Hamilton o brzdění a přípravě na závody

Petr Hlawiczka, 27. května 2010, 06:30 Google+

Obvyklé stížnosti na nedostatek předjížděcích manévrů často během závodu podkopává Lewis Hamilton, který během prvních šesti závodů letošní sezóny předjel už 36 aut - nepočítaje vozy o kolo zpět.

Počet komentářů:  3 komentáře (Poslední 28.05. 07:32) Napište svůj názor
McLaren

McLaren | foto: McLaren

Sdílejte článek

Britský Daily Express o něm píše jako o létající mašině McLarenu a věří, že v Turecku tuto neděli překoná hranici 40 předjetých vozů.

Hamilton většinu pilotů předjel na brzdy - jakoby při své hmotnosti 67 kg dokázal levou nohou vyvinout větší tlak na brzdový pedál než ostatní - tlak často převyšující 130 kg. Krom důvěry ve svůj vůz MP4-25 má také výbornou techniku brzdění.

"Miluji závodění s ostatními. Nejlepší příležitostí k předjíždění jsou téměř vždy brzdné zóny. Když se vám podaří manévr, je to opravdu skvělý pocit. Jeden ze svých nejlepších závodů jsem odjel v roce 2006 v Istanbul Parku v sérii GP2. Propadl jsem se v prvním kole po smyku na konec startovního pole, ale proklestil jsem se zpět a dojel druhý. Byla to skvělá zábava a Michael Schumacher mi poté dokonce pogratuloval, což bylo příjemné," vzpomíná Hamilton.

hamilton

"Brzdění je něco, co cítíte, když se přiblížíte k zatáčce. Když jedete po silnici, víte kde máte brzdit do zatáčky a stejné je to i na trati, i když brzdíme mnohem tvrději a jezdíme podstatně rychleji.

Telemetrie mi prozradí, kde brzdím dříve či později než můj týmový kolega, ale brzdné body si musím zvolit sám. Dělám to ta, že naslouchám tomu, co mi říká auto. Hodně záleží na trati. Když se během víkendu zvyšuje přilnavost okruhu, brzdím čím dál později."

V Monaku, kde dojel pátý, ze svého předjížděcího repertoáru toho kvůli charakteru klikatého městského okruhu mnoho nepředvedl. Do Istanbulu se však Brit, jenž letos ještě nevyhrál ani jeden závod a v průběžném pořadí je až šestý, velmi těší.

"Doufám, že tentokrát budu mít v Istanbulu mnohem lepší auto než tomu bylo v minulosti. Máme několik nových aerodynamických dílů, které by měly zvýšit výkonnost našeho vozu v rychlých zatáčkách; na rovinkách jsme letos rychlí stále."

Jak pilot McLarenu během závodního víkendu pracuje? "Tým požádám o zápis z porady, z něhož se dozvím o trati vše, co potřebuji: včetně detailů o loňském nastavení vozu, o mé rychlosti ve všech zatáčkách ve srovnání s mým týmovým kolegou a mé převodové poměry.

To kolo v hlavě dokážu už před tím promítnout, tyto informace mi ale pomáhají si vše složit dohromady ještě než se tam dostanu."

A pak může předjížděcí show začít!

Vytisknout

Diskuze: Hamilton o brzdění a přípravě na závody

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 3, poslední 28.05.2010 07:32 Vložte komentář

Zobrazeny poslední 3 komentáře. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Carlos Sainz přijíždí do boxů po svém vítězství v Austrálii

"Mohli jsme vyhrát," lituje Ferrari po nasazení novinek v Imole. Leclerc viní Red Bull a McLaren z 'podivností'

Lando Norris se stává sběratelem trofejí (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po závodě: GP Emilia Romagna - Norris lituje, ostatní doufají

George Russell prohrál týmový duel, ale získal bod útěchy

GP Emilia Romagna: Podruhé se šok nepovedl, Verstappen se spasil na cílové čáře

Max Verstappen získal v Imole osmou pole-position v řadě, jako druhdy legendární Ayrton Senna

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Verstappen opěvuje úspěch, McLaren mu chce řádně zatopit

Piastrimu úspěch na Imole poněkud zhořkl (ilustrační foto)

Pořadí na startu GP Emilia Romagna se mění, Piastri přišel o první řadu

Sergio Pérez si připsal další nepovedený výkon

GP Emilia Romagna: Verstappen poosmé v řadě na pole-position, Ferrari zklamalo

Fernando Alonso si před kvalifikací řádně zkomplikoval život

McLaren vyhrál v dramatickém závěru poslední, dvakrát přerušený trénink

Nico Hülkenberg si vyzkoušel trať v Imole vůbec poprvé ve své kariéře (ilustrační foto)

Leclercova nadvláda pokračuje i v druhém tréninku, Cunoda velkým překvapením

Lando Norris zkoušel zpočátku konstrukční prvky, takže k měřeným časům se dostal až v druhé části tréninku (ilustrační foto)

Pochybující Leclerc ovládl první trénink, mistři světa chybovali, Albon nechal vyvěsit červenou vlajku

Charles Leclerc

Ferrari do Imoly přivezlo velká vylepšení, Leclerc před nimi varuje

  • Pátek

    • 1. Trénink (13:30 - 14:30)
    • 2. Trénink (17:00 - 18:00)
  • Sobota

    • 3. Trénink (12:30 - 13:30)
    • Kvalifikace (16:00)
  • Neděle

    • Závod (15:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. LECLERC, 3. ... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Kubica, Robert

Kubicu skvělá forma Renaultu překvapila

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Ferrari do Imoly přivezlo velká vylepšení, Leclerc před nimi varuje

  2. PROHLÁŠENÍ po závodě: GP Emilia Romagna - Norris lituje, ostatní doufají

  3. PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Verstappen opěvuje úspěch, McLaren mu chce řádně zatopit

  4. GP Emilia Romagna: Verstappen poosmé v řadě na pole-position, Ferrari zklamalo

  5. Norris je rychlejší než Verstappen, domnívá se šéf McLarenu

  6. Leclercova nadvláda pokračuje i v druhém tréninku, Cunoda velkým překvapením

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud