjean, který pět minut po tréninkové hodině v zatáčce před mostem podle vlastních slov nemohl zabrzdit a řítil se proti svodidlům. Jeho vůz nakonec v kačírku zpomalil, Francouz vycouval na trať a s předním spoilerem nakloněným k levé straně se doplížil do boxů.

V poslední půlhodině už piloti vsadili na závodní simulaci, časy byly přinejlepším o dvě a půl vteřiny pomalejší než nejrychlejší výkon Rosberga. Zaznamenali jsme i několik drobných výjezdů mimo trať, ale nejvážnější předvedl Verstappen ve výjezdu ze zatáčky Spoon a bez potíží se dokázal vrátit na trať.

Force India a Red Bull si prohodily pozice, Button na poslední chvíli poklesl, v podstatě ale síly v druhé čtyřicetiminutovce zůstaly rozvržené stejně. Grosjean už se kvůli svému klepnutí do bariéry na trať nedostal, Alonsovi mechanici dokázali monopost připravit natolik, že s ním obhájil deváté místo z doby před svým nedobrovolným výletem mimo trať. 

GP Japonska (Suzuka International Racing)1. Trénink
Poř. # Jezdec ZeměTým / Šasi, motorČas / odstup
1. 6 Nico ROSBERG deuMercedes AMG Petronas F1 1:32,431
2. 44 Lewis HAMILTON gbrMercedes AMG Petronas F1 1:32,646
3. 5 Sebastian VETTEL deuScuderia Ferrari1:33,525
4. 7 Kimi RÄIKKÖNEN finScuderia Ferrari1:33,817
5. 3 Daniel RICCIARDO ausRed Bull Racing1:34,112
6. 33 Max VERSTAPPEN nldRed Bull Racing1:34,379
7. 27 Nico HÜLKENBERG deuSahara Force India F1 Team1:34,530
8. 11 Sergio PÉREZ mexSahara Force India F1 Team1:34,767
9. 14 Fernando ALONSO espMcLaren - Honda1:35,003
10. 77 Valtteri BOTTAS finWilliams Martini Racing1:35,381
11. 26 Daniil KVJAT rusScuderia Toro Rosso1:35,446
12. 55 Carlos SAINZ JR. espScuderia Toro Rosso1:35,672
13. 22 Jenson BUTTON gbrMcLaren - Honda1:35,677
14. 8 Romain GROSJEAN fraHaas F1 Team1:35,688
15. 12 Felipe NASR braSauber F1 Team1:35,967
16. 19 Felipe MASSA braWilliams Martini Racing1:36,169
17. 21 Esteban GUTIÉRREZ mexHaas F1 Team1:36,219
18. 9 Marcus ERICSSON sweSauber F1 Team1:36,294
19. 20 Kevin MAGNUSSEN dnkRenault Sport Formula One Team1:36,822
20. 31 Esteban OCON fraManor Racing MRT1:37,797
21. 94 Pascal WEHRLEIN deuManor Racing MRT1:37,966
22. 30 Jolyon PALMER gbrRenault Sport Formula One Team1:37,992

VÝSLEDKOVÝ SERVIS: F1NEWS.CZ

Vytisknout

Diskuze: 1. trénink: Rosberg nenašel přemožitele, drobné incidenty plynulost nenarušily

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Max Verstappen získal v Imole osmou pole-position v řadě, jako druhdy legendární Ayrton Senna

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Verstappen opěvuje úspěch, McLaren mu chce řádně zatopit

Piastrimu úspěch na Imole poněkud zhořkl (ilustrační foto)

Pořadí na startu GP Emilia Romagna se mění, Piastri přišel o první řadu

Sergio Pérez si připsal další nepovedený výkon

GP Emilia Romagna: Verstappen poosmé v řadě na pole-position, Ferrari zklamalo

Fernando Alonso si před kvalifikací řádně zkomplikoval život

McLaren vyhrál v dramatickém závěru poslední, dvakrát přerušený trénink

Nico Hülkenberg si vyzkoušel trať v Imole vůbec poprvé ve své kariéře (ilustrační foto)

Leclercova nadvláda pokračuje i v druhém tréninku, Cunoda velkým překvapením

Lando Norris zkoušel zpočátku konstrukční prvky, takže k měřeným časům se dostal až v druhé části tréninku (ilustrační foto)

Pochybující Leclerc ovládl první trénink, mistři světa chybovali, Albon nechal vyvěsit červenou vlajku

Charles Leclerc

Ferrari do Imoly přivezlo velká vylepšení, Leclerc před nimi varuje

Max Verstappen a Lando Norris v těsném souboji

Norris je rychlejší než Verstappen, domnívá se šéf McLarenu

Pohonná jednotka Hondy bude Red Bully poháněn příští rok naposled

Ford reaguje na zprávy o údajně slabém výkonu nového motoru Red Bullu

Logan Sargeant během prvních předsezónních testů v Bahrajnu

Je Sargeantova sedačka v ohrožení? Američan sebevědomě odmítá jakýkoli tlak

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Sennova esíčka v Suzuce

Představení Suzuky: Ležatá osmička, v níž Hamilton potřebuje porazit Rosberga +…

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Ferrari do Imoly přivezlo velká vylepšení, Leclerc před nimi varuje

  2. Norris je rychlejší než Verstappen, domnívá se šéf McLarenu

  3. Leclercova nadvláda pokračuje i v druhém tréninku, Cunoda velkým překvapením

  4. Pochybující Leclerc ovládl první trénink, mistři světa chybovali, Albon nechal vyvěsit červenou vlajku

  5. GP Emilia Romagna: Verstappen poosmé v řadě na pole-position, Ferrari zklamalo

  6. McLaren vyhrál v dramatickém závěru poslední, dvakrát přerušený trénink

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud