Anderson volá po pomalejších zastávkách a výměně Massy, hodnotí strategii Lotusu

Jana Šrámková, 8. července 2013, 23:02 Google+

Gary Anderson, technický analytik BBC, se ve svém komentáři ohlíží za Velkou cenou Německa.

Počet komentářů:  18 komentářů (Poslední 12.07. 12:41) Napište svůj názor
Räikkönen, Kimi

Räikkönen, Kimi | foto: Lotus F1 Team

Sdílejte článek

Během Velké ceny Německa jsme byli svědky nebezpečně vyhlížející situace, kdy Markovi Webberovi nebylo správně dotaženo kolo, které se po rozjetí vozu začalo nekontrolovaně valit boxovou uličkou. Byl při tom zraněn kameraman, který je však už v pořádku.

Podle Garyho Andersona, technického analytika BBC, za to mohou příliš rychlé zastávky v boxech. "Jsou moc rychlé - špičkové týmy přezouvají už běžně za zhruba 2,5 sekundy - zašlo to moc daleko. Je skvělé to sledovat, ale nevidíte, co se vlastně děje."

Navrhuje zredukovat počet mechaniků na 11 místo současných zhruba 20. "Dva u každého kola, přední a zadní zvedák a mechanik s lízátkem, který kontroluje pilota. Takhle by to trvalo kolem čtyř sekund, což je stále rychlé, ale dává to dost času reagovat na problém. Méně lidí by znamenalo méně zmatků." Podle něj ona nedělní nehoda mohla dopadnout mnohem hůř a pokud se nic nezmění, někdo bude vážně zraněn.

Při hodnocení závodu uvedl, že Red Bull dokázal odpovědět na všechno, co na něj soupeři nastražli. Fakt, že má nyní Vettel o 47 bodů více než loni touto dobou prý pro soupeře nevyznívá dobře. 

Pozastavil se také nad strategií Lotusu. Domnívá se, že původním plánem bylo s Räikkönenem již do boxů nezajíždět. "Osm kol poté, co zajel do boxů Grosjean a Vettel sami sebe přesvědčili, že to do konce nezvládnou. Ale časy byly dobré a konzistentní a nic nenasvědčovalo tomu, že by musel do boxů. Ano, na měkké sadě byl rychlejší, ale Räikkönen měl 11 kol před koncem náskok 15s a Vettel byl  jen o 0,5s rychlejší," podivuje se.

Anderson nebude jediným, koho napadlo, že se u Lotusu jednoduše obávali zopakování loňské Velké ceny Číny, kdy Räikkönenovi na konci zcela odešly pneumatiky a on se tak propadl mimo body (jeho jediné nebodované umístění po návratu do F1). Toto rozhodnutí je však podle něj stálo vítězství.

Něco podobného zaznamenal i u Ferrari, které se také nedrželo plánu. "Alonso poprvé zajel do boxů v kole 12. McLaren s Jensonem Buttonem při stejné strategii jeli o devět kol déle. Pokud měla ta strategie fungovat, pointou bylo dostat se za 20 kol. Technický ředitel Ferrari Pat Fry to poté vysvětloval, že Alonso začal ztrácet. Ale tak to nebylo. Zajížděl pravidelně časy kolem 1:38s a jeho poslední kolo před zastávkou bylo jen o 0,058s pomalejší než to předchozí.

"Ano, ztrácel na Vettela, ale když vyjel zpět, byl jen o asi 0,7s rychlejší. Při té rychlosti by trvalo 20 kol, aby najel čas, který tou zastávkou ztratil. A to se nepovedlo, protože po sedmi kolech jezdil zase časy kolem 1:38s," popisuje strategii Ferrari.

V roce 2008 byl Massa na pár sekund mistrem světa. Po nehodě v Maďarsku o rok později se však do špičkové formy již nevrátil a stejně jako loni je i nyní jeho budoucnost nejistá (foto: Scuderia Ferrari)

Zhodnotil také další nepodařený víkend Felipeho Massy. "Byla to jednoduchá jezdecká chyba a pilot jeho formátu by si ji neměl dovolit. Navíc přišla v nevhodnou dobu. V létě se týmy rozhodují o jezdeckém složení pro příští rok," upozorňuje. Sám by prý být Ferrari hledal někoho s konzistentnějšími výkony, konkrétně například Julese Bianchiho. 

"Potřebují krýt záda, mít dobrou týmovou dvojku. Někoho jako Nico Hülkenberg, který ale chce co nejdřív vyhrávat závody. Bianchi má talent a souhlasil by s pozicí dvojky, což Ferrari potřebuje," okomentoval situaci Anderson.

Z Ferrari však od šéfa týmu, Stefana Domenicaliho, zatím přišla slova podpory: "Vždy jsem říkal, že Massovi věřím. Jediné, co můžeme udělat je podpořit ho, protože ho potřebujeme. Pocítí, že tým za ním stoprocentně stojí."

Vytisknout

Diskuze: Anderson volá po pomalejších zastávkách a výměně Massy, hodnotí strategii Lotusu

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 18, poslední 12.07.2013 12:41 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 18 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Pohonná jednotka Hondy

Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

Lando Norris po startu zádovu v Austrálii

McLaren doufá, že i letos dokáže ve vývoji předčit své soupeře. Kdy nasadí další novinky?

Lewis Hamilton s Mercedesem W15 v Bahrajnu

Alonso už nepovažuje Mercedes za atraktivní. Zůstává u Aston Martinu, opět s Hondou za zády

Sebastian Vettel

Vettel k Mercedesu a Sainz k Red Bullu? Vyjádřují se Russell i Marko

Max Verstappen s Red Bullem RB20

"Maxe už letos nikdo nedostihne," mrzí Wolffa. Hamilton odešel z tiskové konference

Alexander Albon a celý Williams zatím mají ke spokojenosti hodně daleko

PROHLÁŠENÍ po GP Japonska: Rozjásaný Cunoda, pohřební nálada u Williamsu

Juki Cunoda rozjásal davy domácích fanoušků

GP JAPONSKA: Pohodové vítězství Red Bullu, Ferrari strategicky na výši

McLarenům se kvalifikace mimořádně vydařila

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Red Bull na koni, u McLarenu vládne bojovná nálada

Max Verstappen bez konkurence opanoval kvalifikaci na okruhu Suzuka

KVALIFIKACE GP JAPONSKA: Red Bull zpět na vítězné vlně, úspěšný McLaren, potrestaný Mercedes

Aston Martin přivezl do Suzuky několik drobných aerodynamických změn

Poslední trénink opanovaly Red Bully s Mercedesy v zádech, Ferrari ztrácí

  • Pátek

    • Trénink (5:30 - 6:30)
    • Kvalifikace (9:30 - 10:14)
  • Sobota

    • Závod (5:00 - 6:00)
    • Kvalifikace (9:00 - 10:00)
  • Neděle

    • Závod (9:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Hamilton, Lewis

Formule 1 přišla kvůli odchodu bank ING a RBS o velké peníze, o kolik?

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud