Red Bull má o třetinu slabší KERS než Ferrari či Mercedes

Petr Hlawiczka, 11. června 2011, 16:55 Google+

Red Bull má o třetinu slabší systém pro rekuperaci kinetické energie (KERS) než většina jeho hlavních rivalů. Krom výkonnosti má také problémy s jeho spolehlivostí - Mark Webber kvůli němu během sobotního tréninku ani nevyjel z garáže.

Počet komentářů:  12 komentářů (Poslední 12.06. 13:47) Napište svůj názor
Red Bull

Red Bull | foto: Red Bull Racing

Sdílejte článek

V Kanadě se ohledně KERSU objevila další zajímavost: je o třetinu slabší než KERS, který vyrábí Ferrari či Mercedes (systém Mercedesu používá také McLaren či Force India). Zatímco největší soupeři Red Bullu mají podle BBC k dispozici 60 kW navíc při jeho aktivaci, rakouský tým pouze 40 kW.

Je to dáno menšími bateriemi, které jsou uvnitř monopostu RB7. Jeho konstruktér Adrian Newey totiž při stavbě vozu odmítal aerodynamické kompromisy a snažil se maximálně zmenšit bočnice vozu. Newey v pátečním rozhovoru připustil, že toto řešení není "zcela optimální."

rb

Je sice pravda, že to, co Red Bull kvůli KERSu ztrácí, získává v oblasti výborné aerodynamiky. Na dlouhých rovinkách v Kanadě by však kvůli tomu jeho vozy mohly být zranitelnější, ačkoliv Christian Horner se odvolával na fakt, že Sebastian Vettel dokázal navzdory slabšímu systému ubránit své vítězství v předchozích dvou závodech.

Aktualizace (20:10 hod) - Podle Hornera KERS během kvalifikace nepoužíval ani Webber, ani Vettel.

Vytisknout

Diskuze: Red Bull má o třetinu slabší KERS než Ferrari či Mercedes

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 12, poslední 12.06.2011 13:47 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 12 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Finále zlaté éry F1 - Villeneuve, Jones a Laffite na stupních vítězů v Rakousku 1979

Pozře F1 sama sebe? Události v Monaku oživují některé otázky

Rozbitý vůz Sergia Peréze po srážce s vozy Haas v závodě v Monaku

FOTO: GP Monaka od velké havárie v 1. kole po Leclercovo vítězství

Lewis Hamilton s Mercedesem

Špatný pokyn během klíčového okamžiku aneb jak Mercedes zkazil Hamiltonovi závod

Inženýr Andrea Stella hovoří o událostech v Monaku

Norrisovi se nelíbí rozhodnutí o návratu Sainze jr. na původní pozici. Proč se tak stalo?

Esteban Ocon se v Monaku moc nepředvedl

"Vyvodíme z toho důsledky," varuje Ocona naštvaný šéf Alpine

Leclerc se konečně dočkal, po třech pole-position vítězí na domácí půdě

GP MONAKA: Po dramatickém úvodu tone Monte Carlo v nadšení - Leclerc triumfoval

Pierre Gasly si po závodě pustil pusu na špacír

Po závodě jako běsnící tygr, v prohlášení už beránek - Gasly se obul do svého kolegy

Max Verstappen a Sergio Pérez určitě neměli v Monacu důvod k úsměvým (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po závodě - Přešťastný Pérez, Alpine žehlí malér a vinu za kolizi svádí jeden na druhého

Předloni pole-position Leclercovi štěstí nepřinesla - bude se letos moci radovat s monackým princem z lepšího výsledku?

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Radost v táboře Ferrari a McLarenu, Mercedes je odhodlán bojovat, Red Bull lehce rozladěný

Sergio Pérez opět ukázal svou odvrácenou tvář - skončit v Q3 není určitě v jeho situaci záviděníhodné

Leclerc má třetí domácí pole-position, Verstappen skončil mimo Top 5

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. LECLERC, 3. ... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Ferrari

Spokojený Massa: Zatím nejlepší pátek letošní sezóny

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. PROHLÁŠENÍ po závodě - Přešťastný Pérez, Alpine žehlí malér a vinu za kolizi svádí jeden na druhého

  2. Špatný pokyn během klíčového okamžiku aneb jak Mercedes zkazil Hamiltonovi závod

  3. PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Radost v táboře Ferrari a McLarenu, Mercedes je odhodlán bojovat, Red Bull lehce rozladěný

  4. Leclerc má třetí domácí pole-position, Verstappen skončil mimo Top 5

  5. GP MONAKA: Po dramatickém úvodu tone Monte Carlo v nadšení - Leclerc triumfoval

  6. Pozře F1 sama sebe? Události v Monaku oživují některé otázky

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud