Red Bull a Vettel zpět na vrcholu

Karel Bařina, 10. října 2010, 09:44 Google+

JAPONSKO - ZÁVOD; Sebastian Vettel porazil opatrného Marka Webbera, společně vybojovali double pro Red Bull. Alonso na Ferrari ani piloti McLarenu dnes na Red Bull nestačili.

Počet komentářů:  6 komentářů (Poslední 11.10. 08:17) Napište svůj názor
týmový kolega

týmový kolega | foto: Red Bull Racing

Sdílejte článek

Jezdci přijíždějí na startovní rošt před zahřívacím kolem a di Grassi se již postaral o první překvapení - nezvládl průjezd zatáčkou 130R a po nárazu do bariéry je jasné, že nebude startovat.

Skvěle odstartoval Kubica a posunul se na druhé místo před Webbera, vedení udržel Vettel. Ještě lépe se start podařil Hamiltonovi, je šestý hned za Buttonem.

Na startu dochází ke dvěma nepříjemným nehodám. Petrov se příliš brzy zařadil před Hülkenberga, zavadil o jeho přední kola a byl katapultován doleva mimo trať, Hülkenberg odstavuje vůz o chvíli později. V první zatáčce končí Massa, který na vnitřku uhýbal Liuzzi až za obrubník, ztratil kontrolu nad vozem a jeho klouzající se Ferrari smetlo z trati i Liuzziho Force India.

Na trať po prvním kole vjíždí safety-car, za kterým jezdci krouží v pořadí Vettel, Kubica, Webber, Alonso, Button, Hamilton, Barrichello, Schumacher, Heidfeld, Sutil, Alguersuari, Kobayashi, Buemi, Rosberg, Kovalainen, Yamamoto, Trulli, Senna, Glock.

Kubica nekaně za safety-carem ztrácí pravé zadní kolo a odstavuje auto - závod znovu vede dvojice redbullů. Závod je restartován po pěti kolech, o předjetí při letmém startu se nikdo nepokusil. Na konci kola se současně pokoušejí o předjetí pilot Mercedesu - Schumacher uspěl na Barrichella, Rosberg je rád, že ustál výlet mimo trať po neúspěšném útoku na Buemiho ve 130R.

Redbully pomalu ujíždějí Alonsovi. Ten si udržuje dvouvteřinový náskok před Buttonem, na kterého hodně tlačí Hamilton. Kobayahsi útočí na Alguersuariho vnitřkem v nájezdu do vracečky, ovšem v době, kdy soupeř je na dostřel, ale ne na předjetí. Naštěstí jej nesestřelil, pouze trochu odstrčil a povedlo se mu dostat dopředu na 10. místo.

Trulli se po dlouhém snažení a Yamamotově chybě dostává před něj. Kobayashi zkouší ve vracečce na Sutila stejný útok jako na Alguersuariho. Sutil je překvapený a raději nechává dost místa, Kobayashi postupuje.

Kolem 20. kola probíhají první výměny pneumatik. Na konci 21. kola mění pneumatiky první z vedoucích jezdců - Hamilton. Po návratu na trať jej zdržuje Kobayashi. O dvě kola později přezouvají Vettel a Alonso.

Schumacher je po své zastávce těsně za týmovým kolegou Rosbergem a vychutnává si letošní první příležitost "dát mu za vyučenou", ale během třech kol se mu ani jeden útok nedaří dotáhnout do konce a souboj Rosbergovi se daří trochu poodjet.

Button je v 32. kole posledním z pětice kandidátů na titul, který ještě nepřezouval - čekají jej měkké pneumatiky. Vede závod, ale soupeři se rychle přibližují, oba piloti stáje Red Bull jsou těsně za ním, i pátý Hamilton ztrácí pouze 13s a dál se přibližuje - je jasné, že Button se po své zastávce propadne za něj.

Button přezouvá až v 38. kole a je jasné, že z první pětice bude zdaleka poslední. Hamilton odjel poslední kolo pomaleji a hlásí týmu, že nemůže použít třetí rychlostní stupeň. Po třech kolech je Button jednoduše před Hamiltonem, ten se bude snažit dojet na 5. místě.

Kobayashi je po zastávkách v boxech znovu za Alguersuarim a Sutilem. Aluersuariho se znovu pokouší předjet ve vracečce, ale tentokár vnějškem. Alguarsuari to neunesl a na výjezdu do Kobayashiho zcela nepochopitelně naráží. Kobayashi pokračuje s lehkým poškozením bočnice, Alguarsuari jede do boxů pro nové křídlo.

Mezi tím Sutilův kouřící motor uvolňuje Kobayashimu cestu za body z domácího závodu. A Kobayashi je během chvilky před Bueemim a Barrichellem! Rosberg po hodinách končí v bariéře, pravděpodobně v důsledku nějakého problému na zadní nápravě.

Vettel a Webber přijíždějí do cíle pro double za velké vítězství v Japonsku. Alonsovi se je nepodařilo překonat, ale porazil oba mclareny. Hamilton tentokrát doplatil na technické potíže, Button na podivnou strategii. Nejlepší závod odjeli šestý Schumacher a sedmý Kobayashi!

GP Japonska (Suzuka International Racing)Závod
Poř. # Jezdec ZeměTým / Šasi, motorBodyČas / odstup
1. 5 Sebastian VETTEL deuRed Bull Racing 251:30:27,323 hod
2. 6 Mark WEBBER ausRed Bull Racing 18+0,906
3. 8 Fernando ALONSO espMarlboro Scudéria Ferrari 15+2,721
4. 1 Jenson BUTTON gbrVodafone McLaren Mercedes 12+13,522
5. 2 Lewis HAMILTON gbrVodafone McLaren Mercedes 10+39.595
6. 3 Michael SCHUMACHER deuMercedes GP Petronas 8+59,933
7. 23 Kamuj KOBAJAŠI jpnBMW Sauber F1 6+1:04,039
8. 22 Nick HEIDFELD deuBMW Sauber F1 4+1:09,668
9. 9 Rubens BARRICHELLO braAT&T Williams F1 Team 2+1:10,846
10. 16 Sebastien BUEMI cheScudéria Toro Rosso 1+1:12,806
 
 
11. 17 Jaime ALGUERSUARI espScudéria Toro Rosso  +1 kolo
12. 19 Heikki KOVALAINEN finLotus Racing  +1 kolo
13. 18 Jarno TRULLI itaLotus Racing  +2 kola
14. 24 Timo GLOCK deuVirgin Racing  +2 kola
15. 21 Bruno SENNA braHispania Racing F1 Team  +2 kola
16. 21 Sakon JAMAMOTO jpnHispania Racing F1 Team  +3 kola
 DNF  4 Nico ROSBERG deuMercedes GP Petronas  +6 kol
 DNF  14 Adrian SUTIL deuKingfisher Force India F1  +9 kol
 DNF  11 Robert KUBICA polRenault F1 Team  +51 kol
 DNF  10 Nico HÜLKENBERG deuAT&T Williams F1 Team  +53 kol
 DNF  7 Felipe MASSA braMarlboro Scudéria Ferrari  +53 kol
 DNF  12 Vitalij PETROV rusRenault F1 Team  +53 kol
 DNF  15 Vitantonio LIUZZI itaKingfisher Force India F1  +53 kol
 DNF  25 Lucas DI GRASSI braVirgin Racing  +53 kol
 
 Nejrychlejší kolo:
  6 Mark WEBBER Red Bull RB6
Renault V8
Bridgestone   1:33,474
 

VÝSLEDKOVÝ SERVIS: F1NEWS.CZ

Google+ Vytisknout

Diskuze: Red Bull a Vettel zpět na vrcholu

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 6, poslední 11.10.2010 08:17 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 6 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Kupříkladu tuto kombinaci v barvách Mercedesu zřejmě jen tak neuvidíme

Max Verstappen a Mercedes? Toto Wolff na něj prý nemá ani telefon...

Ferrari na rovinkách dosahuje nejvyšších rychlostí ze všech

Voní benzín Ferrari po grapefruitu? "Z ničeho je nepodezírám, dá se jím ale hodně získat," říká Horner

Průjezdu novým okruhem ve Vietnamu

GP Vietnamu: První onboard VIDEO z nového okruhu

Max Verstappen v čínském duelu se Sebastianem Vettelem

Verstappen se nadějí na titul s Hondou nevzdává, od poloviny sezóny chce začít vyhrávat

Nico Hülkenberg s nespolehlivým Renaultem RS19 v Číně

Opět to MGU-K: "Rozdáváme body zdarma," stěžuje si Hülkenberg. Proč byl Ricciardo mizerně pomalý?

Carlos Sainz během kvalifikace v Číně

Závodní tempo McLarenu bylo nejlepší ze zbytku pole, poukazuje Norris

reklama
  • Pátek

    • 1. Trénink (11:00 - 12:30)
    • 2. Trénink (15:00 - 16:30)
  • Sobota

    • 3. Trénink (12:00 - 13:00)
    • Kvalifikace (15:00)
  • Neděle

    • Závod (14:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. HAMILTON, 2. BOTTAS, 3. VER... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

McLaren

Proč McLaren nevyměnil beztrestně Hamiltonovi převodovku před víkendem?

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. "Ferrari zvolilo špatný aerodynamický koncept, s předěláním bude mít hodně práce," myslí si Rosberg

  2. Red Bull slevuje ze svých cílů: "Pět vítězství vymyslel optimista Marko," říká Horner

  3. Závodní tempo McLarenu bylo nejlepší ze zbytku pole, poukazuje Norris

  4. GP Vietnamu: První onboard VIDEO z nového okruhu

  5. Opět to MGU-K: "Rozdáváme body zdarma," stěžuje si Hülkenberg. Proč byl Ricciardo mizerně pomalý?

  6. Verstappen se nadějí na titul s Hondou nevzdává, od poloviny sezóny chce začít vyhrávat

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud