Problémy Red Bullu s KERSem - lze jednoduše vyřešit jeho přehřívání?

Petr Hlawiczka, 29. dubna 2011, 06:45 Google+

Achillovou patou letošního monopostu Red Bullu RB7 je KERS. Zdá se, že problémem je jeho přehřívání v důsledku agresivního tvarování bočnic, což je věc, která se nedá vyřešit v průběhu dvou či tří závodů. Čeká nás léto a horké závody - vymstí se to rakouskému týmu nebo se bude moci spolehnout na svou aerodynamiku a pokračovat ve vítězném tažení?

Počet komentářů:  7 komentářů (Poslední 29.04. 10:23) Napište svůj názor
Red Bull RB7

Red Bull RB7 | foto: Red Bull Racing

Sdílejte článek

McLaren na Red Bull v oblasti aerodynamiky zatím dle Hamiltonových slov ztrácí přibližně půl sekundy, jeho silnou stránkou je však systém pro rekuperaci kinetické energie (KERS), který odebírá od Mercedesu, stejně jako motory.

Problémy Red Bullu s KERSem se točí kolem jeho chlazení. Adrian Newey je znám svým nekompromisním přístupem v oblasti vnitřního uspořádání komponent, které je podřízeno aerodynamické výkonnosti.

Proudění vzduchu, které se využívá k chlazení brzd, vody, oleje či KERSu, nemůže být využito pro vytváření přítlaku - čehož se Newey těžko vzdává. To je patrné z běžného pohledu na bočnice vozu RB7, které jsou velmi malé, netáhnou se až k zadní části vozu, což přispívá k velmi dobrým aerodynamickým vlastnostem monopostu rakouské stáje.

Řešení jejich problémů nebude snadné, aniž by nedošlo k narušení aerodynamiky. Kdysi jim trvalo téměř dvě sezóny, než se jim podařilo vyřešit potíže s hydraulickým systémem. Obávám se, že s KERSem Red Bullu to také nebude tak jednoduché, jak hlásají.

mclaren_rb
Srovnání bočnic Red Bullu a McLarenu - zelenou šipkou vyznačeno "letiště" RB7, díky kterému může vzduch efektivněji proudit k zadní části a vytvářet vyšší přítlak

Za velmi zdařilý KERSem je vychvalován Mercedes, ale problémy s ním měly v Číně jak týmy Mercedes, tak i McLaren. Martin Whitmarsh na otázku Autosportu, zda je jejich KERSu trumfem při souboji s Red Bullem, uvedl: "Těžko říct. Měli jsme s KERSem během tohoto víkendu [v Číně] problémy, ale Mercedes v tomto odvedl fantastickou práci."

Zajímavě také ocenil Hamiltonovu práci s pneumatikami během závodu. Ušetřená čerstvá sada z kvalifikace mu podle něj nebyla až tak platná: "V závodě se dobře staral o pneumatiky. Ušetřil sadu v kvalifikaci, ale neprokázalo se to moc užitečné kvůli chybám, které vedly k první zastávce. Během naši analýza toho, co se dělo v závodě, jsme změnili strategii ze dvou na tři zastávky, což znamenalo, že jsme čerstvou měkkou sadu nasadili a brzy ji vyměnili."

Vytisknout

Diskuze: Problémy Red Bullu s KERSem - lze jednoduše vyřešit jeho přehřívání?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 7, poslední 29.04.2011 10:23 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 7 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Nico Rosberg a Lewis Hamilton těsně za sebou

"Škody po vzájemných kolizích jsme s Lewisem museli od Barcelony 2016 hradit," prozrazuje Rosberg

Havárie po prvním restartu GP Číny 2024

Piastri zkritizoval Strolla, McLaren zjišťuje, proč byl v Číně tak rychlý + VIDEO

Lewis Hamilton se v letošním ročníku nadále trápí

PROHLÁŠENÍ PO ZÁVODĚ: U Red Bullu se slaví, nadšený je i Norris

Daniel Ricciardo dostal postih pro příští závod (ilustrační foto)

Tresty v Šanghaji i po závodě, potrestán je i Ricciardo

Lando Norris se možná překvapivě vklínil mezi dominantní Red Bully (ilustrační foto)

GP ČÍNY - Drama uprostřed závodu míchalo pořadím, Verstappen byl opět na vlastní vlně

Max Verstappen zajistil Red Bullu jubilejní sté pole position (ilustrační foto)

SPRINT ČÍNY - Prohlášení po sprintu a kvalifikaci. Red Bull slaví, ostatní opatrně doufají

Max Verstappen a Sergio Pérez v Bahrajnu

Kvalifikační double Red Bullu, Hamilton vyhořel

Fernando Alonso se stal smutným hrdinou sprintu (ilustrační foto)

SPRINT ovládl Verstappen, dramatický boj o bronzovou příčku

Pohled na startovní rovinku v Číně

GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

Norrisovi se podařilo ovládnout povětrnostní ruletu v Šanghaji (ilustrační foto)

Kvalifikaci sprintu v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Renault R31

Renault o novinkách pro Turecko

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Tresty v Šanghaji i po závodě, potrestán je i Ricciardo

  2. Kvalifikační double Red Bullu, Hamilton vyhořel

  3. Piastri zkritizoval Strolla, McLaren zjišťuje, proč byl v Číně tak rychlý + VIDEO

  4. GP ČÍNY - Drama uprostřed závodu míchalo pořadím, Verstappen byl opět na vlastní vlně

  5. SPRINT ČÍNY - Prohlášení po sprintu a kvalifikaci. Red Bull slaví, ostatní opatrně doufají

  6. SPRINT ovládl Verstappen, dramatický boj o bronzovou příčku

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud