Britský Daily Express o něm píše jako o létající mašině McLarenu a věří, že v Turecku tuto neděli překoná hranici 40 předjetých vozů.
Hamilton většinu pilotů předjel na brzdy - jakoby při své hmotnosti 67 kg dokázal levou nohou vyvinout větší tlak na brzdový pedál než ostatní - tlak často převyšující 130 kg. Krom důvěry ve svůj vůz MP4-25 má také výbornou techniku brzdění.
"Miluji závodění s ostatními. Nejlepší příležitostí k předjíždění jsou téměř vždy brzdné zóny. Když se vám podaří manévr, je to opravdu skvělý pocit. Jeden ze svých nejlepších závodů jsem odjel v roce 2006 v Istanbul Parku v sérii GP2. Propadl jsem se v prvním kole po smyku na konec startovního pole, ale proklestil jsem se zpět a dojel druhý. Byla to skvělá zábava a Michael Schumacher mi poté dokonce pogratuloval, což bylo příjemné," vzpomíná Hamilton.
"Brzdění je něco, co cítíte, když se přiblížíte k zatáčce. Když jedete po silnici, víte kde máte brzdit do zatáčky a stejné je to i na trati, i když brzdíme mnohem tvrději a jezdíme podstatně rychleji.
Telemetrie mi prozradí, kde brzdím dříve či později než můj týmový kolega, ale brzdné body si musím zvolit sám. Dělám to ta, že naslouchám tomu, co mi říká auto. Hodně záleží na trati. Když se během víkendu zvyšuje přilnavost okruhu, brzdím čím dál později."
V Monaku, kde dojel pátý, ze svého předjížděcího repertoáru toho kvůli charakteru klikatého městského okruhu mnoho nepředvedl. Do Istanbulu se však Brit, jenž letos ještě nevyhrál ani jeden závod a v průběžném pořadí je až šestý, velmi těší.
"Doufám, že tentokrát budu mít v Istanbulu mnohem lepší auto než tomu bylo v minulosti. Máme několik nových aerodynamických dílů, které by měly zvýšit výkonnost našeho vozu v rychlých zatáčkách; na rovinkách jsme letos rychlí stále."
Jak pilot McLarenu během závodního víkendu pracuje? "Tým požádám o zápis z porady, z něhož se dozvím o trati vše, co potřebuji: včetně detailů o loňském nastavení vozu, o mé rychlosti ve všech zatáčkách ve srovnání s mým týmovým kolegou a mé převodové poměry.
To kolo v hlavě dokážu už před tím promítnout, tyto informace mi ale pomáhají si vše složit dohromady ještě než se tam dostanu."
A pak může předjížděcí show začít!