Alonso přechodné pneumatiky nechtěl. Proč Mercedesy za deště přezouvaly na ultra-měkké?

Petr Hlawiczka, 23. července 2018, 06:50 Google+

Fernando Alonso nechtěl pneumatiky v době, kdy začalo v průběhu Velké ceny Německa pršet. Tým mu je ale nasadil, a tak ho připravil o šanci bojovat o body. Opačně se zachoval například Mercedes, který svým pilotům za deště nasadil hladké ultra-měkké pneumatiky.

Počet komentářů:  24 komentářů (Poslední 24.07. 13:57) Napište svůj názor
Fernando Alonso na přechodných pneumatikách

Fernando Alonso na přechodných pneumatikách | foto: McLaren

Sdílejte článek



Španěl byl společně s Charlesem Leclercem v 43. kole prvním jezdcem, který se na dráze objevil na přechodných pneumatikách (značeny zelenou barvou). Risk ale nevyšel a jak se ukázalo, Alonso projevil svůj cit pro podmínky na dráze, když byl proti tomuto kroku.

Později tento druh pneumatik nasadili i Verstappen, Hülkenberg, Grosjean, Magnussen, Sainz či Stroll, nikdo si s ním ale nepomohl - všichni se brzy vrátili zpět na hladké pneumatiky.

Grafický přehled pneumatikových strategií Velké ceny Německa 2018

Grafický přehled pneumatikových strategií Velké ceny Německa 2018 | zdroj: Pirelli

Proč za deště Mercedes obul svým jezdcům ultra-měkké pneumatiky?
Několik jezdců ani přes déšť ve 2. sektoru (zbylé dva zůstávaly celou dobu suché) k výměně pro přechodné pneumatiky nezajelo. To byl případ i vítěze Lewise Hamiltona, byť sekundu a půl váhal a dokonce najel do boxové uličky.

"My jsme se rozhodli ve 42. kole nasadit ultra-měkké. Viděli jsme přicházet déšť, ale chtěli jsme být na nových pneumatikách, když přijde, protože jsme cítili, že bychom první přeháňky mohli přestát na těch hladkých. To se vyplatilo, protože se za obtížných podmínek opravdu na lídry dotáhl. Safety car vytvořil pro Lewise možnost vyhrát, měl nejlepší podmínky ze všech, proto zůstat na dráze nebyl problém. Valtteri potřeboval čerstvé pneumatiky pro restart, jeho zastávka tedy byla nezbytná," vysvětluje ředitel traťových inženýrů Mercedesu Andrew Shovlin.

img-responsive

Fernando Alonso na Hockenheimringu před příchodem deště | foto: McLaren

Alonso přechodné nechtěl
A jak tedy vypadala komunikace McLarenu s Alonsem v této fázi závodu?

McLaren: Takže Fernando, v současné době jsme patnáctí, čistě třináctí. Za 15 min by mělo hustě pršet.
McLaren: Pěkné kolo, Fernando. Bezprostředně hrozí déšť, zřejmě teď začne pršet v zatáčce č. 6.
Alonso: A kdy? Protože s těmi pneumatikami zacházíte odlišně.
McLaren: První kapky spadly v zatáčce č. 6 v tomto kole.
Alonso: Ano, několik kapek v zatáčce č. 6, takže mě teď v každém kole informujte. Nechte rádio neustále otevřené.
McLaren: Dobře kámo, rozumím.

McLaren: OK Fernando, do boxů teď, do boxů teď, vpravo od kužele.
Alonso: Teď do boxů?
McLaren: Do boxů teď, do boxů teď.
Alonso: OK, do boxů. Pro co?
McLaren: Míříme do boxů pro přechodné.
Alonso: Na ty je moc brzo. V suchých částech je zničíme.
McLaren: Nájezd 10, nájezd 10 než zastavíš.
Alonso: Ale ne pro přechodné, chlape. Řeknu ti, kdy zastavit.

Alonso: Pneumatiky jsou zničené. Takže ano, když teď prší a všichni stavějí, tak mi řekněte, a zastavíme znovu.
McLaren: Fernando, kde na dráze prší?
Alonso: Nikde.
McLaren: OK Fernando, do boxů teď, do boxů teď.

img-responsive

Alonso cílem neprojel, skončil o dvě kola dříve v garáži poté, co u něj McLaren v datech zaznamenal možný problém s převodovkou | foto: McLaren

McLaren: Fernando, v zatáčce 13 jsou žluté vlajky, vyjíždí safety car, vyjíždí safety car. Jaký je tvůj názor na pneumatiky? Co myslíš, přechodné nebo do deště?
Alonso: OK suché, OK suché.
McLaren: Rozumím, zůstaň na dráze.
McLaren: A Fernando, jaké jsou podmínky na trati?
Alonso: Jsou smíšené. V některých zatáčkách je sucho, v jiných hodně mokro.
McLaren: Chápu. Byl bys spokojený s tím, kdybychom zůstali na dráze?
Alonso: Jsme poslední, takže mi to je jedno.
Alonso: S nikým nebojujeme, ne? Všichni jsou v jiném kole.
McLaren: Takže Fernando, budeme bojovat s Leclercem před námi a s Gaslym, který je za námi.
Alonso: Ale máme kolo ztrátu na Force Indie, nebo ne?
McLaren: Ano, Fernando.
Alonso: Není šance získat další kolo, že? S ohledem na safety car.
McLaren: Fernando, myslíme si, že to restartují a zůstaneme se ztrátou jednoho kola.

Alonso: Celé kolo mám č. 14 - modré vlajky.
McLaren: Auta, která musíme pustit před sebe, jsou Hartley, Grosjean a Sainz.
Alonso: Nezajímá mě to. Budu lidi pouštět před sebe, protože mám modré vlajky po celém okruhu, i když mi to říkáte nebo ne.
Alonso: Chcete to dokončit?
McLaren: OK Fernando, musíme s autem odstoupit, musíme s autem odstoupit. V tomto kole do boxů, prosím.



Google+ Vytisknout

Diskuze: Alonso přechodné pneumatiky nechtěl. Proč Mercedesy za deště přezouvaly na ultra-měkké?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 24, poslední 24.07.2018 13:57 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 24 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Robert Kubica při posezónních testech v Abú Zabí

Kubica si pochvaluje načasování změn pro rok 2019. Splní očekávání? "Vůbec se toho nebojím," ujišťuje

Carlos Sainz během testování pneumatik v Abú Zabí

Nový mladý lídr McLarenu podobnou rivalitu jako s Verstappenem nečeká, cítí se být silný

Sebastian Vettel během posledních testů v Abú Zabí

Ferrari musí podle Vettela řešit svou rychlost v "příliš mnoha závodech"

Kimi Räikkönen je po prvním testu se Sauberem spokojen

Räikkönen: Sauber má vše potřebné pro to, aby v roce 2019 postavil skvělé auto

Pohonná jednotka Mercedesu

Vývoj nové pohonné jednotky Mercedesu neprobíhá podle plánu, přiznává Wolff

Stoffel Vandoorne ve Velké ceně Abú Zabí

"Mých nejlepších závodů s McLarenem si nikdo ani nevšimnul," stěžuje si Vandoorne

reklama

Průběžné pořadí šampionátu:

1. HAMILTON, 2. VETTEL, 3. RÄ... Celé pořadí

reklama

Doporučujeme

Kimi Räikkönen ve Velké ceně Německa před Sebastianem Vettelem

"Co po mě chcete?" Räikkönenovi nebyla týmová režie Ferrari dostatečně jasná +…

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Vývoj nové pohonné jednotky Mercedesu neprobíhá podle plánu, přiznává Wolff

  2. Hamilton poráží Verstappena - šéfové týmů volili nejlepší piloty za rok 2018

  3. Ferrari musí podle Vettela řešit svou rychlost v "příliš mnoha závodech"

  4. Nový mladý lídr McLarenu podobnou rivalitu jako s Verstappenem nečeká, cítí se být silný

  5. "Mých nejlepších závodů s McLarenem si nikdo ani nevšimnul," stěžuje si Vandoorne

  6. Kubica si pochvaluje načasování změn pro rok 2019. Splní očekávání? "Vůbec se toho nebojím," ujišťuje

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud