Alonso přechodné pneumatiky nechtěl. Proč Mercedesy za deště přezouvaly na ultra-měkké?

Petr Hlawiczka, 23. července 2018, 06:50 Google+

Fernando Alonso nechtěl pneumatiky v době, kdy začalo v průběhu Velké ceny Německa pršet. Tým mu je ale nasadil, a tak ho připravil o šanci bojovat o body. Opačně se zachoval například Mercedes, který svým pilotům za deště nasadil hladké ultra-měkké pneumatiky.

Počet komentářů:  24 komentářů (Poslední 24.07. 13:57) Napište svůj názor
Fernando Alonso na přechodných pneumatikách

Fernando Alonso na přechodných pneumatikách | foto: McLaren

Sdílejte článek



Španěl byl společně s Charlesem Leclercem v 43. kole prvním jezdcem, který se na dráze objevil na přechodných pneumatikách (značeny zelenou barvou). Risk ale nevyšel a jak se ukázalo, Alonso projevil svůj cit pro podmínky na dráze, když byl proti tomuto kroku.

Později tento druh pneumatik nasadili i Verstappen, Hülkenberg, Grosjean, Magnussen, Sainz či Stroll, nikdo si s ním ale nepomohl - všichni se brzy vrátili zpět na hladké pneumatiky.

Grafický přehled pneumatikových strategií Velké ceny Německa 2018

Grafický přehled pneumatikových strategií Velké ceny Německa 2018 | zdroj: Pirelli

Proč za deště Mercedes obul svým jezdcům ultra-měkké pneumatiky?
Několik jezdců ani přes déšť ve 2. sektoru (zbylé dva zůstávaly celou dobu suché) k výměně pro přechodné pneumatiky nezajelo. To byl případ i vítěze Lewise Hamiltona, byť sekundu a půl váhal a dokonce najel do boxové uličky.

"My jsme se rozhodli ve 42. kole nasadit ultra-měkké. Viděli jsme přicházet déšť, ale chtěli jsme být na nových pneumatikách, když přijde, protože jsme cítili, že bychom první přeháňky mohli přestát na těch hladkých. To se vyplatilo, protože se za obtížných podmínek opravdu na lídry dotáhl. Safety car vytvořil pro Lewise možnost vyhrát, měl nejlepší podmínky ze všech, proto zůstat na dráze nebyl problém. Valtteri potřeboval čerstvé pneumatiky pro restart, jeho zastávka tedy byla nezbytná," vysvětluje ředitel traťových inženýrů Mercedesu Andrew Shovlin.

img-responsive

Fernando Alonso na Hockenheimringu před příchodem deště | foto: McLaren

Alonso přechodné nechtěl
A jak tedy vypadala komunikace McLarenu s Alonsem v této fázi závodu?

McLaren: Takže Fernando, v současné době jsme patnáctí, čistě třináctí. Za 15 min by mělo hustě pršet.
McLaren: Pěkné kolo, Fernando. Bezprostředně hrozí déšť, zřejmě teď začne pršet v zatáčce č. 6.
Alonso: A kdy? Protože s těmi pneumatikami zacházíte odlišně.
McLaren: První kapky spadly v zatáčce č. 6 v tomto kole.
Alonso: Ano, několik kapek v zatáčce č. 6, takže mě teď v každém kole informujte. Nechte rádio neustále otevřené.
McLaren: Dobře kámo, rozumím.

McLaren: OK Fernando, do boxů teď, do boxů teď, vpravo od kužele.
Alonso: Teď do boxů?
McLaren: Do boxů teď, do boxů teď.
Alonso: OK, do boxů. Pro co?
McLaren: Míříme do boxů pro přechodné.
Alonso: Na ty je moc brzo. V suchých částech je zničíme.
McLaren: Nájezd 10, nájezd 10 než zastavíš.
Alonso: Ale ne pro přechodné, chlape. Řeknu ti, kdy zastavit.

Alonso: Pneumatiky jsou zničené. Takže ano, když teď prší a všichni stavějí, tak mi řekněte, a zastavíme znovu.
McLaren: Fernando, kde na dráze prší?
Alonso: Nikde.
McLaren: OK Fernando, do boxů teď, do boxů teď.

img-responsive

Alonso cílem neprojel, skončil o dvě kola dříve v garáži poté, co u něj McLaren v datech zaznamenal možný problém s převodovkou | foto: McLaren

McLaren: Fernando, v zatáčce 13 jsou žluté vlajky, vyjíždí safety car, vyjíždí safety car. Jaký je tvůj názor na pneumatiky? Co myslíš, přechodné nebo do deště?
Alonso: OK suché, OK suché.
McLaren: Rozumím, zůstaň na dráze.
McLaren: A Fernando, jaké jsou podmínky na trati?
Alonso: Jsou smíšené. V některých zatáčkách je sucho, v jiných hodně mokro.
McLaren: Chápu. Byl bys spokojený s tím, kdybychom zůstali na dráze?
Alonso: Jsme poslední, takže mi to je jedno.
Alonso: S nikým nebojujeme, ne? Všichni jsou v jiném kole.
McLaren: Takže Fernando, budeme bojovat s Leclercem před námi a s Gaslym, který je za námi.
Alonso: Ale máme kolo ztrátu na Force Indie, nebo ne?
McLaren: Ano, Fernando.
Alonso: Není šance získat další kolo, že? S ohledem na safety car.
McLaren: Fernando, myslíme si, že to restartují a zůstaneme se ztrátou jednoho kola.

Alonso: Celé kolo mám č. 14 - modré vlajky.
McLaren: Auta, která musíme pustit před sebe, jsou Hartley, Grosjean a Sainz.
Alonso: Nezajímá mě to. Budu lidi pouštět před sebe, protože mám modré vlajky po celém okruhu, i když mi to říkáte nebo ne.
Alonso: Chcete to dokončit?
McLaren: OK Fernando, musíme s autem odstoupit, musíme s autem odstoupit. V tomto kole do boxů, prosím.



Vytisknout

Diskuze: Alonso přechodné pneumatiky nechtěl. Proč Mercedesy za deště přezouvaly na ultra-měkké?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 24, poslední 24.07.2018 13:57 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 24 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Lewis Hamilton s Mercedesem W15 v Bahrajnu

Alonso už nepovažuje Mercedes za atraktivní. Zůstává u Aston Martinu, opět s Hondou za zády

Sebastian Vettel

Vettel k Mercedesu a Sainz k Red Bullu? Vyjádřují se Russell i Marko

Max Verstappen s Red Bullem RB20

"Maxe už letos nikdo nedostihne," mrzí Wolffa. Hamilton odešel z tiskové konference

Alexander Albon a celý Williams zatím mají ke spokojenosti hodně daleko

PROHLÁŠENÍ po GP Japonska: Rozjásaný Cunoda, pohřební nálada u Williamsu

Juki Cunoda rozjásal davy domácích fanoušků

GP JAPONSKA: Pohodové vítězství Red Bullu, Ferrari strategicky na výši

McLarenům se kvalifikace mimořádně vydařila

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Red Bull na koni, u McLarenu vládne bojovná nálada

Max Verstappen bez konkurence opanoval kvalifikaci na okruhu Suzuka

KVALIFIKACE GP JAPONSKA: Red Bull zpět na vítězné vlně, úspěšný McLaren, potrestaný Mercedes

Aston Martin přivezl do Suzuky několik drobných aerodynamických změn

Poslední trénink opanovaly Red Bully s Mercedesy v zádech, Ferrari ztrácí

Oscar Piastri vyhrál podivný trénink v Suzuce

První trénink přerušen po nehodě, v druhém se víc stálo než jezdilo. Vyhrál ho Piastri

Model monopostu F1 v aerodynamickém tunelu Mercedesu

Proč se Mercedes nemůže dostat do formy? Wolff přiznává vážné problémy s korelací

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Kimi Räikkönen ve Velké ceně Německa před Sebastianem Vettelem

"Co po mě chcete?" Räikkönenovi nebyla týmová režie Ferrari dostatečně jasná +…

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Vettel k Mercedesu a Sainz k Red Bullu? Vyjádřují se Russell i Marko

  2. Alonso už nepovažuje Mercedes za atraktivní. Zůstává u Aston Martinu, opět s Hondou za zády

  3. PROHLÁŠENÍ po GP Japonska: Rozjásaný Cunoda, pohřební nálada u Williamsu

  4. GP JAPONSKA: Pohodové vítězství Red Bullu, Ferrari strategicky na výši

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud