Alonso přechodné pneumatiky nechtěl. Proč Mercedesy za deště přezouvaly na ultra-měkké?

Petr Hlawiczka, 23. července 2018, 06:50 Google+

Fernando Alonso nechtěl pneumatiky v době, kdy začalo v průběhu Velké ceny Německa pršet. Tým mu je ale nasadil, a tak ho připravil o šanci bojovat o body. Opačně se zachoval například Mercedes, který svým pilotům za deště nasadil hladké ultra-měkké pneumatiky.

Počet komentářů:  24 komentářů (Poslední 24.07. 13:57) Napište svůj názor
Fernando Alonso na přechodných pneumatikách

Fernando Alonso na přechodných pneumatikách | foto: McLaren

Sdílejte článek



Španěl byl společně s Charlesem Leclercem v 43. kole prvním jezdcem, který se na dráze objevil na přechodných pneumatikách (značeny zelenou barvou). Risk ale nevyšel a jak se ukázalo, Alonso projevil svůj cit pro podmínky na dráze, když byl proti tomuto kroku.

Později tento druh pneumatik nasadili i Verstappen, Hülkenberg, Grosjean, Magnussen, Sainz či Stroll, nikdo si s ním ale nepomohl - všichni se brzy vrátili zpět na hladké pneumatiky.

Grafický přehled pneumatikových strategií Velké ceny Německa 2018

Grafický přehled pneumatikových strategií Velké ceny Německa 2018 | zdroj: Pirelli

Proč za deště Mercedes obul svým jezdcům ultra-měkké pneumatiky?
Několik jezdců ani přes déšť ve 2. sektoru (zbylé dva zůstávaly celou dobu suché) k výměně pro přechodné pneumatiky nezajelo. To byl případ i vítěze Lewise Hamiltona, byť sekundu a půl váhal a dokonce najel do boxové uličky.

"My jsme se rozhodli ve 42. kole nasadit ultra-měkké. Viděli jsme přicházet déšť, ale chtěli jsme být na nových pneumatikách, když přijde, protože jsme cítili, že bychom první přeháňky mohli přestát na těch hladkých. To se vyplatilo, protože se za obtížných podmínek opravdu na lídry dotáhl. Safety car vytvořil pro Lewise možnost vyhrát, měl nejlepší podmínky ze všech, proto zůstat na dráze nebyl problém. Valtteri potřeboval čerstvé pneumatiky pro restart, jeho zastávka tedy byla nezbytná," vysvětluje ředitel traťových inženýrů Mercedesu Andrew Shovlin.

img-responsive

Fernando Alonso na Hockenheimringu před příchodem deště | foto: McLaren

Alonso přechodné nechtěl
A jak tedy vypadala komunikace McLarenu s Alonsem v této fázi závodu?

McLaren: Takže Fernando, v současné době jsme patnáctí, čistě třináctí. Za 15 min by mělo hustě pršet.
McLaren: Pěkné kolo, Fernando. Bezprostředně hrozí déšť, zřejmě teď začne pršet v zatáčce č. 6.
Alonso: A kdy? Protože s těmi pneumatikami zacházíte odlišně.
McLaren: První kapky spadly v zatáčce č. 6 v tomto kole.
Alonso: Ano, několik kapek v zatáčce č. 6, takže mě teď v každém kole informujte. Nechte rádio neustále otevřené.
McLaren: Dobře kámo, rozumím.

McLaren: OK Fernando, do boxů teď, do boxů teď, vpravo od kužele.
Alonso: Teď do boxů?
McLaren: Do boxů teď, do boxů teď.
Alonso: OK, do boxů. Pro co?
McLaren: Míříme do boxů pro přechodné.
Alonso: Na ty je moc brzo. V suchých částech je zničíme.
McLaren: Nájezd 10, nájezd 10 než zastavíš.
Alonso: Ale ne pro přechodné, chlape. Řeknu ti, kdy zastavit.

Alonso: Pneumatiky jsou zničené. Takže ano, když teď prší a všichni stavějí, tak mi řekněte, a zastavíme znovu.
McLaren: Fernando, kde na dráze prší?
Alonso: Nikde.
McLaren: OK Fernando, do boxů teď, do boxů teď.

img-responsive

Alonso cílem neprojel, skončil o dvě kola dříve v garáži poté, co u něj McLaren v datech zaznamenal možný problém s převodovkou | foto: McLaren

McLaren: Fernando, v zatáčce 13 jsou žluté vlajky, vyjíždí safety car, vyjíždí safety car. Jaký je tvůj názor na pneumatiky? Co myslíš, přechodné nebo do deště?
Alonso: OK suché, OK suché.
McLaren: Rozumím, zůstaň na dráze.
McLaren: A Fernando, jaké jsou podmínky na trati?
Alonso: Jsou smíšené. V některých zatáčkách je sucho, v jiných hodně mokro.
McLaren: Chápu. Byl bys spokojený s tím, kdybychom zůstali na dráze?
Alonso: Jsme poslední, takže mi to je jedno.
Alonso: S nikým nebojujeme, ne? Všichni jsou v jiném kole.
McLaren: Takže Fernando, budeme bojovat s Leclercem před námi a s Gaslym, který je za námi.
Alonso: Ale máme kolo ztrátu na Force Indie, nebo ne?
McLaren: Ano, Fernando.
Alonso: Není šance získat další kolo, že? S ohledem na safety car.
McLaren: Fernando, myslíme si, že to restartují a zůstaneme se ztrátou jednoho kola.

Alonso: Celé kolo mám č. 14 - modré vlajky.
McLaren: Auta, která musíme pustit před sebe, jsou Hartley, Grosjean a Sainz.
Alonso: Nezajímá mě to. Budu lidi pouštět před sebe, protože mám modré vlajky po celém okruhu, i když mi to říkáte nebo ne.
Alonso: Chcete to dokončit?
McLaren: OK Fernando, musíme s autem odstoupit, musíme s autem odstoupit. V tomto kole do boxů, prosím.



Vytisknout

Diskuze: Alonso přechodné pneumatiky nechtěl. Proč Mercedesy za deště přezouvaly na ultra-měkké?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 24, poslední 24.07.2018 13:57 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 24 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Kevin Magnussen ukázal, jak se bojuje za týmové barvy

Ohlédnutí za GP Saúdské Arábie

Letecký pohled na okruh v Džiddě

GRAFIKA: Startovní rošt v Džiddě - Red Bull v 1. řadě před Ferrari

Max Verstappen s novým Red Bull RB20 při testech v Bahrajnu

Kvalifikaci ovládl Verstappen, Bearman v bitvě s Hamiltonem

Max Verstappen v Bahrajnu

V závěrečném tréninku nejrychlejší Verstappen, Bearman desátý. Zhou havaroval

Carlose o víkendu za volantem neuvidíme

Ferrari náhle mění sestavu: Sainz se už v Bahrajnu nesveze, místo něj povolán nováček

Max Verstappen s novým Ferrari SF-24 při testech v Bahrajnu

První trénink v Saúdské Arábii pro Verstappena, druhý pro Alonsa

Lewis Hamilton, Max Verstappen a George Russell společně na pódiu

Verstappen k Mercedesu? "Bylo by to vzrušující," reaguje Russell

Fernando Alonso v Bahrajnu

Scházejí nám 3 či 4 desetiny, popisuje zklamaně Alonso. Briatore pro něj hledá tu nejlepší možnost

Max Verstappen pro sezónu 2024

U Red Bullu vládne napětí dál, Verstappen volá po konci Hornera. Odejde Max ke konkurenci?

Max Verstappen a Sergio Pérez přivezli Red Bullu 29. double

PROHLÁŠENÍ po závodě: Verstappen nečekal, že vše bude tak snadné

  • Pátek

    • 1. Trénink (2:30 - 3:30)
    • 2. Trénink (6:00 - 7:00)
  • Sobota

    • 3. Trénink (2:30 - 3:30)
    • Kvalifikace (6:00)
  • Neděle

    • Závod (5:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Kimi Räikkönen ve Velké ceně Německa před Sebastianem Vettelem

"Co po mě chcete?" Räikkönenovi nebyla týmová režie Ferrari dostatečně jasná +…

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud