Anderson volá po pomalejších zastávkách a výměně Massy, hodnotí strategii Lotusu

Jana Šrámková, 8. července 2013, 23:02 Google+

Gary Anderson, technický analytik BBC, se ve svém komentáři ohlíží za Velkou cenou Německa.

Počet komentářů:  18 komentářů (Poslední 12.07. 12:41) Napište svůj názor
Räikkönen, Kimi

Räikkönen, Kimi | foto: Lotus F1 Team

Sdílejte článek

Během Velké ceny Německa jsme byli svědky nebezpečně vyhlížející situace, kdy Markovi Webberovi nebylo správně dotaženo kolo, které se po rozjetí vozu začalo nekontrolovaně valit boxovou uličkou. Byl při tom zraněn kameraman, který je však už v pořádku.

Podle Garyho Andersona, technického analytika BBC, za to mohou příliš rychlé zastávky v boxech. "Jsou moc rychlé - špičkové týmy přezouvají už běžně za zhruba 2,5 sekundy - zašlo to moc daleko. Je skvělé to sledovat, ale nevidíte, co se vlastně děje."

Navrhuje zredukovat počet mechaniků na 11 místo současných zhruba 20. "Dva u každého kola, přední a zadní zvedák a mechanik s lízátkem, který kontroluje pilota. Takhle by to trvalo kolem čtyř sekund, což je stále rychlé, ale dává to dost času reagovat na problém. Méně lidí by znamenalo méně zmatků." Podle něj ona nedělní nehoda mohla dopadnout mnohem hůř a pokud se nic nezmění, někdo bude vážně zraněn.

Při hodnocení závodu uvedl, že Red Bull dokázal odpovědět na všechno, co na něj soupeři nastražli. Fakt, že má nyní Vettel o 47 bodů více než loni touto dobou prý pro soupeře nevyznívá dobře. 

Pozastavil se také nad strategií Lotusu. Domnívá se, že původním plánem bylo s Räikkönenem již do boxů nezajíždět. "Osm kol poté, co zajel do boxů Grosjean a Vettel sami sebe přesvědčili, že to do konce nezvládnou. Ale časy byly dobré a konzistentní a nic nenasvědčovalo tomu, že by musel do boxů. Ano, na měkké sadě byl rychlejší, ale Räikkönen měl 11 kol před koncem náskok 15s a Vettel byl  jen o 0,5s rychlejší," podivuje se.

Anderson nebude jediným, koho napadlo, že se u Lotusu jednoduše obávali zopakování loňské Velké ceny Číny, kdy Räikkönenovi na konci zcela odešly pneumatiky a on se tak propadl mimo body (jeho jediné nebodované umístění po návratu do F1). Toto rozhodnutí je však podle něj stálo vítězství.

Něco podobného zaznamenal i u Ferrari, které se také nedrželo plánu. "Alonso poprvé zajel do boxů v kole 12. McLaren s Jensonem Buttonem při stejné strategii jeli o devět kol déle. Pokud měla ta strategie fungovat, pointou bylo dostat se za 20 kol. Technický ředitel Ferrari Pat Fry to poté vysvětloval, že Alonso začal ztrácet. Ale tak to nebylo. Zajížděl pravidelně časy kolem 1:38s a jeho poslední kolo před zastávkou bylo jen o 0,058s pomalejší než to předchozí.

"Ano, ztrácel na Vettela, ale když vyjel zpět, byl jen o asi 0,7s rychlejší. Při té rychlosti by trvalo 20 kol, aby najel čas, který tou zastávkou ztratil. A to se nepovedlo, protože po sedmi kolech jezdil zase časy kolem 1:38s," popisuje strategii Ferrari.

V roce 2008 byl Massa na pár sekund mistrem světa. Po nehodě v Maďarsku o rok později se však do špičkové formy již nevrátil a stejně jako loni je i nyní jeho budoucnost nejistá (foto: Scuderia Ferrari)

Zhodnotil také další nepodařený víkend Felipeho Massy. "Byla to jednoduchá jezdecká chyba a pilot jeho formátu by si ji neměl dovolit. Navíc přišla v nevhodnou dobu. V létě se týmy rozhodují o jezdeckém složení pro příští rok," upozorňuje. Sám by prý být Ferrari hledal někoho s konzistentnějšími výkony, konkrétně například Julese Bianchiho. 

"Potřebují krýt záda, mít dobrou týmovou dvojku. Někoho jako Nico Hülkenberg, který ale chce co nejdřív vyhrávat závody. Bianchi má talent a souhlasil by s pozicí dvojky, což Ferrari potřebuje," okomentoval situaci Anderson.

Z Ferrari však od šéfa týmu, Stefana Domenicaliho, zatím přišla slova podpory: "Vždy jsem říkal, že Massovi věřím. Jediné, co můžeme udělat je podpořit ho, protože ho potřebujeme. Pocítí, že tým za ním stoprocentně stojí."

Vytisknout

Diskuze: Anderson volá po pomalejších zastávkách a výměně Massy, hodnotí strategii Lotusu

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 18, poslední 12.07.2013 12:41 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 18 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Jezdí spolu čtvrtý rok - bude to platit i v tom pátém?

Staronový mistr přiznává: letos jsem přehodnotil své působení v Red Bullu. Na paškál se dostal i nevýrazný Pérez

Max Verstappen se zařadil po bok pětice pilotů se čtyřmi a více mistrovskými tituly

PROHLÁŠENÍ PO ZÁVODĚ: Spontánní gratulace k Verstappenovu čtvrtému titulu

Ne vždy je vše sluncem zalité jako na stupních vítězů v Austrálii - o osm měsíců později létala éterem zvučná slova

Leclerc se vztekal, Vasseura to vůbec nezajímá. Radiokomunikace se lehce červenala

Lewis Hamilton získal ocenění Pilota dne a nadchl bojovným výkonem (ilustrační foto)

Nadvláda Mercedesů v Las Vegas, Verstappen proměnil hned první matchball

Pierre Gasly pokračuje v dobrých výsledcích (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci v Las Vegas: všichni se shodují, že v závodě bude možné vše

George Russell si vyjel letošní třetí pole-position

Kvalifikaci v Las Vegas provázely trosky - Williams a Pérez prožili další černý víkend, fantastický výkon Russella v čele

Lance Stroll bude očekávat, zda defekt jeho vozu bude do kvalifikace možné opravit

Třetí trénink v USA nevybočil z „normálu“ - poněkud humorný závěr nesebral Mercedesu prvenství

Alexander Albon v druhém tréninku strávil více času v boxech (ilustrační foto)

Druhý trénink v Las Vegas noční můrou pro Williams, v čele opět Hamilton

Lewis Hamilton si v prvním tréninku připomněl „staré časy“

V Las Vegas pod nadvládou Mercedesu - první trénink opanoval Hamilton

Ferrari SF-24 Carlose Sainze na startovním roštu

"Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Hamilton, Lewis

Formule 1 přišla kvůli odchodu bank ING a RBS o velké peníze, o kolik?

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. "Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

  2. Druhý trénink v Las Vegas noční můrou pro Williams, v čele opět Hamilton

  3. Kvalifikaci v Las Vegas provázely trosky - Williams a Pérez prožili další černý víkend, fantastický výkon Russella v čele

  4. PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci v Las Vegas: všichni se shodují, že v závodě bude možné vše

  5. Leclerc se vztekal, Vasseura to vůbec nezajímá. Radiokomunikace se lehce červenala

  6. Nadvláda Mercedesů v Las Vegas, Verstappen proměnil hned první matchball

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud