TECHNICKÁ PRAVIDLA (ke stažení zde)
Příští ročník Formule 1 bude přelomový díky novým 1,6litrovým V6 turbomotorům s přímým vstřikováním, s omezením průtoku paliva, spotřebou stanovenou na max. 100 kg paliva na závod a s pokročilým systémem pro rekuperaci energie. Ke změnám však dojde i v dalších oblastech týkající se aerodynamiky a vzhledu vozů.
Přední křídla budou zúžena o 15 cm ze současných 1800 mm na 1650 mm, odlišné budou i nosy. V sezóně 2014 odzvoní vysokým nosům tak, jak je známe dnes, protože jejich špička se bude moci nacházet maximálně 185 mm nad referenční rovinou (tj. o 31,5 cm níže) a maximálně 750 mm před osou předních kol.
Místo, kde navazuje na šasi, nesmí být výše než 525 mm nad referenční rovinou. V prostoru od 325 do 525 mm se budou muset nacházet kamery, aby se zamezilo jejich zneužívání pro aerodynamické účely. Nosy budou moci být i příští rok překryty tzv. "panelem cudnosti."
Maximální výška šasi je nově stanovena na 625 mm, minimální hmotnost včetně pilota (bez paliva) se zvyšuje ze současných 642 na 690 kg.
Převodovky budou mít 8 rychlostních stupňů pro pohyb vpřed (plus zpátečku) - zvolené převodové poměry však budou pevné pro celou sezónu.
Na aerodynamiku bude mít obrovský dopad změna v oblasti výfuků. Týmy v současnosti výfukové plyny využívají k utěsnění podlahy po stranách difuzoru, což od roku 2014 nebude možné. Vozy budou moci mít pouze jeden výfuk, a to uprostřed: 170 - 185 mm za osou zadních kol ve výšce 300 - 525 mm nad referenční rovinou.
Od středu vozu nesmí být jejich koncovka (tj. posledních 150 mm výfukového potrubí) vzdálená o více než 100 mm, nasměrována vzhůru o 0 - 5 ° a do stran maximálně o 5 °. Za ním se již nebude smět nacházet žádná část karosérie.
Nad difuzorem zmizí spodní část zadního křídla (beam wing), křidélko v 15cm široké centrální zóně však bude možno i nadále využívat. Omezena je i horní část zadního křídla, které již nebude moci být tak hluboké. DRS se bude moci otevřít na 65 mm, v současnosti může po aktivace vznikat mezi hlavním profilem a horní klapkou otvor max. 50 mm.
Upřesněna byla pravidla týkající se kokpitu a buňky pro pilota, bočních nárazových i tlakových testů, zavěšení, brzdových válců a systému pro řízení zadních brzd, který bude povolen kvůli KERSu o dvojnásobném výkonu, aby pilot nemusel neustále na volantu nastavovat sběr energie při brzdění. FIA si vyhrazuje v článku 12.6.3 možnost z bezpečnostních důvodů kdykoliv během sezónu změnit specifikaci pneumatik.
Souřadnice pro návrh předního křídla (zdroj: FIA)
SPORTOVNÍ PRAVIDLA (ke stažení zde)
Do sportovních pravidel je zanesen nový trestný bodovací systém pilotů, o kterém jsme se již zmiňovali: pokud jich někdo nasbírá za kalendářní rok 12, bude mu pozastavena licence pro následující podnik.
Postavení na roštu po penalizacích se bude řídit pořadím v předchozí části kvalifikace (či ve třetím tréninku), nikoliv dle doby, kdy byly uděleny.
Ředitel závodu může dle článku 20.2 nově udělit jezdci příležitost vrátit zpět jakoukoliv výhodu získanou na trati.
Omezení se týkají testování. Týmy mají k dispozici pouze dvě propagační akce, při nichž mohou ujet max. 100 km na zvláštní testovacích pneumatikách, které budou odlišné od těch závodních. Od 20. ledna budou mít k dispozici tři společné předsezónní testy. Navíc však budou moci čtyřikrát testovat po závodech - maximálně 2 dny do 36 hod po skončení velké ceny.
Sportovní pravidla rovněž stanovují povinnou 14denní letní přestávku a specifikují, co se během té doby nesmí a nesmí dělat.
Místo dosavadních 11 sad pneumatik bude mít každý pilot sad 12: 5 měkčích a 7 tvrdších. Onu tvrdší sadu navíc oproti letošní sezóně budou moci využívat pouze během prvních 30 min prvního tréninku. První a třetí trénink nesmí dělit méně než 24 hodin.
Během sezóny budou moci piloti využít pouze 5 motorů místo letošních osmi. Podrobněji jsou definovány penalizace za nasazení 6 motoru či jejich součástí.
Celý osmý díl sportovních pravidel je věnován aerodynamickému testování: omezení provozu v aerodynamickém tunelu a CFD simulací, jejich vzájemné kombinaci, reportování a měření. V tunelu je možno strávit max. 60 hodin týdně a provést 80 měření, z toho však může být ventilátor zapnutý (wind on) max. 30 hodin v závislosti na využívání výpočetního výkonu CFD (v teraflopech). V současné době počet měření ani čas strávený v tunelu pravidly nebyl omezen (pouze dohodou v rámci FOTA).
Vztah pro využití aktivního času (WT) v tunelu (max. 30 hod) závisí na počtu využitých teraflopů CFD):
WT <= 30 * (1 - CFD/30)
Jinými slovy: 1 teraflop je směnitelný za 1 hod aktivního (wind on) času v tunelu. CFD limit bude jednou za tři roky přehodnocován dle úrovně výkonnosti tak, aby odrážel změny v hardwaru a náklady na provoz.
Pravidla týkající se zmrazení vývoje turbomotorů - pro zvětšení klikněte, popisovali jsme zde
(zdroj: FIA)